وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خانم های بالای 40 سال بخوانند!!

خانم های بالای 40 سال بخوانند!!
درست است که برخی از این تغییرات نشان دهنده افزایش سن در زنان است اما با تغییرات ساده در رویه زندگی می توان همان شادابی و نشاط دوران جوانی را حفظ کرد و اجازه نداد که روند افزایش سن روی جسم و روان تاثیر بگذارد.

برای خانم هایی که  پا به میانسالی می گذارند از یائسگی نترسند
خیلی از زنان تصور می کنند که با یائسگی دیگر دوران جوانی و سرزندگی به پایان رسیده است در حالی که یائسگی هم مانند همه دوران های دیگر زندگی بخش تازه ای از زندگی است و زنان با رسیدن به این سن پا به دوره ای تازه می گذارند که باید خود را برای تغییرات طبیعی بدن آماده کنند.

 من یائسه شده ام. یعنی چه اتفاقی برایم افتاده است؟
زمانی که چرخه قاعدگی ماهیانه در یک زن و عملکرد تخمدان‌ها پایان می‌پذیرد یائسگی اتفاق می‌افتد. این به معنی آن است که زن دیگر قادر به بارداری نیست. متوسط سنی یائسگی 52 سال است اما ممکن است در هر زمانی از سن 40 تا 58 سالگی اتفاق بیفتد. یائسگی در طی چند سال ایجاد می‌شود. در صورتی که خانمی به مدت یک سال پریود نشود یائسه شده است.

اگر به سن یائسگی رسیده اید باید بدانید که علایم و نشانه‌های یائسگی در هر خانمی با خانم دیگر متفاوت است. بعضی از زنان علایم کم دارند و یا هیچ علامتی ندارند. عده‌ای دیگر دچار خونریزی‌های نامنظم می‌شوند. گرگرفتگی و خشکی واژن از نشانه‌های دیگر یائسگی است.

نگران نباشید پزشک در کنار شما است:

پزشک شما ممکن است در ابتدا برایتان هورمون تجویز کند. این هورمون‌ها شامل استروژن و یا ترکیبی از استروژن با سایر هورمون‌ها از جمله پروژسترون است. هورمون درمانی به کاهش علایم یائسگی کمک می‌کند. لازم به ذکر است که این هورمون درمانی برای همه استفاده نمی‌شود.مصرف استروژن به مدت طولانی می‌تواند سبب بروز مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی و سرطان شود.
 
در مورد خطرات و مزایای دریافت هورمون حتما از پزشک خود سوال کنید. در صورتی که نمی‌توانید استروژن دریافت کنید، داروهای دیگری هست که به کاهش علایم یائسگی کمک می‌کند. پزشک شما حتما داروی مناسبی برای درمان علایم یائسگی به شما معرفی می‌کند.
 
بعضی از افراد تصور می‌کنند استروژن‌های گیاهی و مکمل‌های گیاهی خود نوعی داروی طبیعی محسوب می‌شوند برای آنها بهتر از هورمون درمانی است. اما نباید هرگز بدون مشورت با پزشک از این داروها استفاده کرد. زیرا این داروها ممکن است با سایر داروهایی که مصرف می‌کنید مداخله کند.

یائسگی دورانی جدید است باید با آن کنار بیایید: شما با رسیدن به سن یائسگی باید سیگارتان را ترک کنید. مراقب فشارخون خود بوده و ورزش کنید و سعی کنید رژیم غذایی سالم داشته باشید. رعایت این موارد از ابتلا به بیماری‌های قلبی که سبب مرگ در زنان می‌شود می‌کاهد.

 
دریافت کلسیم کافی و ویتامین D هر روز به پیشگیری از پوکی استخوان که یکی از دلایل عمده شکستگی استخوان است کمک می‌کند.پزشک برای بررسی استخوان‌های مهره و ران ممکن است آزمایش‌هایی را درخواست کند. ورزش منظم به افزایش قدرت و کنترل وزن کمک می‌کند. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و در جا زدن برای زنان در سنین یائسگی بسیار مفید است.