وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انواع ورق گرافیت خالص چیست؟

انواع ورق گرافیت خالص چیست؟

انواع ورق گرافیت خالص چیست؟

 

ورق گرافیت خالص چیست؟

ورق گرافیت که تحت عنوان دیگری به ورق نسوز گرافیت نیز مشهور است یکی از پر اهمیت ترین و پر کارایی ترین صنعتی به حساب می آید این ورق تشکیل شده از پودر گرافیت خالص با درصد بالای ۹۰ درصد تشکیل شده به همین دلیل به این ورق نسوز ورق گرافیت خالص هم گفته شده است وجود پتروگرافی خالص در این ورق صنعتی باعث شکنندگی و تردی بسیاربالایی شده اما سبکی بسیار مطلوبی را برای این محصول ویژگی هایی که این ورق در ردیف پرفروش ترین انواع ورق های نسوز قرار داده عبارتند از مقاومت مکانیکی فوق‌العاده در مقابل فشار کارکرد در مقابل اسیدها و بازها های قوی تراکم متناسب و مطلوب مقاومت سر مقابل گاز هدایت حرارتی در مقابل اشعه های خطرناک و نفوذ ناپذیری در مقابل مادون قرمز و شیشه ای و خشک نشدن در مقابل جریان هوا انتقال جریان برق و . . .

 

مهم ترین ویژگی های ورق گرافیت خالص تحمل دمایی بسیار مناسب که تا ۶۵۰ درجه سانتی گراد تخمین زده شده ورق گرافیت در دمای زیر صفر هم به خوبی از عهده وظایف خود برآمده و دمای منفی ۲۰۰ درجه سانتی گراد دمای زیر صفر است که این محصول در آن ساختمان خود را به خوبی حفظ خواهد کرد بدون اینکه ذره ای زیان یا آسیب ببیند به خاطر ویژگی های زیاد ورق گرافیک کاربردهای بسیار زیادی در صنعت برای آن ذکر شده که این کاربردها عبارتند از مناسب ترین گزینه برای تولید واشر با عایق بندی های مناسب در نیروگاه ها در کوه ها و مخازن نفتی پتروشیمی آب بندی مناسب مخازن شفت ها و شیرآلات صنعتی در نیروگاه ها در کوره ها و مخازن نفتی

 

همچنین این ورق ها جز پر کارایی ترین ورق نسوز صنعتی در جهان می باشند یکی از این ورق های پرکار  ورق گرافیت خالص هست بیشتر بخش های تشکیل دهنده ورق گرافیت خالص مربوط به پودر گرافیت است که در حدود ۹۸ درصد از گرافیت خالص مربوط به این ماده است.

 

ورق گرافیت خالص ، انواع ورق گرافیت خالص چیست؟

انواع ورق گرافیت خالص

 

ویژگی های ورق گرافیت خالص

1 – کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری

2 – قابلیت نصب راحت و سریع

3 – فرمول حرارتی ورق گرافیت خالص زیاد است که حتی می تواند تا دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل کند.

4 – انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد .

5 – خاصیت روان کنندگی زیاد و پایدار در مقابل سایش

7 – پایدار در مقابل نیروهای کششی و فشار

8 – مقابل نمک و محلول های نمکی پایداری کافی را دارا می باشد.

9 – ضد زنگ بوده و در مقابل رطوبت پایدار است.

10 – پایدار در مقابل نیروهای کششی و فشار

11 – طول عمر بسیار زیاد و بدون نیاز به نگهداری

 

ورق گرافیت خالص نسوز

 

کاربرد ورق گرافیت خالص

قسمتی که در مقابل خوردگی ها و آب شور دارد قادر است در تسهیلات دریایی و قطعات هایی که در داخل آب شور دریا قرار دارند استفاده کنند زیرا ورق گرافیت خالص در مقابل آب شور و رطوبت خورده نشده و قادرند از آن به عنوان عایق و آب بند استفاده کنند.

 

ما می توانیم انواع واشر در سایز ها و ابعاد های گوناگون به درخواست شما عزیزان  تولید کنیم.

 

در مخازن نفتی و همچنین مخازن شیمیایی به عنوان عایق می توانید  از این محصول نیز استفاده کنید به این دلیل در مخازن پمپ بنزین ها و شیرآلاتی که در پمپ بنزین و گاز موجودند و دائم تحت فشار بالا قرار میگیرند مطلوب‌تر است که از این محصول استفاده کنند.

