وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه از رییس خود تقاضای افزایش حقوق کنیم؟

چگونه از رییس خود تقاضای افزایش حقوق کنیم؟
اما زمانی که تصمیمتان قطعی شد، راهکارهای زیر در مطرح کردن درخواستتان مفید خواهد بود.

-قبل از هرچیزی سیاستهای شرکت خود در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان را مطالعه کنید. شاید جزییاتی در آیینامه باشد که حق شاغل و موارد افزایش حقوق را شرح داده باشد. این کار شما را از سردرگمی نجات می دهد.

-بهای کارتان را تحلیل کنید. این کار را می توانید با تحقیق درباره رنج متوسط حقوق در رده و شغلتان انجام دهید. همه چیز از جمله، مهارتها، سابقه، ارشدیت، تحصیلات و محل کار را درنظر بگیرید. شما باید در هنگام مراجعه به مدیرتان مستدل باشید.

-لیستی از تمام کارها و خدماتی که در طول این چند سال با و برای شرکت انجام دهید تهیه کنید. این نشان خواهد داد که شما برای شرکت سرمایه ای هستید و لیاقت پرداخت بیشتر برای آنچه به شرکت آورده اید، را دارا هستید. آن را برای ارائه در هنگام درخواستتان تهیه کنید.

– قبل از رفتن آنچه قرار است بگویید را با خودتان در برابر آینه تمرین کنید، حتی از کسی بخواهید که برای مثال بجای رییس بنشیند و شما رودر روی او آنچه باید بگویید را تکرار کنید.

-حتماً یک قرار ملاقات با رییس ترتیب دهید. شما نمی خواهید تا وقتی رییس در محوطه است یا سرش شلوغ است مچ او را بگیرید. همچنین این کار نشان دهنده حرفه ای بودن و ادب شماست. پس از منشی اش بخواهید تا قرار ملاقات را ترتیب دهد!

-با اعتماد به نفس و فکر مثبت به قرار خود بروید. مطمئن باشید این اعتماد به نفس توجه رییس را جلب می کند. ممکن است که شما بدون جواب مثبت از سوی او برگردید، اما حداقل می دانید تلاش خود را به بهترین نحو کرده اید و نیز رییس این رفتار شما را برای ارزشیابی های بعدی در ذهن خواهد داشت.

-نشان دهید که لیاقتش را دارید، به پروژه های مشکلی که در آن سودمند بودید و باعث حل شدنش شدید، اشاره کنید. زمانهایی که بیش از وظیفه خود تلاش کرده اید و باعث صرفه جویی هزینه برای شرکت شدید. بگویید که به بیشتر آموختن و رشد شرکت علاقمندید.

-تمایل خود را به گفتگوی مسالمت امیز دراین باره نشان دهید. این ممکن است شامل افزایش وظایف و مسئولیتها و تغییر عنوان شغلی شما باشد.

-اگر درخواستتان پذیرفته نشد، ناامید نشوید و در برابر او ناله و شکایت نکنید. شاید زمانش درست نبوده است دراین صورت وقت بعدی را برای چندماه بعد از او بخواهید. مطمئن شوید که دلایل عدم تحقق درخواستتان واقعی و شفاف است و نیز امکان افزایش حقوق در اینده وجود دارد. نتیجه هر چه که شد از رییس تان بخاطر وقتی که اختصاص داده تشکر کنید.