وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

۵ ایده میان وعده مناسب دانش اموزان در دوران مدرسه و امتحانات

۵ ایده میان وعده مناسب دانش اموزان در دوران مدرسه و امتحانات

۵ ایده میان وعده مناسب دانش اموزان در دوران مدرسه و امتحانات

 

میان وعده برای دانش آموزان‌ بخشی از مهمترین وعده در روز محسوب می‌شود. زیرا آنها انرژی زیادی از دست می‌دهند و باید آن را با تغذیه خوب جبران کنند.

 

در ضمن، میان وعده نامناسب نیز می‌تواند باعث عدم تمرکز، پرخاشگری، کاهش وزن یا افزایش وزن شود. بنابراین، اصلا میان وعده را دست کم نگیرید و مخصوصا در زمان امتحانات توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

 

ما نیز در این مطلب قصد داریم به 5 مورد از بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان بپردازیم. در انتها نیز بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر برای خرید انواع تنقلات سالم، معرفی می‌کنیم.

 

میان وعده سالم

 

اهمیت میان وعده برای دانش آموزان

برای اینکه دانش آموزان در حین تحصیل عملکرد خوبی داشته باشند، باید آنها را به داشتن یک سبک زندگی سالم و مصرف تنقلات مفید تشویق کرد. تغذیه مناسب نه تنها باعث رشد تحصیلی دانش آموزان می‌شود، بلکه سلامت جسمانی آنها را هم بهبود می‌بخشد.

 

خوردن غذاهای مقوی و سالم در دوران کودکی و نوجوانی می‌تواند از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کند. در ضمن، روند رشد در دوران کودکی به طور مداوم ادامه دارد و کمبودهای تغذیه‌ای بر رشد آنها تاثیر منفی می‌گذارد.

 

از طرفی، نوجوانی نیز جزو مهمترین دوره رشد انسان است. با شروع نوجوانی تغییرات مختلفی در بدن و رفتار کودک ایجاد می‌کند. این تغییرات نشان می‌دهد که نیازهای بدن تغییر کرده و تغذیه مناسب بخشی از این نیازها را برطرف می‌کند.

 

پس باید فرزند شما همیشه میان وعده مناسب میل کند. البته این موضوع در زمان مدرسه و امتحانات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا در این زمان آنها انرژی بیشتری از دست می‌دهند و ضعیف می‌شوند.  

 

بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان

در این بخش میان وعده‌هایی را معرفی می‌کنیم که طرز تهیه ساده‌ای دارند و سریع حاضر می‌شوند:

 

  1. میوه و سبزیجات

به طور کلی کودکان و نوجوانان باید روزانه 3 واحد میوه مصرف کنند و بهترین راه برای رعایت این مقدار، افزودن یک واحد میوه یا سبزیجات به میان وعده آنها است. میوه‌ها و سبزیجات مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین A، C و فیبر را برای بدن انسان فراهم می‌کنند.

 

قندهای سالم موجود در میوه‌ها، طعم شیرین و خوشمزه‌ای به آنها می‌دهد که بسیاری از کودکان عاشق آن هستند. شما می‌توانید میوه خشک را هم جایگزین میوه خشک کنید تا حمل آن در مدرسه ساده‌تر باشد.

 

در ضمن، می‌توانید با میوه خشک انواع اسموتی، کیک و … برای میان وعده دانش آموزان درست کنید.

 

 مخلوط میوه خشک

 

  1. آجیل و مغزها

بدون شک آجیل انتخابی عالی در لیست بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان محسوب می‌شود. فقط تعداد کمی از مغزها، انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کنند.

 

آجیل منبعی عالی برای تامین مواد معدنی مانند B و E، نیاسین، پروتئین و منگنز، پتاسیم، کلسیم، آهن و روی است. خوردن چند عدد گردو و بادام جهت تامین امگا 3 مورد نیاز برای رشد کودکان، کافی است. البته حتما مطمئن شوید که آجیل بدون نمک و مواد افزودنی است.

 

  1. انواع لقمه‌های خانگی

اگر به دنبال یک میان وعده سیرکننده‌تر هستید، بهتر است انواع لقمه را امتحان کنید. ترکیب نان، پنیر و گردو یکی از بهترین میان وعده‌ها است که حتی بسیاری از ما هر روز آن را مصرف می‌کنیم.

 

اگر وقت بیشتری دارید، لقمه کوکو، کتلت، تخم مرغ و ساندویچ مرغ از بهترین گزینه‌ها هستند. سعی کنید هر روز یک نوع لقمه یا خوراکی برای فرزند خود قرار دهید تا غذاها خیلی بی تنوع نباشند و آنها برای خوردن میان وعده تشویق شوند.

 

  1. پاپ کورن

برای خوشحال کردن کودک خود با یک خوراکی جذاب‌تر، ما پاپ کورن را پیشنهاد می‌دهیم. این خوراکی حاوی فیبر، ویتامین ‌B، آنتی‌اکسیدان و دیگر ترکیبات مغذی است که به رشد بچه‌ها کمک می‌کند. بهتر است پاپ کورن را در خانه درست کنید تا نمک آن خیلی زیاد نباشد.

 

  1. گرانولا بار

این خوراکی خوشمزه در اکثر شیرینی فروشی‌ها و مغازه‌ها به فروش می‌رسد؛ اما برخی از آنها سالم نیستند و شاید با ذائقه کودک شما مطابقت نداشته باشند. کافیست کمی صبر به خرج دهید و آن را در منزل درست کنید.

 

برای تهیه گرانولا بار به انواع آجیل، دانه‌ها، عسل، جو دوسر و میوه خشک نیاز دارید. البته بنا بر سلیقه خود می‌توانید مواد اولیه آن را تغییر دهید.

 

 گرانولا بار

 

خرید انواع آجیل و خشکبار از بارجیل

همانطور که مطالعه کردید، در اکثر میان وعده ها برای دانش آموزان می‌توان میوه خشک و آجیل را مصرف کرد. بنابراین، برای خرید این خوارکی‌ها، ما بارجیل را معرفی می‌کنیم.

 

این فروشگاه بهترین آجیل را با قیمت اقتصادی و کیفیت بالا عرضه می‌کند. در ضمن، می‌توانید مخلوط‌های دانش آموزی آن را تهیه کنید که مفیدترین مغزها را برای کودکان انتخاب کرده‌اند. برای سفارش کافیست وارد سایت بارجیل شوید و محصول مورد نظرتان را آنلاین خریداری کنید.