وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دوربینهایی که بیگناهان را شناسایی می کنند

محققان به منظور افزایش میزان اطمینان مردم به دوربینهای مدار بسته، فناوری جدیدی در این ابزار مورد استفاده قرار داده اند که می تواند تصاویر افرادی که مشکوک به نظر نمی آید را به صورت کدر نمایش دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از مردم از اینکه دوربینهای مدار بسته از آنها تصویربرداری کند با این تفکر که این تصاویر روزی می تواند علیه آنها مورد استفاده قرار گیرد، احساس خوبی ندارند. به همین دلیل یک شرکت تحقیقاتی شیوه جدیدی ارائه کرده است تا این دوربینها تصاویر افرادی که مشکوک به نظر نمی آیند را به شکل ناواضح پخش کنند.
شرکت 3vr واقع در سان فرانسیسکو اعلام کرده است با استفاده از این شیوه می توان اطمینان افرادی که علاقه ای به ثبت تصاویر خود در دوربینهای مدار بسته ندارند را جلب کرد. این فناوری از محاسبات تشخیص چهره ای برخوردار است که در میان چهره ها حرکت کرده و چهره و بدن افرادی که مشکوک به نظر نمی آیند را به گونه ای کدر خواهد ساخت که امکان بازیافت این تصاویر وجود ندارد.
به گفته محققان این برنامه تصاویر افرادی که در لیست کنترلی خود ندارد کدر می سازد و به این شکل افراد عادی و بیگناه از مزاحمتهای این نوع دوربینها در امان خواهند ماند.
شرکت 3vr قصد دارد به زودی فناوری cctv را در بانکها و فروشگاه های زنجیره ای مورد استفاده قرار دهد.