وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

4 اشتباه رایج در خوردن میوه که نباید انجام داد

4 اشتباه رایج در خوردن میوه که نباید انجام داد

4 اشتباه رایج در خوردن میوه که نباید انجام داد

 

خوردن میوه ها برای کاهش وزن عالی هستند چون فیبر بالا و کالری پایینی دارند، آنها یک ماده غذایی طبیعی هستند که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن هستند و هم در خود میوه و هم در آب میوه موجود می باشند.

 

نه تنها میوه ها جزء طبیعی ترین خوراکی ها هستند بلکه سرشار از قند، فروکتوز و گلوکز هستند که بدن به آنها نیاز دارد. بنابراین اگر مراقب نباشیم تمام مزایای مهم میوه را از دست می دهیم.

 

در این مقاله که توسط سایت تغذیه و سلامتی ایران ناز تهیه و ترجمه شده است 4 اشتباه در خوردن میوه که باید از آنها دوری کنیم را آورده ایم:

 

1. ترکیب کردن میوه ها

 

ترکیب کردن میوه ها ، 4 اشتباه رایج در خوردن میوه

 

میوه ها سریعتر از هر مواد غذایی دیگری خراب می شوند. وقتی که آنها را با میوه های دیگر مخلوط کنیم باعث تولید سمی در بدن می شود.

 

این موضوع به این دلیل است که ترکیب میوه ها باعث کند شدن روند هضم آنها می شود.

 

میوه ها به اندازه یک غذای سنگین در معده می مانند و دیر هضم می شوند و جذب مواد غذایی آنها در بدن هم سخت تر انجام می شود.

 

همچنین باعث تخمیر آنزیم های گوارشی می شود که سمی است و باعث ابتلا به بیماری می شود. پس بهتر است که میوه ها را به صورت جداگانه بخورید.

 

2. خوردن میوه در شب

 

خوردن میوه در شب ، 4 اشتباه رایج در خوردن میوه

 

بهتر است 2 الی 3 ساعت قبل از خوابیدن چیزی نخورید زیرا سیستم گوارش را دچار مشکل می کند. این موضوع درمورد میوه هم صدق می کند.

 

مصرف میوه قبل از خواب باعث اختلال در خواب می شود زیرا میوه مقدار فراوانی قند در بدن آزاد می کند و زمانی که بدن به استراحت نیاز دارد سطح انرژی را بالا می برد.

 

در شب توانایی بدن برای جذب مواد غذایی کاهش می یابد. علاوه براین خوردن میوه در شب باعث ترش کردن معده می شود. میوه ها بهتر است به عنوان یک میان وعده در عصر استفاده شود.

 

3. خوردن آب بعد از میوه

 

خوردن آب بعد از میوه ، 4 اشتباه رایج در خوردن میوه

 

خوردن آب بعد از میوه باعث می شود سطح PH سیستم گوارشی نامتعادل شود مخصوصا مصرف میوه های آبدار مثل هندوانه، خربزه، خیار، پرتقال و توت فرنگی.

 

به همین علت میوه های آبدار با کاهش اسید معده باعث تغییر در سطح PH می شود. کارشناسان هشدار دادند که مصرف آب بلافاصله بعد از میوه باعث اسهال و حتی وبا می شود.

 

4. پوست کندن میوه

 

پوست کندن میوه ، 4 اشتباه رایج در خوردن میوه

 

وقتی صحبت از ویتامین و آنتی اکسیدان می شود پوست میوه ها بهترین قسمت است که حاوی این مواد هستند.

 

مثلا پوست سیب فیبر بالا، ویتامین C و ویتامین A بالایی دارد. براساس تحقیقات انجام شده خوردن میوه با پوست ریسک ابتلا به چاقی و حتی سرطان را کاهش می دهد.