وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معبد الهه‌ی عذاب در تركیه كشف شد!!

معبد الهه‌ی عذاب در تركیه كشف شد!!
باستان‌شناسان ترك در جریان كاوش‌های خود در شهر تاریخی آگورا (Agora) در ازمیر (Izmir) موفق به كشف بقایای معبدی دوهزار ساله متعلق به الهه‌ای از تمدن یونان باستان شدند كه مردم آن زمان، آن را الهه‌ی عذاب الهی می‌دانستند.
یكی از باستان‌شناسان تركیه كه سرپرستی پروژه‌ی كاوش در شهر تاریخی آگورا را برعهده دارد‌، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، با تأیید تعلق این معبد به الهه‌ی عذاب الهی اعلام كرد كه قصد داریم، بر كشف تمام بخش‌های معبد متمركز شویم.
یك باستان‌شناس ترك دیگر نیز اعلام كرد كه امسال، آثار تاریخی زیادی از دوره‌ی عثمانی از جمله آثار سرامیكی در تركیه كشف شده‌اند.
وی اعلام كرد، احتمالا این معبد بخشی از یك شهر تاریخی است كه معبد الهه‌ی عذاب الهی در بخش غربی آن ساخته شده است. بر این اساس، بقایای شهری چندهزار ساله باید زیر یك دبیرستان باشد.
براساس علم اسطوره‌شناسی مردم تمدن یونان باستان، این الهه، روح عذاب الهی در برابر كسانی است كه تسلیم غرور خود شده‌اند.
شهر تاریخی آگورا در سال‌های حكومت اسكندر كبیر بر تركیه ساخته شده، هرچند اكنون فقط ویرانه‌ای از آن باقی مانده است. البته ویرانه‌هایی نیز كه باقی مانده‌اند، به‌خاطر اقدامات همسر ماركوس آیورلیوس (Marcus Aurelius) است كه این شهر را پس از زلزله‌ سال 178 میلادی بازسازی كرد.
آگورا نخستین‌بار توسط باستان‌شناسان آلمانی و ترك بین سال‌های 1932 تا 1941 كاوش شد. این شهر تاریخی از غرب و شمال با ردیفی از ستون‌های چندهزار ‌ساله احاطه شده است. تاكنون چند سرستون، بقایای سه یا چهار دروازه، چند مغازه‌ی‌ كوچك، بقایای زیبای تابلویی لعابی كه از آن‌ها به‌عنوان تابلوی مسابقه استفاده می‌شده است، كشف شده‌اند.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره