وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آماده باش در مرز ایران بخاطر سیل پاکستان

آماده باش در مرز ایران بخاطر سیل پاکستان
رئیس مركز مدیریت مبارزه با بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تا كنون هیچ موردی از وبا و اسهال بعد از سیل پاكستان گزارش نشده است اما از هفته گذشته نیروهای بهداشتی مرزی در حال آماده باش كامل هستند.

محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: منطقه‌ای كه در پاكستان درگیر سیل است نسبتاً از كشور ما دور است اما اطلاعات ما نشان می‌دهد این سیل در حال سرازیرشدن به سمت جنوب و منطقه بلوچستان پاكستان است كه بر همین اساس نیروهای مرزی ما از هفته گذشته در حال آماده‌باش كامل هستند.

وی با بیان اینكه تا كنون هیچ موردی از ابتلا به وبا و اسهال در كشور بر اثر سیل پاكستان گزارش نشده است افزود: ‌مهمترین فعالیت ما در این زمینه ایجاد ستاد كمك به سیل‌زدگان پاكستان است كه اولین جلسه آن فردا قرار است تشكیل شود و تیمی برای كمك به مبتلایان به بیماری‌های واگیردار ناشی از این سیل به پاكستان اعزام شوند.

گویا تصریح كرد: این كار با هماهنگی وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و سفارت پاكستان انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال كه معمولاً در این مواقع مهاجرت اتباع پاكستانی به كشور افزایش می‌یابد، آیا مهاجر مبتلا به وبا و اسهال به ایران آمده است خاطرنشان كرد: تا به حال هیچ مهاجری كه مبتلا به وبا و اسهال باشد و به ایران آمده باشد گزارش نشده است.