وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عروسی داوران در غیاب برنامه نود

عروسی داوران در غیاب برنامه نود
هوشنگ نصیرزاده، عدم پخش برنامه نود را به ضرر فوتبال ایران خواند و آن را عروسی داوران ایران خطاب کرد.

نصیرزاده کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» در خصوص عدم پخش برنامه نود خاطرنشان کرد: در حال حاضر داوران به عنوان قهرمانان لیگ نهم شناخته می‌شوند و باتوجه به اینکه در مسابقات اخیر اشتباهات کمتری از سوی آنها صورت گرفته اما نبود برنامه نود سبب می‌شود تا در مسابقاتی که به صورت زنده پخش نمی‌شود اشتباهات داوری دیده نشود.

وی در ادامه درباره تأثیرگذاری نود در فوتبال کشورمان این چنین گفت: اگر به تاریخچه برنامه نود نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تأثیرات آن به عنوان یک برنامه تحلیلی بیشتر از تأثیرگذاری مستقیم تشکیلات رسمی در فوتبال بوده است. استانداردسازی برای رسیدن به موفقیت‌های ورزشی جزو برنامه‌های اصلی برنامه نود در ده سال اخیر بوده و ناهنجاری‌های فوتبال را به حد منصوب رسانده است. از طرفی برنامه نود جوابگوی سوالات افکار عمومی درباره مسابقات فوتبال بوده است.

نصیرزاده همچنین افزود: تأثیر برنامه نود در حدی بوده است که اکنون بازیکنان در زمین مواظب رفتار خود هستند به طوری که نود با لب‌خوانی بازیکنان در زمین باعث شده آنها حتی در دل خود حرف نامطلوبی را نزنند. از سوی دیگر برنامه نود در یک دهه گذشته در بالابردن مهارت داوران بسیار موفق بوده و فقدان برنامه نود باعث نابودی فوتبال می‌شود.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره برنامه نود و شباهت آن به منشور اخلاقی اظهار کرد: منشور دغدغه فوتبال اروپایی‌هاست و در آنجا بیشتر رسیدگی می‌شود.

نصیرزاده در پایان تاکید کرد: به نظر من منشور باید توسط باشگاه‌ها اجرا شود و آنها با بازیکنان خود برخورد کنند. برای مثال چلسی بهترین مهاجم خود را به دلیل حمله به سوی داور از تیم اخراج می‌کند به همین دلیل منشور نباید توسط تشکیلات رسمی اجرا شود. ولی به نظر من برنامه نود خیلی بهتر از منشور اخلاقی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.