وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اختراعات جالب و مهم زنان در طول تاریخ

اختراعات جالب و مهم زنان در طول تاریخ

اختراعات جالب و مهم زنان در طول تاریخ

 

ایران ناز همیشه از مخترعین و اختراعات برتر آنها می شنویم. گاهی با خود فکر می کنیم که آیا تمام دستاوردهای شگفت انگیز بشر متعلق به مردان هستند؟! طبیعتا پاسخ منفی است. در تاریخ دستاوردهای مهمی را متعلق به زنان می بینیم که به نام خود آنها ثبت شده است.در این گزارش با برخی از معروفترین آنها آشنا خواهید شد.اختراعات زنان

 

اختراعات جالب و مهم زنان در طول تاریخ

 

نرم افزار کامپیوتر – گریس هاپر

گریس هاپر در جنگ جهانی دوم به نیروی دریایی امریکا پیوست. زمانی که درجه دریاداری داشت مامور شد روی کامپیوتر جدیدی به نام مارک 1 کار کند. به فاصله کوتاهی در دهه 1950 او جز متخصصان ارشد برنامه ریزی کامپیوتر شد.

 

او وسیله ای به اسم همگردان (کامپایلر) را ساخت که می توانست دستورات را به رمزهایی بدل کند که کامپیوتر قادر به خواندن آن بود. به این ترتیب برنامه سازی سریعتر و در نتیجه شیوه کار کامپیوتر از اساس متحول شد.گریس هاپر در عین حال در عمومیت دادن به عبارت “ویروس زدایی” نقش داشت که ما امروزه هنوز آنرا به کار می بریم. پس از آنکه بیدی را از کامپیوتر او خارج کردند این عبارت را ابداع کرد.

 

او که لقب “گریس شگفت انگیز” گرفته بود کار با کامپیوتر را ادامه داد تا اینکه بالاخره در سن 79 سالگی به عنوان مسن ترین افسر شاغل نیروی دریایی امریکا بازنشسته شد.

 

کالر آی دی و کال ویتینگ – دکتر شرلی آن جکسون

خدمات ویژه مخابراتی از جمله قابلیت نمایش شماره فرد تماس گیرنده (کالر آی دی) و انتظار مکالمه (کالر ویتینگ) مدیون پژوهش های دکتر شرلی آن جکسون، یک کارشناس فیزیک تئوری امریکایی است.این خدمات براساس پژوهش های او در دهه 70 میلادی طراحی و ابداع شدند.

 

علاوه براین اختراعات، او در زمینه ارتباطات صوتی و تصویری پژوهش های دیگری هم داشت که زمینه را برای اختراع دستگاه فکس متحرک، کابل های فیبر نوری و سلولهای خورشیدی توسط دیگران فراهم کرد.او نخستین زن امریکایی افریقایی تبار است که از دانشگاه فنی ماساچوست مدرک دکترا گرفت و هدایت یک دانشگاه پژوهشی عالیرتبه را برعهده داشته است.

 

برف پاک کن اتومبیل – مری اندرسون

در یک روز زمستانی سال 1903 مری اندرسون که مشغول دیدار از شهر نیویورک بود متوجه شد که راننده اش برای پاک کردن برف از روی شیشه جلوی اتومبیل مجبور شده پنجره سمت خودش را باز کند هر بار که پنجره راننده باز می شد مسافران اتومبیل احساس سرما می کردند.خانم اندرسون ساختن یک تیغه پلاستیکی برای پاک کردن شیشه که بتوان آنرا از داخل اتومبیل به حرکت درآورد شروع کرد و در سال 1903 اختراع خود را به ثبت رساند.

 

اما شرکت های اتومبیل سازی این اختراع او را نپذیرفتند چون به نظر آنها حواس راننده را پرت می کرد. خانم اندرسون هیچگاه حتی زمانی که برف پاک کن به وسیله ای استاندارد در همه اتومبیل ها بدل شد از این اختراع خود سودی نبرد.

 

باتری های ایستگاه فضایی – اولگا د گونزالس- سانابریا

شاید جذاب ترین نام در این فهرست را نداشته باشد اما باتری های پردوام نیکل و هیدروژن در تامین انرژی مورد نیاز ایستگاه فضایی بین المللی نقش تعیین کننده ای داشته و بنابراین بسیار مهم هستند.

 

اولگا د گونزالس- سانابریا که اصلا اهل پورتو ریکو موفق به توسعه فناوری جدیدی شد که در دهه 80 میلادی به ساختن این نوع باتری ها کمک کرد و اکنون مدیر مرکز پژوهشی گلن سازمان فضایی امریکا- ناسا است.

 

ماشین ظرفشویی – جوزفین کوچرین

خانم کاکرین که اهل مهمانی دادن بود به دنبال وسیله ای می گشت که ظرفهایش را با سرعت بیشتری از مستخدمان بشوید و آنها را نشکند.ماشین اختراع او که شامل موتوری است که یک چرخ را داخل مخزن آب گرم مسی می چرخاند نخستین ماشین ظرف شویی خودکاری است که از پمپ آب (فشار آب) استفاده می کند.شوهر الکلی خانم کوچرین پس از مرگ بدهی فراوانی برای او به جا گذاشت و این انگیزه ای شد که اختراع خود را در سال 1886 ثبت کرده و کارخانه تولید این نوع ماشین ها را راه اندازی کند.

 

سیستم امنیتی خانه – مری ون بریتن براون

مری ون بریتن براون که پرستار و معمولا در خانه تنها بود به فکر خلق ابزاری افتاد که به او احساس امنیت بدهد.همراه همسرش آلبرت و در واکنش به افزایش میزان جرایم و واکنش کند پلیس در دهه 60 میلادی نخستین سیستم امنیتی خانه را طراحی کرد و ساخت

 

این وسیله پیچیده بود، دوربینی داشت که با کمک یک موتور حرکت می کرد و به کمک آن می شد محیط بیرون در ورودی منزل را از طریق دریچه کوچکی دید. علاوه بر این تصاویر دوربین به صفحه ای که در اتاق خواب او نصب شده بود منتقل می شد که در عین حال به یک آژیر خطر مجهز بود.

 

جدا سازی سلولهای بنیادی – تسوکاموتو

او برای یافته های خود در زمینه جداسازی سلولهای بنیادی در سال 1991 جایزه گرفت. از آن زمان کار خانم تسوکاموتو منجر به پیشرفت های مهمی در زمینه شناخت سیستم خون بیماران مبتلا به سرطان که می تواند به درمان این بیماری بیانجامد.خانم تسوکاموتو درحال حاضر مشغول پژوهش های بیشتری در مورد نحوه رشد سلولهای بنیادی است و هفت اختراع دیگر با مشارکت دیگران به نام او ثبت شده است.

 

کولار – استفانی کوولک

این شیمی دان الیاف بسیار سبکی به نام کولار را اختراع کرد که از آن در جلیقه های ضد گلوله و لباس های ایمنی برای انواع ورزشها از جمله اتومبیل رانی و موتور سواری استفاده می شود.از زمان اختراع در سال 1965 این ماده که پنج برابر فولاد استحکام دارد جان بسیاری را نجات داده و میلیونها نفر روزانه از آن استفاده می کنند.این ماده در انواع و اقسام وسایل، از دستکش های آشپزی و تلفن های موبایل گرفته تا هواپیماها و پل های معلق به کار برده می شود.

 

مونوپلی – الیزابت مگی

معمولا مردی به نام چارلز دارو به عنوان مخترع پرطرفدارترین بازی رومیزی در تاریخ شناخته می شود ولی قوانین بازی مونوپلی در حقیقت توسط الیزابت مگی اختراع شد.خانم مگی از طریق ابداع یک بازی نوآورانه که در آن بازیکنان پول و مستقلات فرضی را معامله می کنند قصد داشت مشکلات نظام سرمایه داری را نشان دهد.نام اختراع او که در سال 1904 ثبت شد بازی صاحب ملک بود.

 

بازی مونوپلی که امروزه می شناسیم در سال 1935 توسط برادران پارکر به بازار عرضه شد. آنها متوجه شدند که چارلز دارو تنها خالق این بازی نیست و با خریدن حق ثبت خانم مگی به بهای 500 دلار ازآن زمان انحصار بازی مونوپلی را در دست گرفتند.

 

بخاری خودرو، مارگارت ویلکاکس

یک مهندس مکانیک به نام مارگارت ویلکاکس در قرن نوزدهم و در سال 1893 میلادی بخاری و سیستم گرمایشی خودرو را اختراع کرد. علاوه بر این، برخی هم می گویند که او مخترع ماشین ظرفشویی هم بوده است.

 

بازی مونوپولی، الیزابت مگی

مونوپولی یکی از معروف ترین بازی های جهان است که در سال 1904 میلادی الیزابت مگی آن را اختراع کرد. اسم اصلی این بازی “The Landlord’s Game نام داشت و برای چند دهه مورد انتقاد و تمسخر قرار می گرفت تا این که پس از گذشت سی سال چالرز دارو آن را به شکل متفاوتی احیا کرد و از فروش این بازی ثروت قابل توجهی به دست آورد.

 

پله های فرار ساختمان، آنا کونلی

پله های فرار یا نجات از حریق که برای ساختمان های بلند ضروری به نظر می رسد توسط آنا کونلی در سال 1887 اختراع شد.

 

قایق نجات، ماریا بیسلی

در سال 1882 میلادی ماریا بیسلی که در حال نگاه کردن از پنجره به بیرون از خانه بود درباره وسیله ای فکر می کرد که بتواند مرگ انسان ها را در هنگام جا به جایی در سوانح کاهش دهد. او که دانشمند سرشناس زمان خود نیز بود به فکر اختراع قایق نجات افتاد و ثروت زیادی را از اختراع خود به دست آورد.

 

سیستم گرمایش خانه های خورشیدی، ماریا تیلکس

ماریا تیلکس سیستم گرمایش خانه های خورشیدی را در سال 1947 میلادی اختراع کرد. این ایده وقتیکه در حال انجام پروژه ای با یک گروه مهندسی بود به ذهنش رسید.

 

سرنگ پزشکی، لتیسیا جیر

لتیسیا جیر در سال 1899 میلادی اختراع سرنگ پزشکی را به نام خود ثبت کرد. بعد از او فردی به نام کالین موردخ اختراع او را در سال 1956 گسترش

 

یخچال های برقی مدرن، فلورنس باربرت

فلورنس باربرت یخچال های برقی پیشرفته را در سال 1914 اختراع کرد. او در سال 1900 روی تعدادی پروژه تحقیقاتی فعالیت می کرد و توانست ماشین تمیز کردن خیابان را نیز به نام خود ثبت کند. سپس به اختراع دوم خود یعنی یخچال های برقی روی آورد و آنها را به قیمت بالایی به فروش رساند.

 

دستگاه بستنی ساز، نانسی جانسون

نانسی جانسون در سال 1843 میلادی دستگاه بستنی ساز را اختراع کرد. هدف اولیه او تهیه آسان بستنی در خانه بود، اما پس از گذشت مدتی با خود فکر کرد که دستگاه اختراعی خود را توسعه دهد و به شرکت های بزرگ تولید لوازم خانه بفروشد.

 

نخستین برنامه نویس کامپیوتر، آدا لاولیس

او دختر لرد بایرون شاعر معروف انگلیسی بود. آدا لاولیس ریاضی دان و نخستین برنامه ساز کامپیوتر بود. او همراه چالرز بابیج ریاضی دان و فیلسوف تحلیلگر در مورد ماشین محاسباتی مکانیکی تحقیقات بسیاری انجام دادند که سرانجام او توانست پس از تلاش های بسیار به الگوریتم کامپیوتری دست یابد. آدا لاولیس نخستین الگوریتم نویس کامپیوتری تاریخ به شمار می رود.

 

مفاهیم شبکه های ارتباطی بی سیم، شرلی جکسون

شرلی جکسون فیزیکدان نظری در سال 1973 میلادی دکترای خود را از دانشگاه ماساچوست دریافت کرد. او از جمله نخستین کسانی بود که بر مفاهیم شبکه های ارتباطی بی سیم تحقیق و پژوهش کرد. تحقیقات درباره فکس تلفن های همراه، سلول های خورشیدی و کابل فیبرهای نوری نیز از دیگر دستاوردهای او به شمار می روند.

 

اختراعات جالب و مهم زنان در طول تاریخ

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره