وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نظر رسانه آمریکایی درباره حمله به ایران

نظر رسانه آمریکایی درباره حمله به ایران
به گزاش خبرگزاری فارس یك روزنامه آمریكایی در گزارشی ضمن انتقاد از فرضیه‌های مطرح شده در خصوص حمله رژیم‌صهیونیستی علیه ایران، تأكید كرد كه چنین اقدامی به هیچ عنوان عاقلانه نخواهد بود.

روزنامه آمریكایی "نیویورك تایمز " در گزارشی ضمن انتقاد از مقاله‌ای كه چندی پیش ماهنامه "آتلانتیك " به قلم "جفری گلدنبرگ " در رابطه با موضوع حمله رژیم صهیونیستی به ایران طی چند ماه آینده منتشر كرده بود، نوشت: این مقاله به هیچ عنوان استدلالات كافی برای توجیه حمله اسرائیل به ایران طی چند ماه آینده را ندارد بلكه تنها انعكاسی از طرز فكر اسرائیل و مقامات این رژیم است.

بنا بر این گزارش، مقاله گلدنبرگ در ماهنامه آتلانتیك طی چند روز گذشته مورد توجه ویژه رسانه‌های جهان قرار گرفته است و بیشتر به عنوان یك موضوع تبلیغاتی مطرح شده است تا یك مقاله تحلیلی.
این نشریه آمریكایی در ادامه تأكید كرد: حمله به ایران به هیچ عنوان اقدامی عاقلانه نخواهد بود و فرضیه‌ای است كه با استناد به احساسات و به دور از عقل و منطق مطرح شده است.

نیویورك‌تایمز در ادامه تصریح كرد: فعالیت‌های گذشته گلدنبرگ به خوبی بر همگان مشخص است و به طور كلی وی به عنوان فردی كه به شدت یك دستوركاری جنگ‌طلبانه را از طریق روزنامه‌نگاری و گزارشگری در پیش گرفته است، شناخته می‌شود. مقاله وی در سال 2002 كه در مجله نیویوركر به چاپ رسید و شواهدی را نیز در خصوص ارتباط "صدام حسین " دیكتاتور سابق عراق با القاعده مطرح كرده بود، بر این موضوع صحت می‌گذارد.

این گزارش افزود: تردیدها در رابطه با انگیزه‌های گلدنبرگ زمانی بیشتر نمود پیدا می‌كند كه وی در رابطه با اسرائیل مطلبی می‌نویسد. گلدنبرگ حتی در ارتش اسرائیل نیز خدمت كرده است و بیش از یك بار به تأثیر گذاشتن روی "بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر اسرائیل متهم شده است. در این مقاله اخیر وی نیز نشانه‌هایی از چنین تلاشی از جانب گلدنبرگ برای تأثیرگذاشتن روی نتانیاهو به چشم می‌خورد.

نیویورك‌تایمز در پایان نوشت: حمله به ایران كه اساسا فرضیه‌ای غیرعقلانی است تنها از تمایلات فردی نتانیاهو برای انجام چنین اقدامی ناشی می‌شود و آمریكا به هیچ عنوان نباید از آن حمایت كند. همانطور كه در مقاله گلدنبرگ در ماهنامه آتلانتیك نیز مطرح شده بود اسرائیل به شدت در انتظار اعلام حمایت آمریكا برای چنین حملات هوایی است كه البته اسرائیل هیچ گاه چنین حمایتی را بدست نخواهد آورد.