 

گرافیت خالص متشکل از مواد طبیعی بوده و در طبیعت موجود می باشد و رنگ آن به رنگ خاکستری است به این دلیل فرآورده‌های این محصول به رنگ سیاه یا تیره می باشند مسئول کریستالی از کربن بوده و مشخصات ظاهری آن نرم و انعطاف پذیر است حجم آن سبک است این محصول پایداری مکانیکی و حرارتی فوق العاده زیادی داشته و در مقابل فشار نیز مقاوم است.

 

گرافیت رسانای جریان الکتریکی و نیز گرما بوده و در مقابل انواع مواد اسیدی پایدار است مقدار است حکاکی محصول پایین بوده و روانکاری آن بسیار منحصر به فرد می باشد.

 

برای عایق بندی محصولاتی که با مواد مذاب در ارتباط هستند از ورق گرافیت خالص به کارگیری میشود.

 

از مهمترین رقبای ورق گرافیت خالص میتوان به ورق کلینگریت اشاره کرد

 

مشخصات فنی ورق گرافیت خالص 

1 – قابلیت تراکم پذیری آن بیشتر از ۴۰ درصد می باشد .

2 – ضخامت این ورق ۰.۵ تا ۵ میلی متر می باشد .

3 – میزان کربن بکارگیری شده در داخل گرافیت خالص حدود ۹۹ درصد می باشد.

4 – تا ۱۰ درصد خمیدگی را قادر است بعد از رها کردن شکل ابتدایی خودش را پیدا کند.

5 – تحمل حرارتی آن مقداری مابین ۶۵۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد می باشد و احتمال تغییر شکل در دماهای زیادتر کمتر از ۰.۵ درصد می باشد.

6 – ابعاد ورق گرافیت خالص معمولاً کمتر از یک متر مربع می باشد.

7 – تراکم این سول ۰.۷ تا ۱.۲ گرم بر سانتی متر مکعب می باشد.

 

ورق گرافیت خالص با وجود اینکه در طبیعت پیدا می شود و قیمت مناسب تری دارد ولی با این وجود باز هم میزان قیمت آن دو برابر ورقه آزبست دار بوده است ولی با توجه به سمی بودن آزبست و خاصیت عالی گرافیک به سرعت در حال جایگزین شدن آن است چون گستره بکارگیری از این محصول فوق العاده زیاد است شرکت ها و صنایع مختلف اقدام به خرید ورق گرافیت خالص می کند.

 

مهم ترین مزیت های بکارگیری این محصول پر مخاطب عبارتند از:

* پایدار در مقابل خوردگی شیمیایی و زنگ زدگی

* نفوذ ناپذیری زیاد در مقابل گازها و بسیاری از مایعات

* رسانای الکتریکی قابل توجه

* دوستدار محیط زیست و بدون هیچگونه آزبست و کاملاً بی خطر برای حفظ سلامت انسان

* استحکام و انسجام بسیار عالی به خاطر تراکم بالای الیاف

 

ورق نسوز گرافیت خالص

ورق نسوز گرافیت خالص

 

همانطور که مشاهده کردید این ورق نسوز گرافیت خالص کاربرد زیادی دارد این محصول همانند انواع دیگر ورق های نسوز ساخت واشر های درزگیری برای آب بندی عایق کاری قطعات می باشد.

 

در صنایع پتروشیمی تولید اتصالات انبساطی آب بندی لوله های آب شور و شیرین عایق بندی قطعات در صنعت کشتیرانی عایق بندی پمپ ها و مخزن های تحت فشار درزگیری ماشین آلات در صنایع معادن و کارخانه جات شیمیایی بندی بردهای الکتریکی عایق بندی مبدل های حرارتی و روزها آب بندی قطعات در صنایع نیروگاهی بخشی دیگر از کاربرد دات ورق نسوز گرافیت خالص می باشد.

 

گرافیت خالص با مرغوب ترین کیفیت و مطلوب ترین قیمت ، متناسب با نیاز شما مشتریان محترم ، به صورت رول با ضخامت های  0.5  و  1  میلی متر در عرض  100  تا  150  سانتی متر و به صورت ورق با ضخامت های  1.5  تا  5  میلی متر در ابعاد   100  در  150  سانتی متر می باشد.

 

شرکت نسوز صنعت پارس با ارائه انواع مختلف محصولات نسوز ، پیشگام شده تا محصولات متنوعی را با کیفیت سطح بالا و مرغوب به مشتریان محترم به اشتراک گذارد.

 

چنانچه تمایل دارید با محصولات بی نظیر نسوز صنعت پارس اشنا شوید با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.