وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رقابت بزرگان هالیوود برای تصاحب خرس طلایی برلین

رقابت بزرگان هالیوود برای تصاحب خرس طلایی برلین
با نزدیک شدن به زمان آغاز شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، گمانه‌زنی برای انتخاب فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه رسمی و دیگر بخش‌های این رویداد معتبر سینمایی آغاز شده است.
اسکرین دیلی اعلام کرد دیتر کاسلیک رئیس جشنواره فیلم برلین پس از انتخاب ورنر هرتسوگ به ریاست هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره، این روزها بیشتر وقت خود را صرف تماشای فیلم‌های مختلف و انتخاب آنها برای حضور در بخش‌های مختلف برلین و احتمالا رقابت برای کسب شیر طلایی بهترین فیلم است.
از مهمترین فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در بخش رسمی شصتمین جشنواره فیلم برلین روی پرده بروند می‌توان به "روح" رومن پولانسکی اشاره کرد. پولانسکی که همچنان در زندان زوریخ است، از درون سلول خود بر آخرین مراحل آماده‌سازی فیلم خود نظارت می‌کند تا برای نمایش در برلین آماده شود. یوان مگرگور و پیرس براسنان بازیگران "روح" هستند.
تریلر "شاتر آیلند" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی‌کاپریو دیگر فیلمی است که بسیاری از علاقمندان سینما منتظرند در برلین آن را تماشا کنند. فیلم بر اساس رمانی از دنیس لین ساخته شده و قرار است استودیو پارامونت آن را از روز 19 فوریه در سینماهای آمریکا به نمایش بگذارد؛ یعنی دو روز پیش از پایان جشنواره برلین.
"مردان همراه" به کارگردانی جان ولز با بازی بن افلک، کوین کاستنر و تامی لی جونز، "گرینبرگ" نوا بومباچ با بازی بن استیلر، "منطقه سبز" پل گرینگرس، "شکست‌ناپذیر" کلینت ایستوود با بازی مت دیمن و مورگان فریمن، "آلیس در سرزمین عجایب" تیم برتن و "راه بازگشت" پیتر ویر با بازی کالین فارل و اد هریس دیگر نامزدهای حضور در برلین 2010 هستند.
پس از آنکه در جشنواره‌های ونیز و تورنتو فیلم‌های "مرد تنها" و "مرد جدی" به نمایش درآمد، حالا نوبت تماشاگران جشنواره برلین است که با "مرد اضافی" بخت خود را بیازمایند. در این فیلم کمدی به کارگردانی شری اسپرینگر برمن و رابرت پوچینی بازیگرانی چون کوین کلاین و کیتی هلمز ایفای نقش کرده‌اند.
در این میان دو فیلم هم ممکن است بخت خود را در یکی از دو جشنواره معتبر برلین یا کن امتحان کنند؛ جان کامرون میچل با فیلم "حفره خرگوش" با بازی نیکول کیدمن و آرون اکهارت درباره زوجی که بچه خود را در یک تصادف از دست می‌دهند و مایکل وینترباتم با "قاتل درون من" با بازی کیسی افلک و جسیکا آلبا.
فیلم سینمایی "سلاح اول" به کارگردانی ژانگ ییمو که بازسازی فیلم "تشنه خون" ساخته جوئل و ایتن کوئن است، به احتمال زیاد از جدیترین نمایندگان سینمای چین و آسیا در بخش مسابقه شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین خواهد بود. "سلاح اول" از 14 فوریه در چین اکران می‌شود و نخستین تجربه فیلمسازی ییمو پس از کارگردانی افتتاحیه و اختتامیه المپیک پکن است.
"هزارتوی شوک" تاکشی شیمیزو از ژاپن، فیلم زندگینامه‌ای 23 میلیون دلاری "کنفوسیوس" ساخته هو می با بازی چو یون فت به نقش فیلسوف چینی، "آتش وجدان" دانته لام، فیلم تازه هونگ سانگ سو و… دیگر فیلم‌هایی هستند که احتمال می‌رود در جشن شصت سالگی جشنواره برلین به نمایش درآیند.
شصتمین جشنواره فیلم برلین از 11 تا 21 فوریه 2010 برگزار می‌شود و قرار است امسال در برنامه ویژه "نمایش دوباره" برخی از بهترین فیلم‌های به نمایش درآمده در تاریخ برپایی جشنواره برلین روی پرده بروند. فهرست کامل فیلم‌های این برنامه ویژه اواسط ماه ژانویه اعلام می‌شود.