وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

11 اشتباه رایج در دکوراسیون که باید از آنها اجتناب کنید

11  اشتباه رایج در دکوراسیون که باید از آنها اجتناب کنید

11  اشتباه رایج در دکوراسیون که باید از آنها اجتناب کنید

 

دکوراسیون خانه معمولا جزو کارهای اساسی چیدمان خانه است که معمولا افراد زیاد به آن توجه نمی‌کنند و یا به صورت اغراق‌آمیز به انجام آن می‌پردازند.

 

دکوراسیون خانه شامل اقداماتی است که باید جزییات مهمی درباره آن بدانید تا از اشتباهات رایجی که دیگران در چیدمان لوازم خانه انجام می‌دهند، اجتناب کنید.

 

11  اشتباه رایج در دکوراسیون که باید از آنها اجتناب کنید

 

ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم به چند مورد از این اشتباهات رایج بپردازیم تا بتوانید با همین تغییرات جزئی تغییرات اساسی را در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید. انجام درست این موارد به شما کمک می‌کند تا از فضای خانه و لوازم خانه خود به طور مفیدی بهره ببرید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

توجه به جزییات در تغییرات دکوراسیون خانه نکته مهم و اساسی است که باید در هر بخش خانه به آن توجه کنید. حتی در پاکسازی، رفع گرد و غبار و تمیز کردن خانه توجه به جزئیات می‌تواند در نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار باشد. در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد.

 

1. زینت بخشی خانه با رنگ ها

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه یکی از نکات اولیه در زیباسازی ظاهر خانه است. توجه به اینکه چه رنگ‌هایی را باید با هم ست کنید و رنگ‌های مکمل یا مشابه و خنثی را باید به خوبی بشناسید.

 

اما پیش از هر چیزی باید بدانید که دوست دارید چه تم و حال و هوایی را در خانه خود تجربه کنید. برای داشتن فضایی گرم و دنج باید به سراغ رنگ‌های پررنگ با تناژ گرم بروید و در صورتی که می‌خواهید فضایی آرام و دلباز داشته باشید، انتخاب رنگ‌های روشن و خنثی برای شما بهترین گزینه است.

 

اما لازم است توجه داشته باشید در صورتی که بخواهید رنگ‌های متضاد را با هم ترکیب کنید باید به درستی و به اندازه این کار را انجام دهید. برای مثال در صورتی که تم خانه شما دارای رنگ خنثی است می‌توانید در انتخاب کوسن مبل‌ها و یا تابلوهای دیواری به رنگ‌های گرم روی آورید.

 

2. پوشش نازیبا برای دیوارها

توجه به زیبایی پوشش دیوارها یکی از نکات مهم دکوراسیون خانه است که به تنهایی می‌تواند تغییر قابل توجهی در خانه شما ایجاد کند. سادگی بیش از حد دیوارها با یک رنگ سفید یا کرم و استفاده از یک نوع کاغذ دیواری در سراسر دیوارهای خانه اشتباه رایجی است که در اکثر خانه‌های ایرانی شاهد آن هستیم.

 

به تازگی استفاده از نمای سنگ در خانه‌ها رایج شده که جلوه‌ای شیک و مدرن به دیوارهای خانه می‌بخشد. سنگ کاری نمای ساختمان یکی از کارهایی است که برای نتیجه بهتر است از متخصص این کار کمک بگیرید.

 

نصب سنگ نمای ساختمان، دیوار و ستون توسط فرد ماهر جلوه زیبایی به خانه شما می‌دهد که با صرف هزینه مقرون به صرفه می‌توانید تغییر چشمگیری در خانه خود ایجاد کنید.

 

3. انتخاب مبلمان نامناسب

 

11  اشتباه رایج در دکوراسیون که باید از آنها اجتناب کنید

 

انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن و پذیرایی با توجه به بودجه مورد نظر بسیار مهم است. اما در ابتدا باید انتخاب کنید که تم خانه شما در حالت کلاسیک باشد و یا مبل‌های راحتی را ترجیح می‌دهید.

 

سلیقه شما در انتخاب مبلمان نمایان‌گر نوع سبک زندگی شما است. اغلب خرید مبلمان راختی برای فضای اتاق نشیمن در رنگ‌های خنثی در تناژ رنگی دیوارها توصیه می‌شود.

 

اما توجه داشته باشید که پارچه مبلمان کمی تیره‌تر از رنگ دیوارها باشد تا زیبایی خانه را چندین برابر کند. معمولا رنگ‌های روشن و پاستلی در خانه‌های با سبک مدرن و رنگ‌های تیره در خانه‌های با سبک کلاسیک و رنگ‌های خنثی در خانه‌های با دکوراسیون مینیمال استفاده می‌شوند.

 

همچنین در صورتی که بخواهید فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهید، نیاز است که برای میزهای عسلی و جلو مبلی از میزهای شیشه‌ای استفاده کنید.

 

4. مبلمان چسبیده به دیوار

در بسیاری از خانه‌ها به دلیل محدودیت فضا معمولا مبلمان چسبیده به دیوار چیده می‌شوند. در صورتی که انجام این کار در دکوراسیون خانه کاری اشتباه است.

