وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افشاگری فردوسی‌پور روی آنتن

افشاگری فردوسی‌پور روی آنتن
شاید هیچ مجری دیگری در ایران وجود نداشته باشد كه با تركیبی از شجاعت و بی‌كله‌گی نسبت به مدیران بالادستی و مسئولان پخش یك شبكه واكنش نشان داده و آنها را متهم به سانسور كند.

این كاری است كه عادل فردوسی‌پور بعد از برنامه جنجالی دو سال پیش مجدداً‌ انجام داد و دیشب ناگهان و در پایان برنامه با انتقاد از اینكه نمی‌تواند مصاحبه علی كریمی را پخش كند ابراز امیدواری كرد روزی این برنامه را در شرایط نرمال روی آنتن ببرد.

در برنامه شب گذشته كه خیلی‌ها بخش انتهایی‌اش را به دلیل پخش دیرهنگام آن مشاهده نكردند  چند اتفاق مهم افتاد:

 1.    در بخش معرفی برنامه به ناگاه آیتمی كه به بازی ملوان و راه آهن اشاره داشت كات خورد و دوربین ناگهان به استودیو بازگشت درست در لحظه‌ای كه عادل به بزرگنمایی چیزی مبهم مشغول بود و از كبك و خروس نام می‌برد.

 2.    افشای قرارداد علی دایی بعد از حساسیت‌های پیش آمده یك بسته خبری جدید بود. احمد ابراهیمی سرپرست وقت تیم ملی قراردادی را به نمایش گذاشت كه مسئولان فدارسیون برای فرار از مالیات با علی دایی قرارداد 50 میلیونی بسته و 750 میلیون پاداش برایش در نظر گرفته بودند.

 
قراردادی كه در صورت صحت نشان می‌دهد همه دروغ گفته‌اند از علی كفاشیان تا خود علی دایی كه در برنامه معروفش گفته بود مبلغ قرارداد وی 600 به اضافه 200 میلیون تومان بوده است این قرارداد جدید چیزی نیست كه بشود به راحتی از كنارش گذشت. درست مثل یك پنالتی در دقیقه 90 یك مسابقه.

 3.    قرار بود مهدی تاج كه امضایش پای قرارداد دیده می‌شد به توضیح در این زمینه بپردازد كه از وی خبری نشد، شاید مسئولان فدراسیون برای جمع كردن این ماجرا به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

 4.    عدم پخش مصاحبه علی كریمی از نود در حالی است كه به گفته خود عادل این گفت‌‌وگو در بخش‌های مختلف خبری روی آنتن رفته بود. فردوسی‌پور در برنامه اعلام كرد كه مجوز پخش مصاحبه كریمی به وی داده نشده است.

5.    پخش مجدد فحاشی امیر قلعه‌نویی به جواد كاظمیان و سوال درباره قهر قلعه‌نویی با نود در برنامه نیز نكته بسیار مهمی بود.

 6.    برنامه نود زودتر از حد معمول به پایان رسید. زمانی كه به گفته فردوسی‌پور طبق كنداكتور او 7 دقیقه دیگر برای اتمام رسمی برنامه زمان داشت. طبق تجربه او همیشه با رأیزنی با پخش شبكه به این زمان می‌افزود اما این‌بار با  دستوری از بالا برنامه ناگهان قطع شد.

 نكته بسیار مهم فاش‌گویی عادل درباره سازوكار اتفاقاتی بود كه دیشب رخ داد. ابراز امیدواری او برای پخش مجدد برنامه در شرایط نرمال نشان از آغاز دوره تازه‌ای از  جنجال دارد. دو سال پیش او برنامه‌اش را با این جمله تمام كرد كه:«اگر مجالی برای گفتن حقیقت روی  این صندلی بود برنامه را اجرا خواهد كرد …»

 
تاریخ خیلی زودتر از آنچه كه تصورش را می‌كردیم تكرار شده است و سوال این است كه آیا قرمه‌سبزی برنامه‌ای كه سر مجری‌اش همیشه بوی قرمه‌سبزی می‌داد بار گذاشته شده است؟
 
منبع : مجله سیمرغ