وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اجرای هدفمند كردن یارانه ها از سه شنبه

اجرای هدفمند كردن یارانه ها از سه شنبه
وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: با دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار برای واریز نقدی یارانه‌ها، نخستین مرحله اجرای آزمایشی قانون هدفمندكردن یارانه ها این هفته در سه استان آغاز می شود.
به گزارش ایلنا به نقل ازروابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، صادق محصولی بابیان این مطلب افزود: نخستین مرحله از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار است كه این مرحله به صورت آزمایشی سه‌شنبه این هفته در سه استان ایلام، خراسان شمالی و گیلان آغاز می شود.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینكه سامانه ویژه ای برای دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار طراحی شده است؛ تصریح كرد: سرپرستان خانوار در این سه استان كه فرم اطلاعات اقتصادی را پركرده اند می‌توانند از 28 اردیبهشت به مدت یك هفته به سامانه refahi.ir مراجعه و شماره حساب خود را در آن ثبت كنند.
آقای محصولی ثبت شماره حساب برای سرپرستان خانوار واجد شرایط درسه استان ایلام، خراسان شمالی و گیلان را در این یك هفته ضروری دانست و گفت: اگر به هر دلیلی فردی دراین سه استان نتوانست دراین مدت شماره حساب خود را ثبت كند می‌تواند در زمان اجرای نهایی و سراسری این طرح شماره حساب خودر ا به ثبت رساند اما توصیه ویژه ما این است كه مردم این سه استان از این فرصت یك هفته ای حتماً استفاده كنند.
وی افزود: ثبت شماره حساب برای دریافت نقدی یارانه فقط از طریق این سامانه اینترنتی امكان پذیر است و سرپرستان خانواری كه احیاناً در منزل و محل كار به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند به مراكز خدمات اینترنتی دولتی و خصوصی پیش بینی شده در شهرها و روستاها مراجعه كنند.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینكه چگونگی ثبت شماره حساب در سامانه طراحی شده refahi.ir دربسته ای آموزشی ارائه خواهد شد؛ تصریح‌كرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان صدا و سیما این بسته آموزشی ظرف چند روز آینده ازشبكه های استانی ایلام، خراسان شمالی و گیلان در فواصل مناسب پخش خواهد شد و آن دسته ازهموطنان كه تمایل دارند پیش از ثبت شماره حساب خود به دقت با مراحل ثبت در این سامانه آشنا شوند در جریان قرار خواهند گرفت.
آقای محصولی استفاده آزمایشی از خدمات این سامانه را فقط مختص سه استان مشخص شده دانست و گفت: از دیگر هموطنان عزیز تقاضا می كنیم برای هرچه بهتر انجام شدن آزمایشی این كار از مراجعه به این سامانه تا اعلام نهایی خودداری كنند.
وزیر رفاه تاكید كرد برای پرداخت مبالغ نقدی ناشی از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها، داشتن حداقل یك حساب بانكی نزد شبكه بانكی كشور الزامی است.
مهندس محصولی به بررسی حساب بانكی واجدان شرایط درشبكه بانكی كشور اشاره كرد و افزود: براین اساس هم اكنون حدود 95 درصد از سرپرستان خانواركه فرم اطلاعات اقتصادی را پر كرده اند دارای حساب بانكی هستند و آن دسته از هموطنان واجد شرایط هم كه فاقد هرگونه حساب بانكی هستند باید حداكثر ظرف دو هفته آینده با مراجعه حضوری به یكی از شعب بانك های كشور اقدام به افتتاح حساب كنند
وی همچنین تصریح كرد: برای افتتاح حساب در بانك های كشور هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و هر كدام از واجدان شرایط فاقد حساب بانكی می توانند به هر بانك دلخواه و مورد نظر خود مراجعه و افتتاح حساب كنند.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی از اطلاع رسانی سریع و دقیق به همه مردم در ادامه مراحل اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها خبر داد و افزود: امیدواریم مثل همیشه با همكاری مردم بتوانیم این قانون را كه یك گام بزرگ در حركت رو به جلوی كشور و نظام جمهوری اسلامی به شمار می آید و بزرگترین طرح اقتصادی 50 سال گذشته است به بهترین شكل اجرا كنیم و در این راه ازپیشنهادات سازنده مردم استقبال می كنیم.
سازمان هدفمند سازی یارانه ها
صادق محصولی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان تشكیل سازمان هدفمند سازی یارانه ها نیز گفت : با توجه به اینكه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی ایراداتی به اساسنامه این سازمان وارد كرده بودند هم اكنون در حال رفع این ایرادات و مذاكره با این دونهاد محترم هستیم و پس از رفع این ایرادات تكلیف سازمان هدفمند سازی یارانه ها به صورت تشكیلاتی مشخص خواهد شد .