وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با خواص بی نظیر چای زعفران آشنا شوید

با خواص بی نظیر چای زعفران آشنا شوید

با خواص بی نظیر چای زعفران آشنا شوید

 

زعفران به عنوان گران ترین گیاه جهان شناخته می شود، گیاهی دارویی که در کشور ما رشد می کند همچنین “طلای سرخ” نیز نامیده می شود. از آن برای استفاده در ادویه، رنگ، داروسازی،

 

صنعت لوازم آرایشی و پزشکی استفاده می شود.در روزگار باستان، رومیان به عنوان یک عطر استفاده می کردند در حالی که چینی ها دوباره برای اهداف پزشکی از چای زعفران استفاده کردند.

 

ارزش غذایی گیاه زعفران

زعفران حاوی کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، سلنیوم و روی و حاوی الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم)نیز می باشد. ویتامین آ، ویتامین ث و نیز ویتامین های نظیر اسید فولیک، نیاسین پیریدوکسین، ریبوفلاوین دارای ویتامین های بسیار رایج هستند هم چنین حاوی پروتئین و کربو هیدرات ها است.

 

تسکین قاعدگی:

چای زعفران برای زنانی که با قاعدگی مشکل دارند مفید است پریودهای غیر عادی چیزی هستند که برخی از زنان با آن ، مشکلاتی دارند و چای زعفران یکی از پیشنهادها است اما زنانی که باردار هستند نباید از آن استفاده کنند چرا که ممکن است به طور نادر باعث سقط جنین شود.

 

افسردگی:

ثابت شده است که چای زعفران به اندازه برخی داروهای ضد افسردگی مفید بوده است این کار روی اعصاب تاثیرات مفیدی دارد و یک عامل بسیار قدرتمند برای آرامش بخشی است و نکته خوب چای زعفران این است

 

که این چای طبیعی است یعنی، کیفیت های آرامش بخش آن به طور طبیعی رخ می دهد و مصرف منظم چای می تواند باعث جلوگیری از بروز افسردگی شود. چای زعفران از سالها قبل شناخته شده و احساس شادی به افراد می دهد.

 

با این حال، اکنون تنها به این دلیل است که شواهد از قبل مورد بررسی قرار گرفته و مستند شده اند تا نشان دهند ممکن است در واقع به عنوان یک ضد افسردگی مورد استفاده قرار گیرد.

 

ضد سرطان:

رنگ طلایی چای زعفران از کروکین نشات می گیرد که جز شیمیایی موجود در گل و پر از آنتی اکسیدان ها است. کروکین اثرات ضد سرطانی قدرتمندی در برابر طیف وسیعی از سرطان ها دارد فلانوئید موجود در کروکین مانع از سلول های سرطانی شده و ممکن است سلول های تومور را کوچک کنند.

 

کارتنوئید، رنگدانه های طبیعی که رنگ زرد را در زعفران ایجاد می کنند و بدن را از بیماری ها، استرس و ویروس ها محافظت می کنند. آماده کردن چای زعفران آسان است.

 

از سه نخ زعفران و یا کم تر استفاده کنید، در آب داغ فرو کنید و برای حداقل 20 دقیقه در آن نگه دارید دارچین را برای کاهش تلخی زعفران به آن اضافه کنید.

 

بیماری های قلبی:

چای زعفران اجزایی دارد که کلسترول را در شریان ها کاهش می دهد. این مزیتی مهم برای زعفران است، زیرا ایجاد کلسترول در درون سرخرگ ها باعث افزایش بیماری های قلبی می شود.

 

آن به طور موثر خون را رقیق می کند و تمیز کردن آن را به این ترتیب ممکن می سازد. اگر چای زعفران به طور مرتب استفاده شود، حملات قلبی کم تر می شود.

 

درد شکم:

چای زعفران باعث کاهش درد در معده می شود. کشف شده است که درد در موارد خفیف و جدی و مصرف منظم به جلوگیری از ظهور چنین بیماری هایی کمک می کند هم چنین ممکن است به تسکین سینه کمک کند

 

چون می تواند برای کاهش استفراغ به کار رود. بنابراین به عنوان اخلاط اور عمل می کند که می تواند به آرام کردن شکم، سینه و گلو کمک کند این به ویژه برای کودکان ایده آل است چون آن ها را سالم نگه می دارد.

 

درد معده

چای زعفران برای کاهش درد در معده هم بسیار مفید است

 

فشار خون بالا:

چای زعفران برای کاهش فشار خون مفید است. کروستین در واقع ترکیبی است که بر روی فشار خون برای کم کردن آن کار می کند و برگ های زعفران این ترکیب را در اجزای خود دارد. مصرف مکرر زعفران، مساله فشار خون بالا را حفظ می کند.

 

مقوی غرایز جنسی:

چای زعفران مقوی غرایز جنسی است و برگ ها به گونه ای بلند در نظر گرفته می شوند که همه می توانند به خاطر داشته باشند این ادویه به انزال و میل جنسی کمک می کند.

 

محافظت از بینایی:

چای زعفران این امکان را دارد که ضعف در بینایی را کاهش دهد ؛ زعفران توانایی محافظت از سلول های بینایی به خاطر محتوای اسیدهای چرب را دارد وقتی زعفران به صورت روزانه مصرف شود مقدار اسید چرب سخت تر می شود با نوشیدن یک فنجان چای زعفران روزانه از چشمان خود محافظت کنید

 

بیماری های تنفسی و سرما خوردگی:

به عنوان ادویه زعفران به تمیز کردن ریه ها کمک می کند. وقتی که یک بیماری تنفسی یا سرماخوردگی دارید، ریه ها ملتهب می شوند خوردن زعفران می تواند خلط را از ریه ها پاک کرده و به بهبودی سریع تر کمک کند زعفران همچنین به کاهش تورم و تمیز کردن مجاری هوایی کمک می کند.

 

بالا بردن حافظه:

ایران ناز زعفران حاوی دو ماده شیمیایی، کروکین و کروستین است که محققان بر این باورند می توانند به یادگیری و عملکرد حافظه کمک کنند.

 

مسکن طبیعی:

زعفران به تسکین حالت تهوع و به درمان بیماری هایی مثل زخم، یبوست و نفخ کمک می کند و به ترمیم جراحت و کوفتگی در بدن کمک می کند و درد ماهیچه را تسکین می دهد.

 

درتحقیقات نشان داده زعفران در درمان بیماری هایی مثل آلزایمر و پارکینسون، پتانسیل بالایی دارد.اسید اسکوربیک به تقویت سیستم ایمنی با افزایش فعالیت گلبول های سفید بدن کمک می کند.

 

زعفران انرژی بدن را تامین می کند، گردش خون را افزایش می دهد و در نتیجه متابولیسم را بالا می برد. آهن موجود کم خونی را درمان می کند.منگنز در زعفران به تنظیم قند خون، انسولین و گلوکز کمک می کند. بنابراین می تواند از بروز دیابت نوع 2 جلوگیری کرده و در کاهش اثرات آن نقش داشته باشد.

 

ویتامین ب6 به سیستم عصبی کمک می کند تا به راحتی عمل کند و به درمان بیماری هایی که توسط سیستم عصبی ضعیف ایجاد می شوند کمک می کند.
عوارض چای زعفران:

 

این درست نیست که توسط زنان باردار مصرف شود زیرا دارای ساختاری است که رحم را تحریک می کند.استفاده افراد با اختلال دو قطبی توصیه نمی شود که ممکن است یک محرک برای فاز شیدایی باشد.

 

چطور چای زعفران درست کنیم؟

توصیه می شود که از 1 قاشق چای خوری زعفران را به یک فنجان آب جوشیده اضافه کنید.در فنجان را بگذارید و 6 تا 8 دقیقه زمان بگذارید خواهید دید که آب یک رنگ زرد و مایل به قرمز می گیرد.

 

شما می توانید با عسل چای خود را شیرین کنید. توصیه می شود که گرم یا داغ مصرف شود.مراقب باشید که بیش از 8 دقیقه در آب نگذارید و یا در آب بجوشد در غیر این صورت چای شما مزه تلخی خواهد داشت.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره