وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف فسیل پنگوئنی غول پیکر در کشور پرو

کشف فسیل پنگوئنی غول پیکر در کشور پرو
فسیل پنگوئن غول پیکری که در حدود 36 میلیون سال پیش بر روی زمین زندگی می کرده است در پرو کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته دانشمندان این کشف نشان می دهد پرهای تزئینی و رنگی از ابتدایی ترین دوران تکامل پنگوئنها وجود داشته است. بر اساس مطالعات انجام شده رنگ پرهای این جاندار خاکستری و قهوه ای متمایل به سرخ بوده و تفاوت زیادی با پرهای مشکی و "لباس فرم" مانند پنگونهای مدرن دارد.

قد این پنگوئن در حدود 1.5 متر بوده و وزن آن دو برابر وزن پنگوئنهای امپراطور، بزرگترین پنگوئنهایی که در حیات به سر می برند، بوده است. این پرنده با نام علمی "اینکایاکو پاراکاسنسیس" یا "پادشاه آبها" که در اواخر دوره زمین شناسی ائوسن در زمین پرسه می زده از منقاری بسیار بلندتر از منقار پنگوئنهای مدرن برخوردار بوده است.

فسیل این پنگوئن بزرگ در منطقه ای محافظت شده در پرو کشف شد و دانشمندان به دلیل شباهت این فسیل به شخصیت یکی از سریالهای تلویزیونی کلمبیایی، اسم مستعار "پدرو" را برایش انتخاب کردند. یکی از شگفتی های این کشف، وجود پرهایی بود که به خوبی حفظ شده بودند.

به گفته محققان دانشگاه تگزاس، قبل از یافتن این فسیل هیچ شاهد و مدرکی مبنی بر وجود پرها، رنگ آنها و پاهای خاص در پنگوئنهای باستانی وجود نداشت و کشف این فسیل اولین فرصت برای پافتن پاسخهایی برای این سئوالها بود.

 
این فسیلها به خوبی نشان می دهند که ساختار کلی بدن این پنگوئنها در حدود میلیونها سال پیش شکل گرفته اند اما رنگ پرهای آنها به تازگی از قهوه ای متمایل به سرخ و خاکستری به سفید و سیاه تغییر پیدا کرده است.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، دانشمندان معتقدند این کشف در کنار کشفهای دیگری که به تازگی در همین منطقه از پرو صورت گرفته است، مدرکی دیگر بر تنوع زیستی بالا در میان گونه پنگوئنها در اواخر دوره ائوسین به شمار می رود.