وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زنان بارداری که اضافه وزن دارند،بخوانند!

زنان بارداری که اضافه وزن دارند،بخوانند!
کارشناسان معتقدند تعداد زنان باردار دارای اضافه وزن در حال افزایش است و در بعضی از کشورها به حالت اپیدمی رسیده است.

به همین دلیل موسسه ملی بهبود سلامت (نایس) توصیه کرده است که زنانی که تصمیم به فرزنددار شدن دارند قبل از بارداری خود را به وزن سالم برسانند. هم‌چنین از آن‌ها خواست از خوردن بیش‌تر غذا در دوران بارداری با این تصور که فرزند آن‌ها نیز به اندازه یک انسان کامل نیاز به غذا دارد بپرهیزند.

در حال حاضر تقریبا نیمی از زنان باردار دارای اضافه وزن هستند که این موضوع می‌تواند به جنین آن‌ها آسیب وارد کند.
این سازمان به دنبال کاهش میزان چاقی در بین زنان باردار است و تصمیم دارد سیاست‌های کاهش وزن و ورزش کردن را قبل، در هنگام و بعد از بارداری گسترش دهد.
اگر یک زن در دوران بارداری دارای اضافه وزن باشد، خطر ابتلا به مشکلات جدی مانند دیابت در دوران بارداری، سقط جنین و مرده به دنیا آمدن جنین افزایش پیدا می‌کند. هم‌چنین احتمال این که این زن مجبور به سزارین شود نیز بالاست.
به همین دلیل نایس توصیه می‌کند زنانی که شاخص جرمی آن‌ها بالاتر از 30 است، باید قبل از باردار شدن برای کاهش وزن خود اقدام کنند. در طول دوران بارداری کاهش وزن شدید می‌تواند به جنین آسیب وارد کند و به همین دلیل زنان باید قبل از باردار شدن نسبت به رسیدن به وزن سالم تصمیم بگیرند. خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن نیز می‌تواند به کاهش وزن در دوران بارداری کمک کند.
علاوه بر آن زنان بعد از زایمان باید به تدریج اضافه وزن خود را کاهش دهند. آن‌ها باید بدانند که کاهش وزن بعد از زایمان به تدریج اتفاق می‌افتد و اگر آن‌ها به طور تدریجی این کار را انجام دهند در عملکرد شیردهی آن‌ها اختلالی ایجاد نخواهد شد.
پروفسور لیوسیا پستون از کالج کینگ در لندن در این باره گفت: اضافه وزن در دوران بارداری در حال تبدیل شدن به یک معضل همه‌گیر است.
ما باید به زنان باردار کمک کنیم زندگی سالم‌تری را در پیش بگیرند و راهنمایی‌هایی را برای تغذیه بهتر و ورزش کردن در دوران بارداری برای آن‌ها فراهم کنیم.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره