وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی بیست شهر زنده باستانی جهان

معرفی بیست شهر زنده باستانی جهان
روزنامه تلگراف، در یکی از جدید ترین شماره‌های خود فهرستی از 20 شهر قدیمی و مسکونی جهان را منتشر کرد که در‌ آن شهر شوش رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
به گزارش میراث آریا(chtn)، روزنامه تلگراف بریتانیا در یکی از شماره‌های اخیر خود نام 20 شهر قدیمی جهان، که هنوز هم پس از گذشت هزاران سال، تا حدود زیادی ظاهر اولیه خود را حفظ کرده و سکونت در آنها ادامه دارد را معرفی کرد.
در این فهرست شهر اریحا فلسطین که تاریخ تاسیس آن به هزاره نهم پیش از میلاد می‌رسد رده نخست را به خود اختصاص داده و شهر واراناسی هند متعلق به سال هزار پیش از میلاد، در رتبه آخر قرار گرفته است.
شهر الجبیل لبنان متعلق به هزاره پنجم پیش از میلاد رتبه دوم و شهرهای حلب و دمشق که 4300 سال پیش از میلاد بنا شده اند به صورت مشترک جایگاه سوم را به خود اختصاص داده اند.
گفتنی است رتبه چهارم این فهرست متعلق به شهر تاریخی شوش در جنوب ایران است که با قدمتی 6200 ساله، به تنهایی در این جایگاه تکیه زده است.
رتبه‌های بعدی را شهرهای فیوم مصر، صیدون لبنان، پلودیف بلغارستان، غازی عینتاب ترکیه، بیروت لبنان، بیت المقدس فلسطین اشغالی، صور لبنان، اربیل عراق،‌ کرکوک عراق، بلخ افغانستان،‌ آتن یونان، لارانکا قبرس،‌ ثیفا (طیبه) یونان و کادیز اسپانیا تشکیل داده اند.