وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نان سنگك؛ مفیدترین نان

نان سنگك؛ مفیدترین نان
نان تافتون به دلیل این‌كه در مدت زمان كوتاهی تخمیر و پخته می‌شود، مصرف آن باعث اختلال در جذب املاح و مسمومیت با فلزات سنگین می‌شود. نان‌هایی كه از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شوند و با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش‌شیرین به عمل می‌آید

نان تافتون به دلیل این‌كه در مدت زمان كوتاهی تخمیر و پخته می‌شود، مصرف آن باعث اختلال در جذب املاح و مسمومیت با فلزات سنگین می‌شود.

نان‌هایی كه از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شوند و با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش‌شیرین به عمل می‌آید و با حرارتی ملایم، یكنواخت و شعله غیرمستقیم پخته می‌شود، سالم‌ترین نان‌ها هستند.

نان‌هایی كه با استفاده از خمیر مایه تهیه می‌شود، از ارزش تغذیه‌ای بالایی برخوردارند، قابلیت هضم خوبی داشته و ضایعات و دورریزی آنها بسیار كمتر از نان‌های تهیه شده با جوش‌شیرین است. عطر و بوی این نان‌ها به هیچ ‌وجه قابل قیاس با نان‌های جوش‌شیرین‌دار نیست و ماندگاری بهتری دارند.
ویژگی‌های یك نان خوب را می‌توان به داشتن ظاهر خوب كه كاملا برشته، پخته شده و در سطح آن سوختگی مشاهده نشود، طعم مناسب كه دارای طعم، مزه و بوی خوشایند و عاری از جوش‌شیرین باشد، داشتن بافت مناسب كه بافت نرم و یكنواخت ناشی از تخمیر با خمیر مایه داشته باشد و قابلیت برش‌پذیری‌ مطلوب خلا‌صه كرد.

سنگك مورد تایید متخصصان تغذیه

این متخصص تغذیه گفت: نان سنگك در صدر نان‌های ایرانی قرار دارد و از آرد سبوس‌دار درست می‌شود. از ویژگی‌های خوب این نان طعم، عطر، مغذی بودن و قابلیت سیركنندگی آن است. نان سنگك به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر، هضم آسانی داشته و بسیار مورد توجه متخصصان تغذیه است. وی افزود: شیوه پخت سنتی این نان و شكل و طعم متمایز آن از سایر نان‌ها باعث شده در فرهنگ و سفره ایرانی ارزش بالایی یافته و بخصوص برای صبحانه، وجود نان سنگك در اولویت قرار گیرد.

نان بربری نیز یكی از مطلوب‌ترین نان‌های ایرانی به شمار می‌آید، به شرطی كه خمیر آن با استفاده از خمیر مایه تهیه شده باشد و تخمیر در آن صورت پذیرد و در درجه حرارت یكنواخت و ملایم پخت شود.