وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پرداخت وام بهانه‌ای برای سرقت

پرداخت وام بهانه‌ای برای سرقت
با دستگیری یك متهم به سرقت و كلاهبرداری مشخص شد این فرد به بهانه پرداخت وام ، طعمه‌های خود را مورد شناسایی قرار داده و از‌ آنها سرقت می‌كرده است.
به گزارش فارس ، زن میانسالی عصر 10 بهمن سال گذشته به مأموران كلانتری 126 تهرانپارس مراجعه كرد و به آنها گفت: در ساعت 10:30 صبح به عنوان مسافر سوار یك دستگاه پژو 206 شدم

وی افزود: راننده خودرو مردی میانسال بود كه در بین راه دائماً با گوشی تلفن همراه خود صحبت می‌كرد و مدعی بود می‌تواند برای فردی كه پشت تلفن است وام بگیرد این فرد همچنین از خرید و فروش یا انتقال فرش به انبارهای خود، مسافرت به خارج از كشور و گرفتن بلیت هواپیما صحبت به میان می‌آورد.

این زن جوان مدعی شد صحبت‌های این فرد به ویژه درباره گرفتن وام باعث شد تا از وی در خصوص گرفتن وام سؤالاتی بپرسم كه این فرد مدعی شد برای دریافت وام لازم است تا مبلغ یك میلیون تومان به یك حساب صندوق قرض‌الحسنه بریزم تا پس از گذشت یك ماه وام به من تعلق بگیرد.

این مرد میانسال مدعی شد اگر من مشكل شدید مالی دارم می‌توانم از طریق وی به عنوان معرف اقدام كنم و سریع‌تر وام بگیرم من هم كه به واسطه بیماری فرزندم نیاز به پول داشتم بلافاصله از این پیشنهاد استقبال كردم و پس از برداشتن 800 هزار تومان پول از حساب بانكی‌ام به همراه این فرد راهی صندوق قرض‌الحسنه شدم.

این زن اضافه كرد: در بین راه در حالی كه وی همچنان با گوشی تلفن همراه خود صحبت كرد مدعی شد بایستی یك تخته فرش را كه در صندوق عقب خودرو قرار دارد به منزل مادرش در سعادت آباد ببرد و برای همین از من اجازه گرفت كه ابتدا فرش را برساند.

پس از رسیدن به یك ساختمان بسیار شیك چند طبقه از من خواست تا با توجه به ادعای وی در خصوص عدم توانایی از پارك دقیق خودرو از ماشین پیاده شوم و برای پارك خودرو به او فرمان بدهم و به این ترتیب پس از اینكه من از ماشین پیاده شدم و همه وسایلم و مبلغ پول داخل ماشین بود پای خود را روی گاز گذاشت و از محل متواری شد.

با تشكیل پرونده مقدماتی و ارسال آن به مرجع قضایی به دستور دادیار شعبه یكم دادسرای جنایی تهران پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات و جمع بندی اطلاعات به دست آمده از شكایات مشابه مشخص شد این فرد در كلانتری‌های شرق تهران با استفاده از انواع خودرو از قبیل پژو و خودروی روآ و پراید سفید و مشكی اقدام به سرقت اموال مالباختگان كرده و در تمام سرقت‌ها نیز طعمه‌های خود را از میان زنان انتخاب كرده است.

كارآگاهان پایگاه چهارم با توجه به افزایش تعداد مالباختگان و شیوه و شگرد به كار رفته از سوی متهم بررسی این پرونده را به صورت ویژه در دستور كار خود قرار دادند تا نهایتاً موفق به شناسایی شماره پلاك مورد استفاده در یكی از سرقت‌ها شدم كه در تحقیقات پلیسی مشخص شد پلاك به یك دستگاه خودروی روآ است كه در تاریخ 23 اردیبهشت 88 از روی خودرو سرقت شده است.

كارآگاهان پایگاه چهارم در ادامه تحقیقات خود ضمن اعلام مشخصات پلاك مورد نظر به همه واحدهای انتظامی سطح شهر تهران كنترل و مراقبت نامحسوس مناطقی كه احتمال می‌دادند سرقت در آن مناطق انجام شود را در دستور كار خود قرار دادند تا نهایتاً در تاریخ 20 اردیبهشت امسال موفق به شناسایی خودروی روآ با پلاك مسروقه شدند.

مأموران بلافاصله متهم را در حالی كه یك زن میانسال به عنوان مسافر همراه خود داشت شناسایی و دستگیر كردند و با حضور كارآگاهان زن مسافر از نیت سرقت و نیت متهم اطلاع پیدا كرد.

متهم به نام ابوالفضل 44 ساله پس از مواجهه با تعدادی از مالباختگان به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به انجام سرقت‌ها به این شیوه مدعی شد برای آنكه دیرتر توسط مأموران شناسایی و دستگیر شود به استفاده از تعداد زیادی خودرو كه عمدتاً با كلاهبرداری آنها را تصاحب كرده اقدام كرده است.