وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

یوزپلنگها شیفته عطرهای مردانه هستند !

یوزپلنگها شیفته عطرهای مردانه هستند !
محققان آمریکایی دریافتند که پلنگها، یوزپلنگها و در واقع گربه های بزرگ شیفته عطرهای مردانه هستند و با بو کشیدن این عطرها به سرعت جذب آنها می شوند.
 یک تیم تحقیقاتی از انجمن حفاظت از حیات وحش باغ وحش "برانکس" در نیویورک با آزمایش بر روی یک ماده ببر سیبریایی به نام "ساشا" دریافتند که یوزپلنگها، ببرها، پلنگها و در کل تمام گربه های بزرگ علاقه زیادی به عطرهای مردانه دارند و به محض حس کردن رایحه این عطرها به سرعت جذب آنها می‌شوند.
 
بنابراین مردانی که عادت به استفاده از عطر دارند مراقب باشند که یک ببر 200 کیلویی با یک دم دراز را به طرف خود جلب نکنند.
از مدتها قبل دانشمندان می‌دانستند که حس بویایی گربه سانان بسیار بهتر از حس بویایی انسان عمل می‌کند. اکنون این محققان با انجام این آزمایش نشان دادند که می توانند برای جذب گونه های گربه سان در حال انقراض و پرورش آنها از عطرهای معروف استفاده کنند.
در این آزمایش، عطرهای مختلف بر روی ساشا آزمایش شد. در این آزمایش به روی یک درخت عطرهای مختلف را پاشیدند و زمان عکس العمل ماده ببر را نسبت به عطر مورد ارزیابی قرار دادند.
نتایج این تحقیقات نشان داد که این ببر به مدت دو ثانیه جذب عطری از محصولات شرکت Estée Lauder ، پانزده ثانیه مجذوب عطری از Revlon ، ده دقیقه جذب عطری از شرکت Nina Ricci و 11 دقیقه و 10 ثانیه شیفته محصولی از "کالوین کلین" شد.
این عطر که بیشترین محبوبیت را نشان داد به گونه ای ساشا را مجذوب خود کرد که حتی از غذا خوردن صرف نظر کرد و برای مدت زمانی کنار درخت نشست و رایحه عطر را استنشاق کرد.
براساس گزارش وال استریت ژورنال، در 14 سال گذشته جانورشناسان و حافظان حیات وحش در حال انقراض به دنبال روشهایی برای جذب و کنترل گربه سانان بوده اند.
اکنون به نظر می رسد که این محققان روشی را برای جذب و مراقبت این حیوانات پیدا کرده باشند. هر چند با اعلام این نتایج این خطر وجود دارد که این حیوانات در معرض سوء استفاده شکارچیان قرار گیرند.