وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارتباط میان دندان و قلب

ارتباط میان دندان و قلب
نتایج جدیدترین پژوهشهای پزشکی نشان می دهد بر هم خوردن سلامت دندانها با بروز بیماریها قلبی در ارتباط است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر،پژوهشگران سوئدی در تحقیق خود به این نتیجه رسیدند که بهداشت بد دندانها نشانه ای از خطرات حاد قلبی است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، اندرس هولملوند، یکی از سه پژوهشگری که نتایج تحقیق خود را در یک مجله پزشکی امریکایی منتشر کرده است، تاکید کرد: «بیماری های قلبی-عروقی و به ویژه آسیبهای عروق کرونر ارتباط زیادی با تعداد دندانهایی دارد که در دهان باقی مانده است.»
بر اساس نتایج بررسی های پانزده ساله در سه بیمارستان در سوئد، که برای اولین بار وجود ارتباط مستقیم میان تعداد دندانها را با بیماری های قلبی ثابت می کند، بروز بیماریهای دهان و دندان با بیماریهای قلبی-عروقی همراه است.
دکتر هولملوند افزود: «مرگ در اثر بیماری های کرونر نزد کسانی که کمتر از ده دندان دارند، بیش از هفت برابر افرادی است که بیشتر از بیست و پنج دندان دارند.»
دلیل این ارتباط مستقیم این است که عفونتهای دهان و اطراف دندانها می تواند وارد گردش خون شود و التهابهای مزمن ایجاد کند و این مسئله یکی از عوامل شناخته شده بروز بیماریهای قلبی است. بیماریهای دندان و لثه می‌تواند باعث افزایش سطح چربی‌های تری گلیسیرید در خون شود و به سلامت قلب آسیب وارد کند.
علاوه بر آن، عفونت های لثه می‌تواند روی رگ های خونی در دهان تاثیر بگذارد.
به گونه ای که باکتری‌های مضر و خطرناک به همراه جریان خون به قلب منتقل می‌شوند. بیماریها و عوارض قلبی دلیل اصلی مرگهای غیرطبیعی در جهان است.
سالانه هفده میلیون نفر در کشورهای مختلف بر اثر عوارض ناشی از این بیماریها جان خود را از دست می دهند.