وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چند نکته مهم و مفید برای استفاده از ضدآفتاب‌ها

چند نکته مهم و مفید برای استفاده از ضدآفتاب‌ها
ضد آفتاب ها موادی هستند كه با مالیدن آنها برروی سطح پوست پوست در برابر اثرات مضر نورآفتاب محافظت می‌شود

ضدآفتاب خوب باید بتواند مانع از تاثیر هر دونوع اشعه فرابنفش یعنی نوع آ و نوع بی شده و حال از نظر زیبایی ظاهری قابل قبول.

از دیگر ویژگی های یک ضدآفتاب خوب ، دوام اثر آن و مقاومت دربرابر آب و تعریق است. ضدآفتاب های فیزیکی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم اگر ذرات بزرگی داشته یا درصدشان زیاد باشد ، رنگ سفیدی ایجاد می کنند که از نظر ظاهری چندان قابل قبول نیست.

ضدآفتاب های شیمیایی هریک قدرت جذب بخشی از اشعه فرابنفش رادارند. البته این ضدآفتاب ها گاهی باعث التهاب پوست هم می شوند.

درکودکان یا زنان حامله بهتر است از ضدآفتاب های فیزیکی استفاده شود.ضدآفتاب را «سخاوتمندانه» روی پوست خود بمالید.

– ضدآفتاب باید یک ربع تا نیم ساعت قبل از خروج از منزل روی پوست مالیده شده و سپس تقریبا" هر دو ساعت یک بار تجدید شود زیرا بعد از این مدت از میزان تاثیر آن تا حد قابل توجهی کاسته می گردد.

آکادمی درماتولوژی امریکا می گوید در کسانی که هر دوساعت و نیم ضدآفتاب شان را تجدید می کنند خطرآفتاب سوختگی پنج برابر کسانی است که هر دوساعت ضد آفتاب شان را تجدید می کنند.
 
 گفتنی است که آکادمی مذکور«اس پی اف» حداقل 15 را برای عموم مردم توصیه می کند. هرقدر«اس پی اف» بالاتر باشد، دوام اثر ضدآفتاب افزایش می یابد.

– سوالی که گاهی مطرح می شود اینست که آیا هربار که می خواهیم ضدآفتاب را تکرارکنیم باید ابتدا صورت خود را بشوییم و ضدآفتاب قبلی را پاک کنیم ؟
خیر نیازی به شستن یا پاک کردن ضدآفتاب قبلی نیست.
– در هوای ابری نیز اشعه فرابنفش به پوست می رسد پس درهوای ابری هم ضدآفتاب لازم است.

– به صرف استفاده از ضدآفتاب ، بی محابا خود را درمعرض نور خورشید قرار ندهید. در همه حال به ویژه بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر از آفتاب اجتناب کرده و علاوه بر ضد آفتاب از لباس های مناسب و کلاه لبه دار استفاده کنید.

– ضدآفتاب‌هایی که به مدت طولانی‌تری روی پوست می‌مانند حتی در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند.به اندازه مناسب کرم بردارید و روی همه پوست به طور یکنواخت بمالید. مخصوصا اطراف لب‌ها، بینی، گوش‌ها، گردن، دست و پاها.
– 15 دقیقه قبل از رفتن به بیرون کرم ضدآفتاب بزنید.
– اگر موهای سرتان ریخته یا موهای کم‌پشتی دارید باید به سرتان هم کرم ضدآفتاب بزنید یا حتما کلاه سرتان کنید.
– هر 2 ساعت یک بار کرم خود را تمدید کنید
– پوست بچه‌ها و کودکان کوچک به محافظت بیشتری نیاز دارند. قبل از مصرف ضدآفتاب و بیرون بردن بچه‌ها از پزشک در مورد نوع و میزان کرم ضدآفتاب مناسب برای بچه خود سوال کنید.
– از 6 ماه به بعد باید برای کودکان از کرم ضدآفتاب استفاده شود.