وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

10 روش طبیعی برای مقابله با نیش پشه

10 روش طبیعی برای مقابله با نیش پشه
یكی از بزرگترین و شاید یگانه موردی كه در فصل‌های گرم به ویژه تابستان، افراد مختلف در نقاط گوناگون جهان با آن سر و كار دارند، نیش پشه‌ها و سوزش جای آن است. پشه‌ها نیش می‌زنند و پس از 24 ساعت می‌میرند، اما جای نیش آن‌ها كه سوزش دارد و قرمز شده، برای مدتی می‌ماند و باعث آزار فرد می‌شود.

10 راه طبیعی وجود دارد كه می‌توان از آن‌ها برای مقابله با پشه‌ها و رهایی از نیش این حشرات به ویژه در طول شب استفاده كرد. اولین روش، خلاص شدن از آب‌های راكد در اطرافتان است. به عنوان مثال، ظروف آب حیوانات خانگی و حوض‌ها محل مناسبی برای تخم‌گذاری این پشه‌ها و گسترش دامنه فعالیت آن‌هاست.

دومین راه، كاشتن و یا نگهداری از گیاهان چون علف گربه،‌ اكلیل كوهی، بالنگ، استوخدوس، دارچین و نعناع است. این گیاهان مانع جذب پشه‌ها می‌شوند یا به عبارتی به گیاهان پشه‌گریز معروف هستند.

سومین روش، این است كه از سیر استفاده كنید. پشه‌ها همانند خون‌آشام‌ها از این گیاه نفرت دارند. اگر از بوی سیر متنفرید، یك تكه پارچه را در آب سیر خیس كنید و پس از خشك شدن، آن را خارج از اتاق و یا محلی كه زندگی می‌كنید، آویزان كنید. اگر هم برایتان فرقی نمی‌كند كه بوی سیر بدهید، یك حبه سیر را چهار قسمت كرده و یكی از این چهار قسمت را له كرده و با پنج لیوان آب مخلوط كنید و به صورت اسپری درآورید و به خود بپاشید. این روش پشه‌ها را از شما دور می‌كند. همچنین می‌توانید یك بوته سیر را از سر در اتاقتان آویزان كنید.

چهارمین راه، این است كه گیاه مریم گلی و اكلیل كوهی را درون زغال كباب بریزید. این روش به راحتی پشه‌ها را دور می‌كند. استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی چون اوكالیپتوس، دارچین و روغن كرچك هم برای دفع نیش پشه‌ها به كار برده می‌شوند. برای استفاده از این روش، 10 تا 25 قطره از این روغن‌ها را درون دو قاشق غذاخوری حلال، مخلوط كرده و به بدن بپاشید.

پنجمین راه دفع پشه‌ها این است كه در زمان‌هایی كه این حشرات بیشترین فعالیت خود را دارند، ‌از بیرون رفتن خودداری كنید. پشه‌ها اكثرا در زمان طلوع و غروب خورشید فعال‌تر می‌شوند. به همین دلیل 30 دقیقه قبل و بعد از غروب و طلوع از خانه خارج نشوید تا از شر نیش این پشه‌های مزاحم در امان بمانید.

پشه‌ها به سمت لباس‌های تیره جذب می‌شوند. به همین دلیل، بهتر است در زمانی كه خارج از خانه هستید از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های تیره خودداری كنید. لباس‌های رنگ روشن و سفید مانع پشه‌ها هستند. عطرها و صابون‌هایی با رایحه‌های گل‌ها هم جاذب پشه‌ها هستند. پس بهتر آن است كه در خرید این محصولات آرایشی دقت كنید تا از نیش پشه‌ها در امان بمانید.

موقعیت نشستن شما هم در جذب پشه‌ها اثر دارد. از مكان‌های نزدیك به كولرها و پنكه‌ها استفاده كنید؛ چرا كه پرواز پشه‌ها در معرض باد این وسایل به سختی صورت می‌گیرد. استفاده از اسپری سركه سیب و یا سركه سفید هم می‌تواند پشه‌ها را دور كند. آخرین روش استفاده از خفاش‌هاست، بهتر است یك خفاش بخرید و قفس آن را از پنجره آویزان كنید تا پشه‌ها را نوش جان كند.