وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چه بخوریم تا پوستی سالم و زیبا داشته باشیم؟

چه بخوریم تا پوستی سالم و زیبا داشته باشیم؟
بسیاری از افراد برای سلامتی پوست خود، هزینه های گزافی را می پردازند. آن ها حاضرند هر کاری را برای جلوگیری از بروز چین و چروک در صورت، از بین بردن خشکی پوست و جلوگیری از ظهور جوش انجام دهند.

شما با استفاده از کرم ها و لوسیون ها لایه خارجی پوست خود را شفاف و تمیز می کنید، اما لایه داخلی پوست هنوز بیمار است. پس بهتر است از غذاهای سالم برای جلوگیری از بیمار شدن پوست استفاده کنید، زیرا هرغذایی که می خوریم نه تنها بر درون ما اثر دارد، بلکه در پوشش بیرونی بدن( پوست) نیز موثر است.

اگر شما برنامه غذایی نادرستی را اجرا کنید ، مطمئن باشید که پوستتان هم بیمار می شود. یکی از علل اگزما در افراد، رژیم غذایی نادرست می باشد.

ثابت شده است که رژیم متعادل بهترین روش برای حفظ سلامت پوست می باشد.

آیا شما هم می خواهید پوستتان سالم و بدون چین و چروک باشد و مهم تر از همه اینکه آیا راهی ارزان و قابل دسترس برای این کار مد نظرتان است؟ اگر جواب شما مثبت است، پس از همین حالا به خوردن غذاهای مفید و سالم روی آورید. این غذاها علاج واقعی درمان پوست می باشند، از قبیل:
چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان می باشد و از التهاب و تورم پوست می کاهد. همچنین غشا(پوسته) سلول ها را در برابر عوامل خطرآفرین حفظ می کند. ثابت شده است که مصرف کنندگان چای سبز، جلوی تخریب پوست به وسیله اشعه ی ماورای بنفش و سوختگی و به دنبال آن سرطان پوست را می گیرند.

گذشته از آنتی اکسیدان، چای سبز دارای پلی فنول می باشد که به عنوان منبع جوانی و شادابی شناخته شده است. دیگر محتویات این چای عبارت است از: ویتامین های C، D ، K و B2 و همچنین کلسیم، روی، منیزیم و آهن.
ماهی سالمون، گردو و دانه ها

این غذاها دارای اسیدهای چرب مفید زیادی هستند که به عنوان کلیدی برای سلامتی و شادابی پوست می باشند.

این گروه به جز اسیدهای چرب( مانند: امگا 3 و امگا 6 ) دارای پروتئین، پتاسیم، سلنیوم و ویتامین B12 نیز می باشند.

اسیدهای چرب مسئول حفظ سلامتی می باشند. آن ها نه تنها مواد مضر را از بدن دور می کنند، بلکه مواد مغذی را به درون بدن راه می دهند.

اسیدهای چرب، سوراخ های روی پوست را کم می کنند و به این وسیله به بهبودی پوست کمک می کنند، از عوامل به وجود آورنده التهاب و تورم پوست می کاهند، جلوی خشکی پوست را می گیرند، به نگهداری آب در سلول کمک می کنند وهمچنین قابلیت ارتجاع پوست را زیاد می کنند.
توت فرنگی یا زغال اخته

دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبرهای محلول و نامحلول، منگنز، ویتامین های E ، C و B2 می باشند. به همین خاطر موجب خنثی کردن آسیب های DNA می شود و از تخریب سلول ها جلوگیری می کند.
هویج

همان طور که می دانیم هویج دارای مقدار زیادی ویتامین A می باشد و برای سلامت، رشد و نگهداری پوست لازم می باشد. کمبود این ویتامین موجب خشکی پوست می شود. این ماده غذایی دارای آنتی اکسیدان، منبع غنی فیبر، پتاسیم، بیوتین، ویتامین های K ، C ،B1  و B6  نیز می باشد.
آب سالم

نوشیدن مقدار زیادی آب به شادابی و تمیز شدن پوست کمک می کند.

آب برای آبدار شدن سلول ها و دفع مواد سمی و تامین مواد مغذی در پوست، نقش مهمی را ایفا می کند.

شمایی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، از خوردن شکر، آرد سفید، چربی های اشباع و غذاهای سرخ شده جدا اجتناب کنید، زیرا این غذاها، روغن و باکتری را بر روی پوست شما به جای می گذارند و در نتیجه جوش و دیگر بیماری های پوستی در بدنتان ظاهر می شوند.
آب انار

دیواره عروق خونی را محکم می کند. همان طور که می دانیم این عروق حامل مواد مغذی پوست نیز می باشند.

همچنین نوشیدن آب انار باعث جلوگیری از دانه های قرمز در روی پوست می شود.
کربوهیدرات پیچیده

بهتر است به جای کربوهیدرات های ساده از قبیل: نان سفید و بدون سبوس و شکر، از کربوهیدرات های پیچیده مانند نان های سبوس دار و غلات استفاده کنیم. زیرا این ها نه تنها دارای آنتی اکسیدان می باشند، بلکه به خاطر وجود فیبر و ویتامین های گروه B، منبع مفیدی برای سلامت و جوانی و رشد سلول های جدید و جلوگیری از چین و چروک پوست نیز می باشند.

به طور کلی 35 گرم فیبر در روز برای سلامتی و شادابی پوست لازم است.

غذاهایی که اندیس گلایسمیک آن ها پایین است، بیماری های پوستی را کم می کنند.
روغن های گیاهی

دارای اسید لینولئیک می باشند که از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کنند. این اسید در روغن آفتاب گردان، کانولا و زیتون یافت می شود.
پوست میوه ها

پوست میوه ها را جدا نکنید، بلکه میوه را با پوست بخورید. پوست میوه به افزایش قابلیت ارتجاع پوست کمک می کند.
لبنیات کم چرب

یکی از مهم ترین ترکیبات پوست سالم، ویتامین A می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که سلامتی سلول های پوست به مصرف غذاهایی که دارای ویتامین A هستند، بستگی دارد.

ماست کم چرب، نه تنها دارای ویتامین A می باشد، بلکه دارای یک نوع باکتری زنده است که برای سلامت روده ها بسیار مفید می باشد.

آلو

از آن جایی که آلو دارای بیشترین مقدار آنتی اکسیدان ها در بین تمام میوه ها می باشد، برای سلامتی و پوست بسیار مفید است.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره