وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پایان دعوای 10 ساله مایکروسافت و اتحادیه اروپا

پایان دعوای 10 ساله مایکروسافت و اتحادیه اروپا
اتحادیهاروپا و مایکروسافت در شرف پایان دادن به مشاجره 10 ساله بر سر عملکرد اینشرکت نرم‌افزاری در پیش نصب مرورگر اینترنت اکسپلورر در رایانه‌های جدیدهستند.

این دعوا با موافقت مایکروسافت برایعرضه برنامه‌ای که به کاربران امکان می‌دهد برای انتخاب مرورگر مورداستفاده در رایانه‌های ویندوز تصمیم بگیرند، حل و فصل می‌شود.

به گفته منابع آگاه به رویترز، پس ازاین که مایکروسافت موافقت کرد انتخاب یک مرورگر متفاوت به‌جز اینترنتاکسپلورر را برای کاربران راحت‌تر کند، مقامات ضدانحصارطلبی اتحادیه اروپاخوشنود می‌شوند این پرونده علیه مایکروسافت حل شود.

انتظار می‌رود کمیسیون اروپا اینتغییرات را تایید کند که بر اساس آن کاربران رایانه‌های ویندوز هنگامی کهبرای نخستین بار دستگاهشان را روشن می‌کنند صفحه‌ای به نام ballot screenبرای آن‌ها نمایش داده می‌شود تا درصورت تمایل مرورگر دیگری مانندفایرفاکس یا اپرا را به‌جای اینترنت اکسپلورر انتخاب کنند.

مایکروسافت در ابتدا پیشنهاد کردهبود نام مرورگرها به ترتیب حروف الفبایی نوشته شود و ballot screen درمرورگر اینترنت اکسپلورر اجرا شود اما شرکت‌های سازنده مرورگر به اینطرح‌ها اعتراض کردند و اکنون این فهرست به ترتیب تصادفی تنظیم شده تابی‌تاثیر بودن آن تا حد امکان تضمین شود.

طبق اظهارات منابع آگاه، تصمیم در این مورد ممکن است تا اوایل هفته آینده و در طول آخرین نشست کمیسرها در سال جاری میلادی گرفته شود.

مایکروسافت در سال 2008 پس از اینکهبه دلیل پیش نصب اینترنت اکسپلورر در رایانه‌های ویندوز در زمینه نقضقوانین ضدانحصارطلبی اتحادیه اروپا مقصر شناخته شد، 1.68 میلیارد یوروجریمه شد.

شرکت اپرا که شکایت آن در سال 2007به انجام تحقیق توسط کمیسیون اروپا درباره مایکروسافت منتهی شد، اعلام کرداین تغییرات قابل توجه بوده و پیشرفتی نسبت به پیشنهادهای قبلی مایکروسافتمحسوب می‌شود.