وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استیضاح وزیر کشور در خصوص اجرا نشدن طرح عفاف و حجاب

استیضاح وزیر کشور در خصوص اجرا نشدن طرح عفاف و حجاب
وزیر کشور،درصورت عدم اجرای طرح عفاف وحجاب قطعا سوال واستیضاح خواهدشد ….

پرویز سروری نماینده مجلس گفت: با این روند موجود زمینه ها برای اختلافات توسعه خواهد یافت و قطعا نماینده ها به سمت سوال ونهایتا استیضاح وزیر کشور پیش خواهند رفت.

پرویز سروری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار جهان گفت:متاسفانه یکی از مشکلاتی که در زمینه حل معضلات فرهنگی داریم این است که مسئولین دارای یک نگاه واحد در این زمینه نیستند. رویکردهای و نگاه های متفاوت در این زمینه دارند ومتاسفانه اعمال سلیقه های متفاوت باعث می شود که ظرفیت ها، توانایی ها و امکانات ما تقسیم شود و از این شکاف و گسستی که بین مسئولین و تصمیم گیری ها وجود دارد دشمن استفاده کرده و نیات خود را پیش می برد و قدرت مقابله ما هم به شده آسیب می بیند.

رئیس كمیته امنیت داخلی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود:با توجه به اینکه طرح عفاف و حجاب یکی از طرح های واقعا جامعی است که در جمهوری اسلامی تهیه شده و وظیفه دستگاههای مختلف نیز در آن مشخص شده و البته از طرف خود دولت شروع شده است، متاسفانه با توجه به نگاهها و سلیقه های مختلف امروز شاهد استفاده حداقلی از آن هستیم.

 
ما در جلساتی که با وزیر کشور داشتیم ایشان وعده کردند که طرح حجاب و عفاف را به صورت کامل اجرا کنند و اقداماتی را توضیح دادند؛ اما پس از مصاحبه ای که آقای احمدی نژاد داشتند احساس می کنیم که تحرک و سرعت وزارت کشور نیز به شدت کاهش پیدا کرده وبا این روند موجود زمینه ها برای اختلافات توسعه خواهد یافت و قطعا نماینده ها به سمت سوال ونهایتا استیضاح وزیر کشور پیش خواهند رفت و این می تواند عامل اختلافات جدیدی بین دولت و مجلس باشد و از طرفی مجلس هم چاره ای ندارد، زیرا قانون می خواهد اجرا شود و در حال حاضر در فرازو فرودهای جدی قرار گرفته است و عملا از اجرای قانون جلوگیری می شود و از آن طرف دشمنان انقلاب نیز از این روزنه استفاده کرده اند و مانور وکاروان هایی از ابتذال به راه انداخته اند و به نظر من جریانات کاملا هدایت شده در کشور ابتذال را هدایت می کند تا ایمان جوانان را به تاراج ببرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال طرح سوال از رئیس جمهورجهت عدم اجرای طرح عفاف و حجاب و همچنین ابلاغ برخی قوانین توسط رئیس مجلس وجود دارد گفت: تذکر به رئیس جمهور با امضای زیاد داده شده و تلاشمان این است که کار به سوال از رئیس جمهور کشیده نشود که هزینه های زیادی برای کشور تولید می کند و اختلافات را بین دولت و مجلس افزایش می دهد و ظرفیت های کشور را از سازندگی، صمیمیت و همگرایی به سوی واگرایی و گسست اجتماعی پیش خواهد برد. تلاش مجلس این است که کار به آنجا کشیده نشود و تا حدامکان از فرایند هایی که آسیب پذیری کمتری داشته باشند استفاده شود.

وی راه حل این موضوع را اینگونه بیان کرد که : قرار است نشست مشترکی در ماه رمضان بین دولتمردان و نمایندگان انجام شود که امیدواریم این نشست بسیاری از شبهات و واگرایی های بین دو قوه را به وحدت و همگرایی تبدیل کند و مشکلات را در آن جلسه حل کنیم. البته من فکر می کنم این نقطه نظرات شخصی رئیس جمهور نباشد و از جانب برخی اطرافیان ایشان باشد که به این مسائل به شدت دامن می زنند و هر از چند گاهی با طرح موضوعات اختلاف انگیز کشور را به سوی چالش مدیریت می کنند.

وی در رابط با سخنان اخیر مشایی گفت:طرح این مسائل برای کشور ما ارزش و پیامدی ندارد و چرا هر ازچندگاهی موضوعات مبهم و پرچالش در کشور مطرح می شود و باعث می شود که کشور درمسیر های اختلافی حرکت کنند؟ اینها اگر درست هم باشد هیچ مشکلی را در کشور ما حل نمی کند.

 
اما با توجه به خطراتی که ملی گرایی در کشور ما داشته است و کسانی که داعیه ملی گرایی داشتند سر در آخور بیگانگان داشتند؛ طرح این موضوعات یعنی انحراف از اسلام به ایران مارا در جهان اسلام تنها کرده و بین ما و ملت های مسلمان دیگر کاملا واگرایی ایجاد می کند. همچنین اتحاد مسلمین و اتحاد ملی ما را مخدوش می کند.
اسلام همیشه عامل همگرایی ملی ما بوده است و قومیت های ما بر یک مدار همگرایی حرکت کرده اند. ما از اسلام بهره برداری زیادی کرده ایم. چرا باید موضوعاتی را مطرح کنیم که موجب گسست اجتماعی شود؟ امیدورام که طرح این موضوعات عامدانه نباشد. ولی نهایت آن نوعی هدر دادن ظرفیت ها و گسست اجتماعی است.