وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فروش خانه برای دریافت جایزه خیالی

فروش خانه برای دریافت جایزه خیالی
مرد جوان به تصور اینکه برنده قرعه‌کشی جام جهانی آفریقای جنوبی شده است خانه‌اش را فروخت تا بتواند به جایزه چند میلیاردی‌اش دست پیدا کند.

هفته گذشته بعد از انتشار خبری مربوط به یک کلاهبرداری با بهانه برنده شدن در جام جهانی آفریقای جنوبی، مرد جوانی به دادسرای شهرری رفت و مدعی شد از او هم به این شیوه 90 میلیون تومان کلاهبرداری شده است.

این مرد به قاضی نوفرستی، بازپرس شعبه 11 دادسرای شهرری گفت: چندی قبل در محل کارم در حال چک کردن ای‌میلم بودم که متوجه شدم یک ای‌میل از آفریقای جنوبی برایم ارسال شده است. در ای‌میل مورد نظر اشاره شده بود که من در قرعه‌کشی جام جهانی 2010، 8 میلیون پوند برنده شده‌ام.

وی ادامه داد: از این ماجرا ذوق‌زده شده بودم و تصمیم گرفتم به هر ترتیبی که هست شانسم را امتحان کنم و پولی را که برنده شده بودم به دست آورم. بعد از چند بارای‌میل زدن به آفریقای جنوبی، آنها از من به بهانه‌های مختلف و با این ادعا که کارهای قانونی واریز کردن جایزه کمی هزینه‌ می‌برد، درخواست پول کردند و من هم به شماره حسابی که برایم ای‌میل کرده بودند پول واریز می‌کردم.

تا اینکه در آخرین مرحله ای‌میلی برایم ارسال شد مبنی بر اینکه پولم به حساب بانک مرکزی واریز شده و برای تحویل آن باید یک درصد از جایزه‌ای را که برنده شده‌ام، به حسابی در آفریقای‌جنوبی واریز کنم. من هم برای تهیه این پول مجبور شدم خانه‌ام را بفروشم و چیزی نزدیک به 90 میلیون تومان از پول را به حساب مورد نظر واریز کنم.

شاکی افزود: بعد از واریز کردن پول به بانک مرکزی رفتم و درحالی‌که قصد گرفتن پولم را داشتم متوجه شدم که از قرعه‌کشی و جایزه خبری نیست و من در دام کلاهبرداران افتاده‌ام. آنجا بود که فهمیدم تمام نامه‌هایی که برایم ای‌میل شده و حتی امضای رئیس بانک مرکزی در بعضی از این نامه‌ها وجود دارد، جعلی است.

بازپرس شعبه 11 دادسرای شهرری با بیان این خبر گفت: چندی قبل هم پرونده مشابه دیگری به این شعبه ارجاع شد که نشان می‌داد کلاهبرداران به تازگی با شگرد برنده شدن در قرعه‌کشی جام جهانی و ارسال ای‌میل‌های جعلی از طعمه‌هایشان کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه این چندمین شاکی است که از این طریق هدف کلاهبرداری قرار گرفته و با توجه به اینکه کلاهبرداری در شهر تهران صورت گرفته است، پرونده با صدور قرار عدم‌صلاحیت، به تهران ارسال خواهد شد.