وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پس انداز مشکل است، اما محال نیست

از هر کس بپرسید می گوید که پول پیدا کردن خیلی سخت نیست و آدم ها هر کدام به شکلی می توانند پولی، کم یا زیاد، بدست بیاورند. اما حتماً تجربه کرده اید که نگهداری پول خیلی دشوار است و آدم به محض اینکه پولی را از یک دست می گیرد، ناچار می شود با دست دیگر خرج کند و این در حالی است که زندگی حکم می کند هر کسی به تناسب درآمد خود، پس اندازی برای روز مبادا داشته باشد.

اما در شرایطی که قیمت ها روز به روز تغییر می کند و به اصطلاح، خرج جلوتر از درآمد است، خیلی ها پس انداز کردن را کاری دشوار و حتی ناممکن می دانند. در حالی که واقعاً چنین نیست و با رعایت نکاتی ساده، می توان جلوی برخی مخارج زاید را گرفت و پولی را که صرف آنها می شود، پس انداز کرد:

مشخص کنید چه چیزهایی برای شما مهم است. آنچه را نیاز دارید شناسایی کنید و فقط چیزهایی بخرید که برایتان مهم و مورد نیاز است.

پولتان را فقط برای رفع نیازهای اساسی مثل غذا، رفت و آمد، مسکن و لباس هزینه کنید. چون این نیاز ها بیش از هر چیز دیگر برای سلامتی و امنیت شما مهم است.

لیستی از اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و مطمئن شوید اقلامی که قصد خریدشان را دارید، نیازهای اساسی شما را تامین می کند.

با کسب اطلاعات لازم در مورد جنس مورد نظر قبل از خرید، جلوی خرید های ناخواسته را بگیرید و در واقع همان چیزی را بخرید که قطعاً به آن نیاز دارید. البته گاهی موقعیت هایی پیش می آید و ناچار می شوید چیزهایی بخرید که کیفیت آنها را نمی دانید. این را همیشه در ذهن داشته باشید که پولتان را عاقلانه برای اجناس با کیفیت و مطابق با بودجه تان هزینه کنید.

پولتان را آگاهانه و خردمندانه خرج کنید. برای این کار می توانید ابتدا تصمیم بگیرید و هرگز پولتان را صرف خرید چیزی نکنید که زمان خرید آن مناسب نیست.

قیمت اجناس را مقایسه کنید و انتخاب های خود را در همان وهله اول انجام ندهیدو ممکن است باز گشت زدن در مغازه ها قبل از خرید، بهترین جنس را با قیمتی مناسب تر پیدا کنید.

با صرفه جویی در مصرف برق خانه می توانید پول پس انداز کنید. وسایلی را که استفاده از آنها ضرورت ندارد، خاموش کنید و تاثیر کار خودتان را ببینید.

از هزینه رفت و آمد خودتان نیز با رفت و آمد های حساب شده کم کنید.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز