وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کدام لباس‌ها برای استفاده در خانه مناسب‌ترند؟

کدام لباس‌ها برای استفاده در خانه مناسب‌ترند؟

کدام لباس‌ها برای استفاده در خانه مناسب‌ترند؟

 

کدام لباس‌ها برای استفاده در خانه مناسب‌ترند؟

 

همه ما معمولا برای خرید لباس مهمانی یا روزمره، دقت بیشتری به خرج می‌دهیم، اما لباس‌های راحتی و لباس‌هایی که در خانه می‌پوشید هم به همان اندازه اهمیت دارند.

 

پوشیدن یک لباس راحت، خوش رنگ و مناسب می‌تواند هم به سلامت جسم شما کمک کند و هم روحیه شما را بالا ببرد. پس برای دانستن مهمترین نکات در انتخاب لباس راحتی ادامه این مطلب را بخوانید.

 

به کیفیت لباس‌ها توجه کنید

لباسی که در خانه می‌پوشید باید یک لباس مخصوص باشد، یعنی هر تی شرت یا بلوزی را برای پوشیدن در خانه انتخاب نکنید. لباس‌های راحتی این ویژگی را دارند که به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند. این مهمترین تفاوت لباس‌های راحتی با لباس‌هایی است که بیرون خانه می‌پوشید.

 

شاید یک بلوز مجلسی یا یک شلوار جین، برای این طراحی شده باشند که شما بیش از آنکه احساس راحتی کنید، زیبا دیده شوید، اما کارکرد یک لباس راحتی در درجه اول آن است که به شما حس آرامشِ در خانه بودن را بدهد.

 

انواع تاپ و تونیک خانم ها، این امکان را به شما می‌دهد که در عین حال که مرتب دیده می‌شوید احساس راحتی کنید. پوشیدن لباس‌های تنگ و آزاردهنده، نه تنها می‌تواند در طولانی مدت مشکلاتی را برای سلامت جسمانی شما به وجود آورد، بلکه آرامش روحی شما را هم برهم می‌زند.

 

در کنار آن برای انتخاب لباس راحتی، سراغ لباس‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت نروید. شاید در ابتدا تفاوتی بین یک لباس با کیفیت و یک لباس با جنس نامناسب نبینید، اما این تفاوت پس از اولین شست و شو خودش را نشان می‌دهد.

 

کدام لباس‌ها برای استفاده در خانه مناسب‌ترند؟

 

از رنگ و رو رفتن لباسی که در خانه می‌پوشید، نه تنها لباس را غیرقابل استفاده می‌کند بلکه شما را نامرتب نشان می‌دهد. بهتر است آنچه در خانه می‌پوشید به اندازه لباس‌های مهمانی و روزمره‌تان مرتب و خوش رنگ باشد. در ضن می‌توانید راهکارهایی برای حفظ کیفیت لباس و نو بودن آن را در این صفحه بخوانید.

 

اهمیت جنس لباس در افزایش راحتی بدن

مهمترین نکته در انتخاب هر لباسی به ویژه انواع لباس راحتی و لباس زیر، توجه به جنس آن است. الیاف مصنوعی مثل پلی استر یا نایلون، به این دلیل که اجازه عبور هوا را از داخل و خارج از لباس نمی‌دهند، جلوی تنفس پوست و خروج رطوب ناشی از تعریق را می‌گیرند. همچنین زمختی این الیاف باعث ایجاد و تحریک حساسیت‌های پوستی می‌شود.

 

ممکن است در یک لباس مهمانی و مجلسی یا حتی یک لباس روزمره که قرار نیست برای ساعات طولانی آن را بپوشید، وجود درصد بالاتری از الیاف مصنوعی، چندان مشکل‌زا نباشد، به ویژه اینکه در لباس‌های مهمانی معمولا بیشتر از این الیاف استفاده می‌شود تا جلوی چروک شدن لباس گرفته شده و لباس فرم مرتب‌تری روی بدن داشته باشد، اما این الیاف در لباس‌های راحتی یک ممنوعیت بزرگ محسوب می‌شوند.

