وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیر لباس سفید بر فشار خون

تاثیر لباس سفید بر فشار خون
رنگ ها چه تاثیری می توانند بر فشار خون افراد داشته باشند؟رنگ سفید ، فشار خون را بالا می برد یا پایین ؟

"اثر لباس سفید" پزشكان بر افزایش فشار خون هنگام اندازه‌گیری آن؛ شدیدتر است
"اثر لباس سفید"  (white-coat effect) پزشكان بر افزایش فشار خون هنگام اندازه‌گیری آن در مبتلایان به پرفشاری خون که از قبل فشارخون‌شان بالاست، حتی شدیدتر است "اثر لباس سفید" به خاطر این است که بیمارانی که به مطب دکتر یا بیمارستان مراجعه می‌کنند، تحت استرس قرار می‌گیرند.

به گزارش بی‌بی‌سی یک گروه پژوهشگران استرالیایی می‌گویند دادن یک بازوبند اندازه‌گیری فشار خون به بیماران برای اندازه‌گیری 24 ساعته راه بهتری برای اندازه‌گیری فشار خون است.

 فشار خون را یا می‌توان در درمانگاه اندازه‌گیری کرد یا بازوبند اندازه‌گیری فشار خون را به بیمار پوشاند نا در طول زندگی روزانه فشار خونش اندازه‌گیری شود، روشی که به آن "اندازه‌گیری فشار خون متحرک" (ambulatory blood pressure measuring) گفته می‌شود.

این پژوهشگران فشار خون 8500 بیمار را که 11 درمانگاه فشار خون در سراسر استرالیا تحت نظر بودند، مورد بررسی قرار دادند.

 مقایسه اندازه‌گیری فشار خون بوسیله پزشکان و پرستاران با اندازه‌گیری به روش متحرک نشان داد، اندازه‌گیری فشار خون بوسیله دکتر تا 29 واحد و اندازه‌گیری فشار خون بوسیله پرستار تا 17 واحد ممکن است فشار خون را l نسبت به اندازه‌گیری بالا ببرد.

نکته جالب این بود که هر چه فشار خون بیمار به حد طبیعی نزدیک‌تر بود، تفاوت میان این دو شیوه اندازه‌‌گیری کمتر می‌شد.
کارشناسان می‌گویند این تحقیق نشان‌دهنده اثر عوامل خارجی در هنگام اندازه‌گیری فشار خون است،و باید توجه بیشتری به اندازه‌گیری فشار خون 24 ساعته در خانه معطوف شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره