وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از زمان ورود به فرودگاه تا پرواز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

از زمان ورود به فرودگاه تا پرواز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

از زمان ورود به فرودگاه تا پرواز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

در سفر داخلی چه مراحلی در فرودگاه وجود دارد و چطور می‌توانید به سرعت این مراحل را انجام داده و سوار هواپیما شوید؟

 

پس از خرید بلیط هواپیما در ساعت و روز مشخص یک‌بار دیگر زمان پرواز خود را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.

 

بلیط هواپیما و مدارک شخصی خود را همراه داشته باشید. راه‌های رسیدن به فرودگاه را بررسی کرده و یک‌بار تمامی مراحلی که لازم است در فرودگاه انجام شود را مرور کنید.

 

در اینجا اقدامات ضروری و فعالیت‌هایی که به اختیار خود می‌توانید در فرودگاه انجام داده و از امکانات آن استفاده کنید را با هم مرور می‌کنیم.

 

در پرواز داخلی نیازی به پاسپورت و پرداخت عوارض ندارید، بنابراین مرحله پرداخت عوارض شامل شما نمی‌شود ولی لازم است در هنگام عبور از گیت‌ها کارت شناسایی و بلیط خود را همراه داشته باشید.

 

در پرواز داخلی می‌توانید چک این اینترنتی انجام دهید و اگر بار به همراه نداشته باشید همه مراحلی که باید از ورود به فرودگاه تا پرواز انجام دهید

 

این است که با پرینت کارت پرواز در دست به گیت مربوط مراجعه کرده و دیگر برای پرواز آماده‌اید و برای تحویل بار نیز اقدام کنید. در اینجا مراحل ورود به فرودگاه تا پرواز را به ترتیب بیان می‌کنیم.

 

از زمان ورود به فرودگاه تا پرواز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

بلیط هواپیما را فراموش نکنید

به نظر توصیه ساده‌ای است ولی بدون بلیط هواپیما و یا اطلاعات آن نمی‌توانید پروازی داشته باشید. مرحله اول همراه داشتن بلیط است.

 

برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید، خرید اینترنتی یکی از رایج‌ترین و راحت‌ترین شیوه‌ها است که امکان مقایسه قیمت در روزهای مختلف را نیز به شما می‌دهد و می‌توانید با اطلاعات کافی بهترین خرید را داشته باشید.

 

با تهیه بلیط هواپیما از علی بابا (همچنین میتوانید بلیط اتوبوس VIP خود را از علی بابا بخرید) می‌توانید اطلاعات بلیط خود را در اکانت خود همراه داشته باشید و دیگر نگران فراموش کردن بلیط نخواهید بود.

 

از زمان ورود به فرودگاه تا پرواز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

مرحله اول، چطور چک این انجام دهیم؟

از خرید بلیط هواپیما اطلاعات آن را ذخیره کنید. اگر بلیط هواپیما از علی بابا خریداری شده می‌توانید آن را در هر دیوایسی که همراه خود دارید مانند تلفن همراه داشته باشید.

 

اولین مرحله پس از ورود به فرودگاه check in است. مرحله چک این را می‌توانید به صورت اینترنتی و قبل از ورود به فرودگاه نیز انجام دهید که به این صورت فرصت بیشتری خواهید داشت و مراحل سفر در بخش فرودگاه را کاهش می‌دهید.

 

در این صورت اطلاعات پرواز خود را وارد کرده و کارت پرواز را دریافت می‌کنید. مرحله چک این اینترنتی ۲۴ ساعت قبل از پرواز قابل انجام است و پیش از آن نمی‌توانید کارت پرواز خود را دریافت کنید.

 

اگر از قبل این مرحله را انجام ندادید با ورود به فرودگاه به دنبال باجه‌هایی باشید که به صورت خودکار check in انجام می‌دهند. به این ترتیب با ورود اطلاعات بلیط هواپیما کارت پرواز خود را دریافت می‌کنید و آماده برای مرحله بعد هستید.

 

درصورتی‌که نتوانستید این مرحله را به صورت اینترنتی و یا با استفاده از باجه‌های خودکار انجام دهید لازم است در صفی که به طور معمول بسیار طولانی است بایستید و کارت پرواز را دریافت کنید.

 

از اطلاعات فرودگاه بپرسید که برای چک این باید به کجا مراجعه کنید و برای سرعت بخشیدن در کار مدارک خود شامل اطلاعات بلیط هواپیما و مدارک شخصی مانند کارت ملی را آماده داشته باشید.

 

تحویل بار و عبور از گیت پرواز

اگر بار و چمدان به همراه دارید لازم است قبل از انجام مراحل بعدی بار خود را در bag drop قرار دهید و اگر تنها ساک دستی یا کوله‌ای کوچک به همراه دارید که نیازی نیست به بخش بار تحویل داده شود و می‌توانید با خود به کابین هواپیما ببرید نیازی به انجام این مرحله نیست و تنها لازم است با در دست داشتن کارت پرواز که قبل از رسیدن به فرودگاه به صورت اینترنتی دریافت کرده‌اید یا در فرودگاه آن را تهیه کردید به گیت پرواز مراجعه کنید. گیت پرواز نیز با همین نام مشخص‌شده و قابل تشخیص است.

 

نکته‌ای که در تحویل بار لازم است به آن توجه کنید برداشتن برچسب‌های قبلی روی چمدان است. این کار برای تحویل صحیح و به موقع چمدان کمک‌کننده است و از گم شدن چمدان جلوگیری می‌کند.

 

از زمان ورود به فرودگاه تا پرواز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

مرحله آخر،‌سوار شدن به هواپیما

سوارکردن یا Boarding مرحله آخری است که انجام می‌شود.

 

پس از آنکه لحظات یا شاید ساعتی را در سالن انتظار یا سالن ویژه استراحت (که برای افرادی با پروازهای مکرر یا با بلیط بیزینس کلاس قابل استفاده است) گذراندید زمان سوارشدن به هواپیما فرا می‌رسد.

 

در اینجا نیز صفی وجود دارد و خدمه پرواز با چک کردن کارت پرواز و بلیط آن را انجام می‌دهند.

 

افرادی که دارای بلیط Business Class هستند یا افراد با نیاز ویژه در انتهای هواپیما نشسته و سایرین به ترتیب در کابین قرار می‌گیرند.

 

البته اگر این ترتیب رعایت نشود راهرو شلوغ شده و این مرحله کمی طولانی می‌شود. اگر شما مسافری با نیاز ویژه هستید و می‌توانید انتظار در هواپیما را تحمل کنید زودتر به این صف رفته و مستقر شوید.

 

اگر دارای بلیط هواپیما Business Class هستید می‌توانید با سرعت بیشتری از این مرحله عبور کنید و یا در آخر به هواپیما برسید و اگر حوصله صف طولانی را ندارید و برایتان فرقی ندارد کجای هواپیما بنشینید تا ورود آخرین نفر نیز صبر کرده و سپس مراجعه کنید.

 

کلیدهای طلایی خرید ارزان بلیط هواپیما

برای آسودگی خاطر خود همیشه حدود ۲ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید. برای این زمان انتظار می‌توانید از وای فای سالن استراحت یا سالن انتظار استفاده کنید و یا کتابی را که همراه آورده‌اید مطالعه کنید.

 

برای حدود ۱ ساعت وقت اضافی کاری را در نظر بگیرید، می‌توانید از رستوران استفاده کنید یا با در نظر گرفتن زمان پرواز قیدشده بر روی بلیط هواپیما کمی استراحت کنید ولی حواستان باشد از پرواز جا نمانید.

 

برای صرفه‌جویی در وقت پیش از پرواز نیز می‌توانید در خرید بلیط هواپیما به شیوه آنلاین عمل کرده و با استفاده از سایت علی بابا بلیط خود را تهیه کنید.

 

با خرید بلیط هواپیما از علی بابا اطلاعات پرواز را همراه خود دارید و می‌توانید بهینه‌ترین قیمت و بهترین زمان را انتخاب کرده و با صرف کمترین زمان بلیط خود را خریداری کنید.