 

بهتر است مبلمان را با کمی فاصله از دیوارها بچینید و فقط لبه‌های فرش تا زیر مبل کشیده شود. برای راهنمایی بیشتر جهت چیدمان بهتر مبلمان در فضای کوچک اینجا کلیک کنید.

 

5. استفاده از وسایل ناهماهنگ

یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون کلی خانه این است که به هماهنگی و توازن بین همه وسایل خانه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

استفاده از مبلمان فانتزی در خانه‌های با فضای کلاسیک، عدم هماهنگی رنگ مبلمان و میزها با رنگ دیوارها، استفاده از وسایل دکوراتیو ناهماهنگ با رنگ و تم اصلی خانه، بی‌توجهی به سایز و ارتفاع میز با مبلمان، استفاده از فرش ناهماهنگ با رنگ دیوارها و مبل‌ها و…

 

همگی مواردی هستند که به ایجاد ناهماهنگی بین وسایل خانه منجر خواهد شد.

 

6. عدم توجه به زیبایی سقف ها

به طور معمول سقف‌ها در فضای اکثر خانه‌ها مهجور واقع می‌شوند. به همین دلیل از توجه به دکوراسیون آنها و سعی در زیبا کردن آنها غالبا نادیده گرفته می‌شود. یکی از مواردی که برای زیباسازی سقف‌ها مناسب است، استفاده از گچ بری‌های زیبا و حتی رنگ‌آمیزی شده است.

 

گچ بری‌های مدرن دیوار و سقف مدتی است در طراحی و معماری داخلی دوباره مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از گچ بری در سقف پذیرایی و اتاق نشیمن خانه در نورپردازی بهتر فضای خانه نیز موثر خواهد بود.

 

استفاده از گچ بری های زیبا در سقف یا دیوار یکی از جنبه‌های مهم دکوراسیون ساختمان به شمار می‌رود. عدم توجه به این مورد یکی از اشتباهات رایجی است که در نمای داخلی خانه رایج است.

 

7. استفاده از فرش نا همگون با دکوراسیون خانه

دکوراسیون داخلی خانه به صورتی است که همه وسایل در کنار یکدیگر به آن شکل و شمایل خواهند داد. پس توصیه می‌شود فرش را به‌عنوان وسیله‌ای جدای از سایر وسایل نبینید.

 

در انتخاب و خرید فرش حتما به نوع سبک زندگی خود و دیگر وسایل خانه مانند مبلمان، میز ناهارخوری و رنگ دیوارها بسیار توجه کنید. هماهنگی طرح و رنگ فرش با سایر لوازم خانه یکی از مواردی است که در دکوراسیون خانه نباید در انتخاب آن اشتباه کنید.

 

8. عدم توجه به رنگ و بافت پرده ها

 

11  اشتباه رایج در دکوراسیون که باید از آنها اجتناب کنید

 

انتخاب پرده‌های مناسب برای خانه نیز نیازمند توجه به نکاتی است که بتوانید بهترین پرده را برای فضای خانه خود انتخاب کنید. یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید این است که پرده‌های ضخیم را برای سالن پذیرایی انتخاب کنید تا فضا را شکیل و مجلسی جلوه دهد.

 

همچنین برای اتاق خواب‌ها و آشپزخانه نیز از پرده‌های نازک و سبک مانند انواع تور استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا در طول روز نور خورشید به داخل خانه بتابد.

 

9. عدم اجازه ورود به نور طبیعی

نور طبیعی خورشید در طول روز بهترین نور مناسب برای فضای خانه است که اکثر افراد خودشان را از این نعمت محروم می‌کنند.

 

بهتر است پرده‌ها را به صورت دولایه در نظر بگیرید تا در طول روز بتوانید با استفاده از پرده‌های پوشاننده تور، از نور خورشید نیز بهره‌مند شوید. وجود نور پهن شده در فضای خانه کمک می‌کند تا فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد.

 

10. نورپردازی نامناسب

نور پردازی فقط در مرکز خانه توسط یک لامپ ساده و یا یک لوستر مرکزی یکی از اشتباهات رایجی است که در اکثر خانه‌های ایرانی به چشم می‌خورد. بهتر است از لامپ‌های کوچک در حاشیه سقف به صورت توکار استفاده کنید تا نورپردازی زیبایی داشته باشید.

 

11. دیوارهای شلوغ یا خالی

دیگر اشتباه رایج این است که در بسیاری از خانه‌ها دیوارها به دو بخش خلوت و شلوغ تقسیم می‌کنند. سعی کنید از تابلوهای با سایز هماهنگ، آینده‌های آویز، ساعت دیواری در ابعاد تابلوها بر روی دیوارها استفاده کنید.

 

تابلوها را خیلی بالا نصب نکنید. بهتر است یک یا چند تابلوی طبیعت و زیبا در فاصله کمی از بالای مبلمان اتاق نشیمن و پذیرایی نصب کنید.