وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده نکته برای سرعت بخشیدن به کامپیوتر

ده نکته برای سرعت بخشیدن به کامپیوتر
1- استارت سریع! اگر عمل Shutdown در كامپیوتر درست انجام نشود، كامپیوتر در استارت بعدی، برای اینكه هارد را از لحاظ داشتن خطا یا اشتباه چك كند، با برنامه Scandisk استارت می شود كه مستلزم صرف زمانی طولانی است. برای اینكه از اجرا شدن Scandisk جلوگیری كنید، به ترتیب زیر عمل كنید: از منوی استارت بر روی Run كلیك كرده و بعد دستور msconfig را اجرا كنید. سپس قسمت system configuration programs را باز كنید و در قسمت Register، general كلیك كنید و سپس فرمان " Scandisk after error by shutdown disabled " را فعال كنید. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببندید و ویندوز را دوباره استارت كنید.

2- از كار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سیستم اگر كامپیوتر شما هنگام بالا آمدن سیستم، آهنگ پخش می كند، در صورتی كه آن را از كار بیندازید، كامپیوتر سرعت بیشتری خواهد داشت. برای این كار، به ترتیب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب كنید. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است كه كدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می كنند. قسمتهایی كه با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گویی را در كنار خود دارند بر روی قسمتهایی كه می خواهید پخش آهنگ آنها را غیرفعال كنید، مارك بزنید. سپس از منوی Name كه در زیر آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب كنید.

3- لغو دستور اجرای اتوماتیك برنامه ها بسیاری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتیك اجرامی شوند. آیا شما واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟ برای اینكه از استارت شدن اتوماتیك این برنامه ها جلوگیری كنید، از منوی استارت، Run را انتخاب كرده و سپس دستور msconfig را اجرا كنید. از طریق Register و بعد " Auto Start " قادر نخواهید بود كه برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب كنید، بلكه فقط می توانید علامت تیك (ی) یا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هایی كه نمی خواهید اجرا شوند، بردارید.

4- پاك كردن برنامه ها شما همواره برنامه هایی را از اینترنت Download می كنید. برای پاك كردن آنها از برنامه Uninstall استفاده كنید، كه آن را می توانید به ترتیب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پیدا كنید. برنامه ای را كه می خواهید پاك كنید، مارك بزنید و بعد بر روی آیكون Add/Remove كلیك كنید. بدین ترتیب، برنامه به طور كامل از كامپیوتر شما پاك می شود.

5- ایمیل های قدیمی را پاك كنید. ایمیل هایی كه به خصوص با فایل های پیوست شده ( عكس، فیلم و فایل های موسیقی ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت كامپیوتر را كاهش می دهند. به همین دلیل، تمام ایمیل های خود را به طور كامل بررسی كنید و آنهایی را كه دیگر احتیاجی ندارید، پاك كنید.

6- Defragment كردن هارد با دستور Defragment، هارد كامپیوتر خود را مرتب كنید. خود این كار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت كامپیوتر شما را بالا خواهد برد. برای این كار از منوی استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را كلیك كنید. نكته: پس از شروع عمل Defragment، كامپیوتر را به حال خود بگذارید و هیچ كار دیگری با آن انجام ندهید.

7- عكس زمینه را غیر فعال كنید. این عكسها با وجود همه جذابیتی كه دارند قدرت و سرعت كامپیوتر را كم می كنند. بنابراین، بهتر است كه عكس پیش زمینه را بردارید. برای این كار با كلیك راست ماوس بر روی صفحه Desktop، Properties را انتخاب كنید و در قسمت Background، دستور None را انتخاب كنید.

8- فایل های موقت و آدرس های اینترنتی موجود در حافظه موقت را پاك كنید. در حالی كه در اینترنت مشغول جستجو هستید، Browser مثلاً (Internet Explorer) كپی سایت های بازدید شده را بر روی هارد قرار می دهد. این كار، عمل جستجو را تسریع می كند، اما به تدریج مقدار زیادی اطلاعات جمع می شود كه سرعت كامپیوتر را كم می كند. بنابراین، بهتر است كه این فایل ها را پاك كنید. در Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب كنید و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies كلیك كنید.

9- كاهش ظرفیت فایل ها و آدرس های اینترنتی كه در كامپیوتر ذخیره می شوند. پاك كردن هر روز فایل های موقت و آدرس های اینترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می كند. شما می توانید Cashe خود را طوری تنظیم كنید كه فقط اطلاعات كمی را بتوانید ذخیره كنید. برای این كار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب كنید. در پنجره باز شده بر روی قسمت Settings كلیك كنید. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظیم كنید.

10- روزآمد كردن ویندوز شركت مایكروسافت به طور مرتب نسخه های update ویندوز خود را برای كاربرانش ارائه می دهد. در نتیجه، قادر خواهید بود كه درایوها و فایل های جدید را به صورت رایگان Download كنید. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب كنید. با این كار، ویندوز نصب شده بر روی كامپیوتر شما update خواهد شد.