 

انواع لباس‌های خواب و زیر زنانه، به دلیل تماس مستقیم با پوست و استفاده طولانی مدت، باید از الیاف طبیعی مانند نخ و پنبه تشکیل شده باشند. این الیاف علاوه بر لطافت بالا، حساسیت زا نیستند و اجازه عبور هوا را نیز به داخل لباس می‌دهند.

 

یک لباس گرم که برای فصل زمستان انتخاب می‌شود، بهتر است از پارچه‌های پشمی باشد. اما به این نکته نیز توجه کنید که الیاف پشمی برای برخی افراد می‌تواند حساسیت‌زا باشد.

 

راحت ترین لباس برای پوشیدن در خانه، لباسی است که پارچه آن از الیاف طبیعی تشکیل شده باشد و در عین حال کمی حالت کشسانی داشته باشد تا انعطاف‌پذیری آن را بالا ببرد.

 

جنس لباس یکی از عوامل مهم در میزان راحتی لباس محسوب میشود و در شرایط مختلف و فصول مختلف میتوان از لباس هایی با جنس های متفاوت استفاده کرد تا بدن در حالت راحتی بیشتری باشد. برای مطالعه در این مورد میتوانید به مطلب منتشر شده در این مقاله از وبسایت آریسته مراجعه کنید.

 

به رنگ و طرح لباس‌ها توجه کنید

فراموش نکنید که هر لباس آزاد و راحتی را که پیدا کردید، نباید در خانه بپوشید. طرح و رنگ لباس‌های راحتی به همان اندازه‌ای اهمیت دارند که در انتخاب لباس‌های مهمانی به این نکات توجه دارید.

 

سراغ رنگ‌هایی بروید که با پوست شما متناسب هستند و بیشتر آن‌ها را دوست دارید. رنگ‌های ساده و طبیعی را کنار بگذارید و رنگ‌های پرانرژی و قوی انتخاب کنید، مطمئن باشید که از پوشیدن این رنگ‌ها شما هم انرژی می‌گیرید.

 

طبق همین قاعده، طرح‌های شاد هم می‌تواند در روحیه شما تاثیرگذار باشد. طرح‌های فانتزی و بانمک، دقیقا همان چیزهایی هستند که برای ست لباس راحتی به آن نیاز دارید.

 

کدام لباس‌ها برای استفاده در خانه مناسب‌ترند؟

 

سعی کنید در لباس‌های راحتی، لباس خواب و لباس‌های زیر تنوع داشته باشید. رعایت این قواعد ساده نه تنها سلامت پوست و جسم شما را تأمین می‌کند، بلکه خیلی سریع می‌توانید نتیجه آن را در روحیه شاد خودتان ببینید.

 

در خانه مرتب باشید

در کنار ظاهر مرتب و متناسب لباس‌ها، توجه به مرتب بودن موها و سلامت و شادابی پوست هم اهمیت دارد. اگر موهای بلندی دارید بهتر است آن‌ها را باز نگه ندارید بلکه با یک کش نرم آن را ببندید یا بالای سر خود جمع کنید، اما از کشیدن موها خودداری کنید.

 

اگر موهایتان کوتاه است، سعی کنید آن را همیشه مرتب و شانه شدن نگه دارید.

 

زیبا دیده شدن در خانه به معنای آرایش کردن نیست، در واقع بهتر است ساعاتی را که در خانه هستید به پوست خود استراحت دهید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید. اما استفاده از کرم‌های نرم کننده، مرطوب کننده و حتی ضدآفتاب می‌تواند در شادابی پوست شما موثر باشد.

 

به علاوه ساعاتی که در خانه هستید بهترین زمان برای درمان کردن لب‌های ترک خورد است، لب‌ها را کاملا تمیز کنید و از بالم لب و نرم‌کننده‌های لب به صورت مداوم استفاده کنید.

 

به این ترتیب برای انتخاب لباس راحتی و لباس‌های خواب و زیر لازم است به نکاتی چون کیفیت و دوام لباس، الیاف به کار رفته در پارچه و رنگ و طرح آن توجه کنید. مهمتر از همه هر لباسی را به عنوان لباس راحتی نپوشید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره