وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا نوع پوست خود را می شناسید ؟

آیا نوع پوست خود را می شناسید ؟
معمولا گفته می شود که پوست فرزندان در سنین جوانی و نوجوانی همانند پوست والدین شان در همان سنین است .
یعنی اگر پسر نوجوانی جوش های زیادی بر سطح پوستش دارد ، مطمئنا یکی از والدینش زمانی که به سن او بوده نیز همچین پوستی را تجربه کرده است .
برای مثال کسی که پوست چربی دارد در اثر استرس یا آلودگی هوا ، جوش های بیشتری را تجربه می کند و در محیط روستا یا هوایی که آلوده نیست ، جوش های صورت بهبود می یابد.
در این مقاله توصیه هایی جهت کم کردن جوش های صورت در پوست های معمولی ، چرب و خشک ارائه می دهیم .
اما در ابتدا از چه راهی می توان به نوع پوست پی برد؟
پوست چرب :
نشانه های پوست چرب چیست ؟
افرادی که در این گروه قرار می گیرند ، معمولا سطح پوستشان درخشش آزار دهنده ای دارد و ناشی از چربی بیش از حد سطح پوست می باشد .
 چرا پوست به این شکل در می آید ؟
عواملی مانند : کمبود سطح آب پوشی پوست، شکل خاص منفذ های پوستی که مواد چرب و آلوده ای که در طول روز بر روی آن می نشیند را جذب می کنند .
پوست های چرب معمولا دارای نقاط سر سیاه و همچنین جوش های متورم هستند .
راه درمان چیست؟
لوسیون و کرم های مخصوصی که پدیده درخشان بودن پوست تان را رفع می کنند ، اصولا نباید به دنبال راه حلی باشید که سطح پوست تان را خشک کنید بلکه این کرم ها و لوسیون های بخصوص درصدی از چربی و درخشش آزار دهند ه ی پوستتان را کم می کند .
لوازم آرایشی که استفاده می کنید حتما باید مخصوص پوست های چرب باشد و در هنگام خرید محصولات بهداشتی و آرایشی این نکته را فراموش نکنید .
پوست خشک :
نشانه های پوست خشک چیست ؟
بر عکس پوست افراد چرب که از چربی زیاد در رنجش هستند افرادی که پوست خشک دارند از کمبود چربی در سطح پوستشان رنج می برند .
چربی متعادل و نورمال ، پوست را از هجوم آلودگی های روزانه محفوظ می کند .
افرادی که پوست خشکی دارند ، معمولا کشش زیادی را احساس می کنند ، پوست های خشکی که به دلیل کمبود چربی بدن هستند را نباید با پوست های خشکی که به دلیل کمبود آب رخ می دهند اشتباه گرفت ، این دو نوع پوست کاملا متفاوت هستند و درمان های مختلفی نیز برای آنها تجویز می  شود .
راه درمان چیست ؟
اولین راه حل :
تغذیه خود را کنترل کنید :
غذاها و خوراکی هایی را مصرف کنید که مقدار قابل توجهی دانه های چربی دارند که برای پوست مفید است اما با اعتدال زیاده روی نکنید .
دومین راه حل :
از شیر پاک کن ها استفاده کنید .
در پایان روز، برای پاک کردن آرایش از صورت تان و برای اینکه پوست تان نفس بکشد ، توصیه می شود از شیر پاک کن های استفاده کنید زیرا یک شیر پاک کن مناسب و خوب باعث تحریک پوست این افراد می شود .
پوستی که نه چرب است و نه خشک :
این نوع پوست ترکیبی از پوست های چرب و خشک است :
معرفی محصولات یا مراقبت های مخصوص برای این نوع پوست کمی مشکل است ، شما نباید این پوست را با پوست های معمولی و نورمال اشتباه بگیرید . این دو نوع پوست از یکدیگر متفاوت هستند .
این نوع پوست در نقاطی مانند پیشانی ، بینی ، گونه ها و لپ چرب هستند اما در نقاطی از صورت  مانند شقیقه و چانه بسیار خشک هستند .
راه درمان چیست ؟
برای نقاطی از پوست تان که خشک هستند ، توصیه می شود از ویتامین آ استفاده کنید و برای قسمت های از پوست تان که چرب هستند مانند توضیحات و توصیه های گفته شده در پوست چرب عمل کنید .
پوست های حساس :
پوست هایی که سریع آسیب می بینند و دچار لکه های قرمز یا خارش پوستی می شوند . هنگامی که افرادی با این مشخصه پوستی در معرض نور آفتاب قرار می گیرند ، دچار جوش های قرمز می شوند ، لب هایشان از شدت خشکی ترک می خورد و …
20% از خانم های به این مشکل دچار هستند و البته این حساسیت در تمام پوست های چه خشک ،چرب، یا ترکیبی از پوست های چرب و خشک و یا حتی پوست های نورمال دیده می شود .
راه درمان چیست ؟
افرادی که دارای پوست های حساس هستند باید از استعمال یک سری از مواد و لوازم آرایشی پرهیز کنند مانند : پاک کننده های صورت ، محصولات آرایشی با درصد بالا ، لوسیون های ضد جوش و …
بهترین توصیه ای برای این افراد مراجعه به یک متخصص پوست است ، زیرا گاهی اوقات آلرژهای و حساسیت های غذایی نیز در بروز این مشکلات دخیل هستند .
پوست هایی که آکنه و جوش دارند :
افرادی که دارای جوش های متورم و قرمز هستند ، حتی پوست هایی که اثاری از جوش های قدیمی را حفظ کرده اند ، در این گروه قرار می گیرند .
افرادی که دارای جوش هستند در یک گروه قرار نمی گیرند زیرا جوش ها، بزرگی و کوچکی ، دارای نوع های محتلفی هستند .
راه درمان چیست ؟
ژل، لوسیون ،کرم ، محلول هایی که جوش صورت را کاهش می دهند و به مواد ضد جوش مشهور هستند ، توصیه می شود .
نحوه ی مصرف :
یک بار در روز ، اما اگر جوش های صورت تان زیاد است و آزارتان می دهد حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید
پوست های نورمال :
پوست هایی  که حساس نیستند ، جوش یا جای جوش در سطح پوست شان دیده نمی شود یا خیلی کم است . یا جوش هایی که در سطح پوست شان بروز می کند اکثرا در دوران قاعدگی ، هنگامی که غذاهای چرب یا خوراکی های گرم می خورند نمایان می شود .
راه درمان چیست ؟
افرادی که پوست های نورمال دارند می توانند هفته ای یک بار از ماسک هایی که متخصصان پوست توصیه می کنند استفاده کنند .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره