وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تخلفات ادارات را با شماره 111 اطلاع دهید

تخلفات ادارات را با شماره 111 اطلاع دهید
ایسنا:معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اشاره به اینكه سازمان بازرسی كل كشور خواستار پاسخگویی استانداری در زمینه كاهش ساعت كاری ادارات شده است، عنوان كرد: پاسخ درخواست سازمان بازرسی تنظیم و ارسال شده است و آمادگی مراجعه برای ارائه توضیحات بیشتر در صورت لزوم نیز در استانداری تهران وجود دارد.

نعمت‌الله تركی با بیان اینكه بخشنامه كاهش ساعت كاری ادارات این اختیار را به كمیته اضطرار آلودگی هوای تهران داده است كه در صورت لزوم این بخشنامه را ملغی اعلام كند، عنوان كرد: از آنجا كه زمان پیش‌بینی شده در این بخشنامه «تا اطلاع ثانوی» ذكر شده است، بنابراین كمیته اضطرار هر زمان كه بخواهد می‌تواند این بخشنامه را ملغی اعلام كند.

وی با اشاره به مشكلات متعدد شهروندان تهرانی در سال گذشته كه به دلیل آلودگی هوا ایجاد شده بود گفت: با وضعیتی كه سال گذشته به وجود آمد و با توجه به جدی بودن مشكل ترافیك و آلودگی هوا برای مردم، تصمیماتی در استانداری تهران اتخاذ شد كه نتایج قابل قبولی دربر داشت.

تركی افزایش محدوده طرح زوج و فرد را یكی از این تصمیمات برشمرد و افزود: اگرچه ادعا نمی‌كنیم كه با این تصمیم مشكل ترافیك تهران برطرف شد، اما با اجرای این طرح تردد در این كلانشهر، دست‌كم روان‌تر از گذشته شد.

كاهش ساعت كاری تنها در شهر تهران اجرا شد

برابر قانون اساسی، دولت موظف به تنظیم ساعت كار و برنامه اقتصاد كشور است

وی همچنین بازتنظیم ساعت كاری ادارات را از دیگر تصمیمات اثرگذار در كاهش آلودگی هوای تهران برشمرد و افزود: كاهش ساعت كاری بنا به ضرورتی كه به وجود آمد تنها در شهر تهران اجرا شد و ساعت كاری سایر شهرهای استان تهران همچون دیگر ادارات در سراسر كشور 8 ساعت در روز بوده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اشاره به اینكه بر اساس بند سوم اصل 43 قانون اساسی دولت موظف به تنظیم ساعت كار و برنامه اقتصاد كشور است و استانداری نیز یك نهاد حاكمیتی در هر استان است، یادآور شد: در عین حال قانون مدیریت خدمات كشوری نیز، میزان ساعات كار كارمندان دستگاه‌های اجرایی در طول هفته را 44 ساعت عنوان كرده است.

در قانون مدیریت خدمات كشوری اشاره‌ای به اجبار حضور فیزیكی كارمندان طی 44 ساعت نشده است
ملاك تصمیم‌گیری‌های مسوولان، باید رضایتمندی مردم باشد

تركی استدلال استانداری تهران در قبال قانون مدیریت خدمات كشوری را این‌طور توضیح داد: از آنجا كه در این قانون اشاره‌ای به اجبار حضور فیزیكی كارمندان طی 44 ساعت نشده است، بنابراین استانداری با استفاده از مباحثی همچون دوركاری و گسترش دولت الكترونیك در حال پوشش كامل ساعت كاری پیش‌بینی شده در این قانون است.

تركی با تاكید بر اینكه ملاك همه مسوولان در تصمیم‌گیری‌ها باید رضایتمندی مردم باشد اظهار كرد: اگر به جای 44 ساعت 48 ساعت در هفته كار كنیم، اما نتوانیم رضایتمندی مردم را تامین كنیم قطعا موفق نبوده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران خاطرنشان كرد: در صورتی كه سازمان بازرسی كل كشور موضوع سلامت شهروندان را مدنظر قرار داده و در عین حال شكایت خود را مطرح كرده است، این شكایت را وارد نمی‌دانیم، اما اگر تنها قانون مدیریت خدمات كشوری را مبنای شكایت خود قرار داده است، استانداری نیز دفاعیات خود را مطابق اصل 43 قانون اساسی عنوان كرده است.

به گفته تركی، كاهش ساعت كار ادارات دولتی در تهران، موجب تحقق اهدافی همچون سلامت مردم، كاهش هزینه‌ها، رضایتمندی مردم و نیز حركت به سوی تحول اداری شده است.
بازرسان اداری موظف به نظارت بر حذف ساعت ناهار ادارات هستند
مردم تخلفات مشاهده شده را با 111 در میان بگذارند

وی در پاسخ درباره نظارت بر حذف ساعت ناهار در ادارات شهر تهران گفت: بازرسان اداری دستگاه‌ها وظیفه نظارت بر این امر را بر عهده دارند.

تركی با بیان اینكه ساعت نهار ادارات به طور كلی حذف شده است، در عین حال تصریح كرد: در بخشنامه مربوط به این امر با یك بازه زمانی 20 دقیقه‌ای برای فریضه نماز كاركنان دستگاه‌ها پیش‌بینی شده است و كلیه ساعت كاری پیش‌بینی شده در حال حاضر كه از 8 تا 14:30 است باید صرف خدمت‌رسانی به مردم شود.

وی همچنین یادآور شد: در صورتی كه مردم با تخلفی در این زمینه مواجه بودند می‌توانند از طریق تماس با سامانه رسیدگی به شكایات به شماره 111 این موضوع را در میان بگذارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران همچنین درباره بازگشت سرویس ایاب و ذهاب ادارات شهر تهران به ایسنا گفت: سرویس‌هایی كه به ناوگان حمل و نقل عمومی تعلق داشته‌اند همچون سال گذشته به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند، اما برای كنترل ترافیك، فعالیت سرویس‌های ایاب و ذهاب بخش خصوصی همچون سال گذشته كماكان متوقف است.