وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فروش روغن صابون به نام روغن زیتون در بازار

فروش روغن صابون به نام روغن زیتون در بازار

فروش روغن صابون به نام روغن زیتون در بازار

 

به گزارش ایران ناز یکی از مسئولان صنف تولیدکنندگان روغن زیتون اطلاعات تکاندهنده ای از وضعیت روغن زیبتونهای عرضه شده در مغازه ها و بازار را بیان کرد ! گفتنیست این مقام مسئول مدعی شد بسیاری از روغن زیتونهای موجود دربازار که بدون علامت استاندارد هستند ، در واقع روغن های مخصوص صابون سازی بوده و به نام روغن زیتون فروخته میشوند!!

 

به گزارش ایران ناز دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور در بیاناتی تکاندهنده اعلام کرد : به اسم روغن زیتون صابون به مردم فروخته می شود!  دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران گفت : روغن های فله و و داخل شیشه ای که بدون علامت استاندارد که به اسم روغن زیتون اصل در میادین میوه و تره بار و مغازه ها فروخته می شود همه تقلبی است .

 

محمدرضا هاتفی مینایی، در پاسخ به این پرسش که با توجه به رصد انجمن از بازار چه تعداد نام و نشان تقلبی روغن در بازار وجود دارد گفت : همه آنهایی که پروانه بهداشت و مهر استاندارد ندارند غیر قابل مصرف و تقلبی هستند.

 

به گفته وی ، هم اکنون در بازار نامهای مختلفی از جمله اکسیر، افلاطون محلی یا روغن سنتی زیتون روی روغن ها می گذارند که اینها نمونه هایی از عرضه غیر استاندارد روغن است . وی در ادامه توضیح داد : فروشنده ها این روغن ها را به صورت بسته بندی در بطری پت ، شیشه و ظروف پلاستیک در برخی از مغازه ها ارائه می دهند،در واقع برخی روغن تقلبی را داخل شیشه های معمولی و یا شیشه های دسته دوم که مارک ندارد می ریزند و اگر هم لیبلی بر روی آن بچسبانند یا مخدوش است و یا به صورت سیاه و سفید نوشته روغن زیتون رودبار،درواقع نه پروانه ساخت دارد و نه مهر استاندارد و نه هولوگرام انجمن رویش خرده است.

 

وی افزود:در فروشگاه های بزرگ معمولا چون به علامت استاندارد و پروانه ساخت توجه می شود روغن تقلبی عرضه نمی شود و روغن های غیر استاندرد را بیشتر مغازه دار ها ارائه می دهند .

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون در باره مواد بکار رفته در روغن های بی نام و نشان گفت : روغن های بودن علامت استاندارد و پروانه ساخت اصلا روغن زیتون نیست، بلکه به سایر روغن ها اسانس زده و به اسم روغن زیتون فروخته می شود و یا از روغن بی کیفیت استفاده می کنند ، به فرض یک روغن زیتون صابونی که باید برود و صابون شود به آن اسانس می زنند یا می آیند یک لیتر روغن زیتون صابونی را با 100 لیتر روغن افتاب گردان مخلوط می کنند و در شیشه به مردم می فروشند .

 

هاتفی در پاسخ به این پرسش که آیا این موارد نظارت و پیگیری نمی شود گفت :چرا خود وزارت بهداشت برای نظارت به ما نمایندگی داده و سازمان تعزیرات و وزارت کل بهداشت با ما همکاری میکند اما با این وجود باز تخلفاتی دیده می شود . در تهران این روغن ها به دو طریق فروش می رود یکی از طریق دستفروش ها در میادین میوه و تره بار فروخته می شود و فروشندگان به اسم اینکه این روغن ها از روستا اورده شده است به اسم روغن اصل آن را می فروشند و مردم هم باورمی کنند . بعضی از مغازه ها هم روغن را در دبه ریخته و به صورت فله به مردم می فروشند .

 

وی تاکید کرد :با هشدارهایی که بارها به مردم داده ایم معتقدیم خود خریداران باید دقت کنند، وقتی پول زیادی را به اسم روغن اصل می پردازند باید توجه داشته و روغن واقعی را خریداری کنند .

 

وی درباره تاثیر نظارتها بر کاهش عرضه کالای تقلبی گفت :با توجه به نظارت هایی که داشتیم فروش تقلبی روغن در تهران به 20 درصد رسیده اما درشهرستان ها و روستاها فروش تقلبی میزانش بالاتر است و فروش تقلبی در شهرستانها و روستاها تا 60 درصد هم می رسد و حتی در رودبار بسیاری از روغن هایی که بدون علامت استاندارد و پروانه ساخت در ظروف مختلف به مردم فروخته می شود اصل نیست

 

مطالب مرتبط:

 

با روغن زیتون به لاغری بپردازید!!

 

نکاتی در رابطه با نحوه ی مصرف روغن زیتون

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره