وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سارق یك میلیاردی قهرمان تیم ملی بود!

سارق یك میلیاردی قهرمان تیم ملی بود!
«حسین-د» كه دارای چندین مقام و مدال ملی و بین‌المللی در یكی از رشته‌های رزمی بود در هنگام دستگیری با مامورین درگیر شد و پای او هدف گلوله مامورین قرار گرفت/ این گروه نزدیك به یك میلیارد تومان سرقت كرده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره تمهدیدات پلیس آگاهی تهران بزرگ در ماه رمضان گفت: برابر نظرات فرماندهی تهران بزرگ در این ماه بیشترین تعداد نیروهای گشت را برای جلوگیری از سرقت منازل مستقر كرده‌ایم و همچنین در محل‌های دعا و احیاء‌ برای جلوگیری از سرقت داخل خودرو و جیب‌بری پلیس آگاهی تهران بزرگ حضور دارند.
به گزارش ایلنا سرهنگ عباسعلی محمدیان در نشستی با خبرنگاران درباره بحث حمل سلاح‌های سرد گفت: افرادی كه همراه با سلاح‌های سرد دستگیر شوند به پلیس آگاهی معرفی می‌شوند و توسط پلیس آگاهی شناسایی شده و پرونده آنها پیگیری می‌شود.
وی همچنین درباره سرقت‌های اخیر از طلافروشی‌های خزانه گفت: دو سارق در این راستا دستگیر شدند اما تا دستگیری بقیه سارقین پلیس اطلاعی برای آگاهی عموم نمی‌دهد.
وی همچنین از چند دستگیری خبر داد و گفت: در مورد باند جیب‌بری كه چند تن از آنها عضو اعضای دیوار چین بودند، تاكنون نزدیك به 100 شاكی داشتیم. این گروه در سرقت‌های خود از چند روش استفاده می‌كرده است. اول، فردی مسن با چهره موجه در بانك‌ها و دیگر مراكز اقتصادی به بهانه پرداخت قبض حضور پیدا می‌كرده و طعمه‌ها را انتخاب كرده و با تماس تلفنی با همكاران خود آنها را در جریان طعمه قرار می‌داده تا آنها پس از خروج طعمه از آن مركز اقتصادی اقدام به سرقت كنند
او درباره روش‌های سرقت این باند گفت: فشار دادن گردن، پنچر كردن لاستیك خودرو، درگیری‌های واهی با افراد، پرت كردن تخم‌مرغ به پشت لباس افراد از روش‌هایی بود كه این باند برای متوقف كردن طعمه و سرقت از او استفاده می‌كرد. آنها همچنین با استفاده از چاقو و خنجر به تهدید افرادی می‌پرداختند كه می‌خواستند دخالت كنند.
محمدیان افزود: از طریق شناسایی زاق‌زن این باند تا ساعت 5 صبح 15 تیرماه محل سكونت آنها شناسایی شد، كه در محله‌های قزوین‌، خزانه، تهرانپارس و قیطریه بودند و پنج نفر آنها دستگیر شده‌اند كه از این پنج نفر سه نفر از دستگیرشده‌ها عضو باند دیوار چین بوده‌اند كه قبلا به اعدام محكوم شده بودند و سپس عفو خورده و جرم آنها به حبس ابد تبدیل شده بود كه طی مرخصی‌ای از ایران خارج و دیگر بازنگشته بودند و به همین دلیل هم به عنوان زندانی فراری تحت پیگیرد قانونی بودند.
رئیس پلیس آگاهی تهران درباره رئیس این گروه گفت: «حسین-د» كه دارای چندین مقام و مدال ملی و بین‌المللی در یكی از رشته‌های رزمی بود در هنگام دستگیری با مامورین درگیر شد و پای او هدف گلوله مامورین قرار گرفت. همچنین نفر ششم این باند كه در هنگام ارتكاب به جرم در پیچ شمیران دستگیر شد، نیز هنگام دستگیری اقدام به فرار كرده بود كه پای او هدف ماموران قرار گرفت.
او افزود: این گروه تاكنون به 50 سرقت اعتراف كردند اما بیش از 84 شاكی دارند.
وی همچنین تاكید كرد: در مخفی‌گاه آنها جلیقه ضد گلوله، چندین مدرك شناسایی پیدا شده و همچنین ماشین‌های آزرا، سانتافه و از این قبیل كه كمترین آنها پژو 206 بود پیدا شده كه تمام این‌ها را از طریق سرقت خریده بود.
وی با اشاره به برآورد میزان سرقت این گروه توسط پلیس آگاهی گفت: این گروه نزدیك به یك میلیارد تومان سرقت كرده‌اند و سن افراد این گروه نیز زیاد است، یعنی خانواده و فرزند دارند.
سرهنگ محمدیان همچنین از دستگیری یك باند دزدی ECU از داخل خودرو خبر داد و گفت: در ابتدا یك مالباخته خبر دزدی از ماشین خود را به كلانتری 113 بازار اعلام كرد و كسی را كه به او مظنون بود معرفی كرد، پلیس با دستگیری این فرد و بازجویی از او تشخیص داد كه قبلا نیز توسط او سرقت‌هایی صورت گرفته است. بهروز «ط» 27 ساله پس از اعتراف هم‌دست خود را نیز كه معروف به داوود زاقی است معرفی كرد. سپس هر دو آنها مال‌خر خود علی «الف»‌ 48 ساله را معرفی كردند كه در سوم مرداد ماه در سرچشمه دستگیر شد.
 
او نیز از خرید 60 دستگاه ECU از بهروز و داوود اعتراف كرد و هم‌دست دیگری را به نام عبدالرضا معرفی كرد. پلیس آگاهی در مغازه عبدالرضا اجناس خریداری شده را پیدا كردند و همچنین تعداد زیادی دستگاه وكیوم و سشواری كه با آن برچسب فابریك ECU كنده می‌شد و آرم یك شركت سازنده خودرو به آن برچسب می‌شد و به عنوان جنس اصلی فروخته می‌شد.
محمدیان تاكید كرد: این سرقت‌ها صرفا از ماشین‌های یك كارخانه بوده زیرا در این كارخانه جای این دستگاه، جای آسانی پیش‌بینی شده است. همچنین این قطعه در نمایندگی‌های مهم این شركت خودرو وجود ندارد و به همین دلیل به خرید و فروش غیرمجاز آن دامن می‌زند.
سرهنگ محمدیان از دستگیری یك باند سرقت منزل بعد از یك فقره سرقت خبر داد و گفت: در این سرقت فرشی دزیده شده بود كه صاحب آن عكس آن را داشت و آن فرش قابل ردیابی بود.
وی افزود: بنابراین ماموران آگاهی عكس این فرش را به اتحادیه فرش‌فروشان داده‌اند و از فرش‌فروشان خواهش كردند در صورت ارجاع كسی برای فروش این فرش آن را به پلیس معرفی كنند و پس از چندی با پلیس تماس گرفته شد و اعلام شد كه كسی برای فروش این فرش مراجعه كرده است. سارقان كه از قیمت اصلی این فرش كه چند ده میلیون تومان بوده است، خبر داشتند و آن فرش را تنها به قیمت 10 میلیون تومان به فروش گذاشته بودند كه پلیس در محل حاضر و سارقان را شناسایی و دستگیر كرد.
او افزود: پس از بازرسی پلیس از محل سكونت سارقان وسایل دیگری نظیر هشت تخته فرش نفیس، مقادیری طلا، كتاب‌های زركوب و چندین دوربین فیلم‌برداری كشف شد و با استفاده از كشفیات و گزارش‌هایی كه در گذشته به پلیس شده بود تا این لحظه 20 مالباخته اموال خود را شناسایی كردند.
وی توضیح داد: سارقان كه افراد باسابقه‌ كیفری بودند عموما خانه‌هایی را انتخاب می‌كردند كه یا پله اضطراری داشته باشد یا راه ورود به طبقه فوقانی آن آسان باشد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاكید كرد: از تمام اصناف می‌خواهیم در صورت مشاهده فروشنده مشكوك و فروش اموالی كه مشكوك به سرقت هستند به پلیس تماس بگیرند.