وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

باز هم اجناس چینی ، این بار کت و شلوار سرطان زا

باز هم اجناس چینی ، این بار کت و شلوار سرطان زا
مدیرعامل شرکت میهن بافت وابسته به سازمان صنایع بنیاد مستضعفان گفت: کت و شلوارهای چینی بدلیل استفاده از رنگ های شیمیایی و مواد غیراستاندارد در تولیدشان ، سرطان زا و ناقل بیماری های مختلف هستند.

"امیرحمزه حسین نژاد" افزود: در تولید کت و شلوارهای چینی از پارچه و رنگ هایی استفاده می شود که مناسب بدن انسان نیست و موجب بروز برخی حساسیت ها و بیماری ها می شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر کت و شلوارهای وارداتی چینی نامرغوب و غیراستاندارد هستند، گفت: پارچه فاستونی این کت و شلوارها از الیاف مصنوعی پلی استر است که این نوع الیاف برای مصارف غیرانسانی توصیه می شود.

حسین نژاد تاکید کرد: از الیاف مصنوعی پلی استر برای تولید پارچه های نایلن و تولید محصولاتی مانند پرده، صندلی خودرو و دیگر کالاها استفاده می شود.

وی افزود: بررسی های انجام شده بر روی این کت و شلوارها نشان می دهد این تولیدات یکبار مصرف و یا در نهایت بعد از چند بار مصرف و شستشو غیرقابل استفاده می شوند.

وی با اشاره به اینکه در تولید پارچه فاستونی استاندارد اجباری وجود ندارد، گفت: تولید کنندگان چینی از این فرصت استفاده کرده و برای کاهش قیمت تمام شده، کت و شلوارهای با پارچه های فاستونی تولید شده از پلی استر به بازار عرضه می کنند.

مدیرعامل شرکت میهن بافت، افزود: این کت و شلوارها به دلیل کیفیت و قیمت پایین تنها در بازارهای کشورهای عربی، آسیایی و آسیای میانه عرضه می شود و ورود آنها به کشور های اروپایی ممنوع است.

وی به مردم توصیه کرد: از خرید این نوع کت و شلوارها و پارچه های فاستونی چینی که در حجم زیاد وارد کشور شده و زمینه بروز بیماری های مختلف را فراهم می کنند، خودداری کنند.