وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راز عمر طولانی در غذای ملکه زنبورهای عسل

راز عمر طولانی در غذای ملکه زنبورهای عسل
زنبورهای عسل دو مدل زنبور ماده دارند، یکی ملکه و دیگری زنبورهای کارگر و این تفاوت طبقاتی ارتباطی با تفاوت‌های ژنتیکی ندارد بلکه به مصرف ژله سلطنتی ارتباط دارد. با این همه فرایندی که بر اساس آن مصرف این غذای شاهانه منجر به ایجاد دودستگی میان زنبورهای ماده می‌شود تا به حال ناشناخته باقی مانده بود.

زنبورهای ملکه در تمامی طول عمر خود از این ماده تغذیه می‌کنند و از این رو می‌توانند هفت سال عمر کنند در حالی که زنبورهای کارگر تنها هفت هفته فرصت زندگی کردن دارند.

به گزارش ایران، زنبورهای ملکه، علاوه بر پست مهمی که در کندوها دارند از مزیت دیگری نیز برخوردارند، طول عمر آنها 40 بار طولانی‌تر از دیگر زنبورها است و این طول عمر بالا تنها به کمک رژیم غذایی مناسبی است که زنبورهای ملکه از آن پیروی می‌کنند.
این زنبورها در همه زندگی خود از نوعی مایع شیره مانند به عنوان غذا استفاده می‌کنند و این رژیم غذایی به این معنی است که ابعاد بدن و وزن آنها تقریباً دو برابر زنبورهای ماده دیگر می‌شود در حالی‌که زنبورهای ملکه هیچ برتری ژنتیکی نسبت به دیگر زنبورها ندارند.
در عین حال ترکیب این ژله سلطنتی به زنبورهای ملکه کمک می‌کند 42 درصد بزرگتر و 60 درصد سنگین‌تر از دیگر زنبورها باشند. اکنون آزمایش‌های جدید روی مگس‌های میوه و زنبورهای عسل نشان می‌دهند پروتئینی به نام «رویالاکتین» در این غذا عامل اصلی بزرگتر شدن ابعاد بدن و رشد سریعتر زنبورهای ملکه می‌شود.
محققان دانشگاه تویاما در ژاپن می‌گویند زنبورهای عسل دو مدل زنبور ماده دارند، یکی ملکه و دیگری زنبورهای کارگر و این تفاوت طبقاتی ارتباطی با تفاوت‌های ژنتیکی ندارد بلکه به مصرف ژله سلطنتی ارتباط دارد. با این همه فرایندی که بر اساس آن مصرف این غذای شاهانه منجر به ایجاد دودستگی میان زنبورهای ماده می‌شود تا به حال ناشناخته باقی مانده بود.
محققان ژاپنی نشان دادند پروتئین «رویالاکتین» موجود در این ماده غذایی مقوی جرقه اصلی ایجاد تفاوت در میان زنبورهای ماده را به وجود می‌آورد. این ماده از گذشته‌های دور توجه انسان‌ها را نیز به خود جلب کرده بود و امروزه از آن در انواع محصولات زیبایی و مراقبت از پوست استفاده می‌شود. زنبورهای ملکه در تمامی طول عمر خود از این ماده تغذیه می‌کنند و از این رو می‌توانند هفت سال عمر کنند در حالی که زنبورهای کارگر تنها هفت هفته فرصت زندگی کردن دارند.
بر اساس این ‌گزارش، این ماده مقوی به دلیل داشتن مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و هورمون‌ها تنها برای زنبورهای ملکه مفید نخواهد بود، زیرا مطالعات تاکنون نشان داده‌اند این ماده برای رفع خستگی، اضطراب، بیخوابی، آسم، هپاتیت، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های گوارشی بسیار مفید است و در عین حال می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره