وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اگر چاق هستید این لباسها را بپوشید

اگر چاق هستید این لباسها را بپوشید
مدت‌هاست كه لباس‌ها فقط مخصوص افراد لاغر و متناسب تولید نمی‌شود و بسیاری از برندهای معروف دنیا، اقدام به طراحی لباس‌های زیبا و خوش‌برش برای افراد چاق یا دچار اضافه‌وزن كرده‌اند. البته همیشه ترجیح بر این است كه وزن اضافه را با روش‌های صحیح كنار بگذاریم و اندام متناسبی داشته باشیم اما مادامی كه برای این كار آمادگی نداشته و اقدامی نكرده‌ایم،
 
نباید فقط لباس‌های گشاد و بی‌شكل بپوشیم و خودمان را از خوش‌تیپی محروم كنیم! درست است كه لباس بر اندام متناسب زیبایی دوچندانی دارد اما اگر افراد چاق هم دقت بیشتری در انتخاب لباس كنند، مسلما می‌توانند از زندگی‌شان بیشتر لذت ببرند؛ فقط كافی است باید و نبایدهای این راه را بشناسند!

1. بلوز روشن مناسب شما نیست .
وقتی بالاتنه‌تان چاق‌تر است، رنگ بلوز انتخابی شما بهتر است تیره باشد و شلوار متناسب با اندام شما هم شلوارهای پاچه‌گشاد یا دامن‌های بلند است؛ استفاده از یك دستمال گردن با طرحی ساده، زیبابی لباس‌های شما را تكمیل می‌كند. هوشمندانه لباس بپوشید

2. لباس گشاد ممنوع
اصلا مهم نیست كه سایز شما xxxxL است یا كمتر و حتی بیشتر! لطفا طبیعی رفتار كنید و اینقدر اصرار نداشته باشید كه اندام‌تان را بپوشانید. باور كنید با پوشیدن لباس‌های بزرگتر از سایز واقعی خودتان، شما لاغرتر نشان داده نمی‌شوید كه هیچ، بلكه اطرافیان فكر می‌كنند خیلی چاق‌تر از این هستید! بهتر است هنگام انتخاب لباس، لباس‌های خوش‌دوختی پیدا كنید كه با برش‌های متفاوت، شكست دید ایجاد كرده و باعث اعتماد به نفس شما شود.
 
لباس‌هایی كه به صورتی بدشكل و نامناسب از بدن آویزان می‌شود و برای شما گشاد هستند، تنها شما را از آنچه كه واقعا هستید، بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در عوض استفاده از لباس‌هایی كه بدون احساس تنگ بودن در آن‌ها، برآمدگی و انحنای بدن شما را كمتر نشان بدهد مناسب‌تر است.

3. پیراهن كمردار را فراموش نكنید .
در پیراهن‌های كمردار، شما می‌توانید قسمت بالا و كمر خود را طوری تنظیم كنید كه برآمدگی و انحنای بدن شما را كاملا درست و متناسب نشان بدهد: چسبیده و اندازه و متناسب بدن، اما نه خیلی تنگ. پارچه‌های نرم و لطیف، می‌تواند چاقی قسمت بالا و پایین بدن شما را بپوشاند، در حالی كه پارچه‌های سفت و شق و رق، خطوطی غیر‌طبیعی ایجاد می‌كنند.
یقه هفت، با لبه برگرد یا بدون آن، هر 2 برای خانم‌هایی كه بالاتنه بزرگی دارند، می‌تواند اثر مشابهی بگذارد.

_ پاهای چاق

 4. كفش‌های بند‌دار نپوشید
وجود بند (نازك و پهن فرقی نمی‌كند!) روی قوزك پا، پایین ساق پا را درشت‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. شما می‌توانید در عوض پاشنه‌های سه‌گوش و تو‌پر را امتحان كنید كه ضخامت كف پا را با ماهیچه ساق پای شما متناسب و متعادل می‌كند و همچنین نسبت به پاشنه‌های بلند معمولی تكیه‌گاه بهتری برای شما ایجاد می‌كند.

 5. ژاكت‌ها و پلیورهای بزرگ و شل نپوشید
یك پلیور بزرگ شما را بزرگ و چاق‌تر از آنچه هستید، نشان می‌دهد. بدترین ژاكت‌ها آن‌هایی هستند كه روی كمر و بالای پاها خطوط و راه‌های برجسته‌ای دارند كه باعث جلب توجه دیگران به آن قسمت‌ها می‌شود و خط كلی بدن شما را تفكیك و مشخص می‌كند.

 6. رنگارنگ نپوشید!
بهتر است به جای این‌كه رنگ بلوز و شلوارتان خیلی متفاوت باشد، لباس‌های هم‌رنگ یا رنگ‌های نزدیك به هم انتخاب كنید؛ در عوض دیگر اندازه شكم، نشیمنگاه، پهلو و … توی ذوق نمی‌زند!

 7. از پارچه‌های صاف و نرم استفاده نكنید!
اگر پهلو و پایین‌تنه‌تان چاق است، بهتر است به جای دامن‌های راسته با پارچه‌های نرم و لطیف، از دامن پلیسه استفاده كنید.

  8. لازم نیست شلوارهای راسته را فراموش كنید
چه كسی گفته كه شلوارهای راسته و چسبان فقط برای افراد لاغر است؟ اگر بالای پای چاقی دارید اما قدتان بلند است، یك تونیك با یك شلوار راسته كاملا برازنده‌تان خواهد بود.

_ بستن كمربند

9. كمربندتان را روی شكم‌تان نبندید!
این‌كه دور كمر شلوار،‌ یك فضای خالی وجود دارد، دلیل بر این نیست كه شما حتما باید كمربند ببندید؛ حالا اگر اصراری به استفاده از آن دارید، سعی كنید كمربندتان را زیر شكم، یعنی درست در انتهای تی‌شرت‌تان ببندید، زیرا فضای اضافه‌تری ایجاد می‌شود كه كسی متوجه‌ آن نخواهد شد.

10. این‌قدر موهای‌تان را كوتاه‌ نكنید!
باور كنید یا نه، اندازه موها تاثیر زیادی برای لاغر یا چاق نشان دادن فرد دارد. آقایان بهتر است موهای‌شان را كمی بلندتر از حد معمول نگه دارند كه خب این روزها هم مد است! در واقع باید موهای جلوی سر خود را بلندتر و كنار گوش‌ها و پشت سر را به اندازه متوسط، با یك خط ریش سایز متوسط، كوتاه كنید.خانم‌ها هم كه هر قدر موهای‌شان بلندتر باشد، نه‌تنها زیباتر است، بلكه باریك‌تر نشان داده می‌شوند.

_ چگونه كشیده تر به نظر برسید؟

 11. گردنبندهای كوتاه نبندید .
گردنبند شما هر قدر بلندتر بوده و رنگش روشن‌تر باشد، بیشتر جلب توجه كرده و یك خط عمودی فرضی روی اندام شما ترسیم می‌كند كه توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌كند. در ضمن اگر گوشواره‌های‌تان بلند باشد، ‌باعث می‌شود صورت‌تان لاغرتر نشان داده شود.

 12. شلوارهای خمره‌ای نپوشید!
شلوارهایی كه دمپای‌شان باریك‌تر است، بالای پا شما را حتی پهن‌تر و بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. در عوض می‌توانید از شلوارهای تمام راسته یا به اصطلاح «بگی» استفاده كنید.

13. بالاتنه شلوغ را فراموش كنید
اگر بالاتنه‌تان چاق است،‌ از پوشیدن هر نوع پیراهن و تی‌شرتی كه قسمت بالای آن طرح‌دار بوده یا هر نوع تزئینی دارد، خودداری كنید؛ چون این نوع لباس تنها به حجم نیمه بالایی بدن شما می‌افزاید.

_ تناسب را رعایت كنید

14. كیف‌های كوچك دست نگیرید .
كیف دستی‌های مجلسی و كوچك، شاید زیبا و جالب باشند، اما حمل كردن آن شما را به طور نامناسبی بزرگ نشان می‌دهد. ترجیحا كیفی انتخاب كنید كه اندازه بزرگی آن با بدن شما متناسب باشد.

_ چگونه  شكم بزرگ خود را مخفی كنید

 15. بادگیر و كاپشن‌های پفكی نپوشید .
شما نباید از لباس‌هایی مثل جلیقه‌های بادگیر و در كل، لباس‌هایی كه یك لایه اضافی دارند، استفاده كنید. در ضمن باید دقت كنید سایز دور گردن لباس رسمی كه انتخاب می‌كنید، دقیقا اندازه گردن یا حداكثر یك سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد. هنگام خرید لباس، سعی كنید كه بلوزهای بزرگ را با بافت‌‌های درشت، انتخاب كنید و از پوشیدن جلیقه‌های ایستاده بپرهیزید.

16. دامن كلوش را كنار بگذارید .
وقتی پایین‌تنه چاقی دارید، نباید از دامن‌هایی كه تنها یك برش خورده‌اند، استفاده كنید. پوشیدن شلوارهای چسبان و تنگ با كفش‌های تخت یا دامن هایی كه تا سر زانو می‌رسند و مدل آن‌ها كلوش است، اصلا برازنده شما نیست. همچنین شما نباید از شلوارهایی كه در كناره‌هایش جیب دارند، یا كت و جلیقه‌های كوتاه استفاده كنید.

17. گل ریز و درشت ممنوع!
اگر شكم بزرگی دارید، بهتر است از انتخاب لباس‌هایی كه پارچه نازكی داشته یا طرح‌های درشت یا حتی گل‌ریز دارند، بپرهیزید كه فقط باعث بدهیكل شدن شما می‌شوند. در كل شما نباید از لباس‌های كشی كه جذب بدن‌تان می‌شود استفاده كنید و می‌توانید با پوشیدن دامن‌های زیپ‌دار با رنگ تیره و مات شكم خود را به داخل جمع كنید. همچنین باید ژاكت‌هایی بپوشید كه بلند هستند و روی شكم شما را می‌پوشانند تا در كل اندام شما باریك‌تر به‌نظر آید.

18. دامن كوتاه و كفش تخت؟! هرگز!
وقتی مچ و ساق پای‌تان چاق است، بهتر است از دامن‌هایی كه تا زیر قوزك پا ارتفاع دارند استفاده كنید. همچنین بهتر است از كفشی استفاده كنید كه حداكثر 6 سانتی‌متر ارتفاع پاشنه آن باشد، در غیر این صورت نامتناسب به نظر می‌رسید.

19. شق و رق نپوشید!
پارچه لباس‌های‌تان نه خیلی سفت و محكم و نه خیلی نرم و نازك باشد! در مقابل، سعی كنید از لباس‌های تیره رنگ با جنس كتان یا لنین و شلوارهایی كه دقیقا روی كمر قرار می‌گیرند، استفاده كنید. در ضمن بهتر است شلوار و جلیقه‌تان هم‌رنگ باشد.

20. شلوار پارچه‌ای انتخاب آخرتان باشد!
سعی كنید تا حد امكان به سراغ شلوارهای پارچه‌ای نروید. بر عكس شلوارهای جین برای شما بسیار مناسب هستند، آن هم جین‌هایی با رنگ تیره. سرمه‌ای از آن دسته رنگ‌هایی است كه می‌تواند بین افراد چاق حسابی محبوب شده و به یكی از نمادهای خوش‌پوشی تبدیل شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره