وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ساختار، آرگونومی و مزایای تشک بادی

ساختار، آرگونومی و مزایای تشک بادی

تشک بادی

 

تشک ها بستر های مناسبی برای خوابیدن هستند تا افراد بتوانند برای استراحت کردن خود در طول شبانه روز از شر زمین خشک و سفت راحت شوند تا با احساس راحتی بیشتر شب را سحر کنند .

 

از این رو می توان گفت تمامی مردم دنیا در هر نقطه از زمین از یک تشک و یا تخت برای استراحت کردن استفاده می کنند .

 

از این رو حتی بسیاری از شرکت ها اقدام به تولیدات تشک هایی به مراتب نرم تر و راحت تر کرده اند تا مردم با تهیه آن ها خواب راحت تری را داشته باشند .

 

ساختار، آرگونومی و مزایای تشک بادی

 

تشک های پشمی از نمونه تشک های سنتی هستند که در قدیم از آن ها استفاده می شد و در حال حاظر طرفدارانی نیز دارد ، اما در ادامه تشک های ابری نیز روی کار آمدند که با استفاده از آنها بر روی تخت ها به مراتب بستر ها نرم تر و راحت تر شدند .

 

اما با پیشرفت تکنولوژی تشک هایی با عنوان تشک بادی طراحی شدند که تحولی بزرگ در این نوع از بستر های خواب ایجاد کرد و به سرعت به محبوبیت بالایی دست یافت .

 

تشک های بادی همانطور که از نامشان مشخص است محصولاتی بادی هستند که دارای یک بدنه اصلی بوده که دارای مخازنی برای باد شدن هستند و با باد شدن مخازن ، راه اندازی شده و قابل استفاده می شوند .

 

تشک های بادی دارای ساختار بسیار عالی و مقاوم هستند و به همین دلیل طول عمر نسبتا زیادی دارند اما از آن جا که بادی می باشند نیاز است تا همواره از آن ها به درستی استفاده کرد و همچنین در نگهداری آن کوشا بود .

 

تشک های بادی برخلاف انتظارات برخی معتقدین دارای ساختار درونی و بیرونی مقاومی هستند و می توانند وزن های بسیار بالا را تحمل کنند .

 

از مهم ترین ویژگی های یک تشک بادی می توان به آرگونومی ساخت بسیار عالی آن ها و طراحی زیبا و با کیفیت آن ها اشاره کرد که همین موضوع نیز باعث شده است تا تشک های بادی را در دسته تشک های طبی و مناسب برای خواب ببینیم .

 

طراحی تشک های بادی

 

ساختار، آرگونومی و مزایای تشک بادی

 

تشک های بادی نیز به مانند سایر تشک ها به صورت یک نفره و دو نفره طراحی شده اند و دارای ابعاد متنوعی هستند . شما می توانید به نسبت نیاز خود به راحتی تشک بادی یک نفره یا دو نفره خریداری کنید .

 

نکته قابل توجه در ابعاد تشک های بادی این است که تمامی آن ها از طول و عرض استانداردی برخوردار هستند و هیچگاه مساحت آن ها برای استفاده بزرگسالان کوچک نخواهد بود .

 

طراحی های ظاهری و رویه تشک های بادی همچنین متفاوت و متنوع است که می توانید به نسبت سلیقه خود آن ها را خریداری کنید .

 

به عنوان مثال شما می توانید تشک های بادی را خریداری کنید که دارای بالش سرخود می باشد و یا ساختار تا شو دارند .

 

همچنین تشک های بادی با سطوح مواج مختلف و دارای لبه های بادی طراحی شده اند که می توانید آن ها را نیز خریداری کنید .

 

ساختار و آرگونومی تشک بادی

این تشک های بادی علاوه بر بدنه ، دارای لایه های داخلی هستند که شرکت های تولید کننده محصولات بادی با طراحی آن ها باعث شدند تا تشک بادی بتواند در برابر ضربه و فشار های زیاد و ناگهانی مقاوم تر باشند .

 

این لایه ها به صورت مشبک ( افقی و عمودی ) در قسمت های داخلی تشک بادی به نسبت طراحی که دارند در قسمت های داخلی تشک قرار می گیرد ، وجود این لایه ها باعث می شود تا تشک بادی تو خالی و به اصطلاح شکل بادکنکی نباشد زیرا در غیر این صورت تشک بادی تعادل و ثبات خوبی را نخواهد داشت و ممکن است همواره بلرزد و شیب آن در هنگام فشار های زیاد تغییر کند .

 

ساختار های درونی تشک های بادی همچنین باعث می شود باد همواره به صورت یکسان در داخل تشک پراکنده شود تا در استفاده طولانی مدت شاهد تغییر شکل محصول به حالت های تخم مرغی نباشیم .

 

همچنین تولید کنندگان مطرح محصولات بادی برای طراحی تشک بادی استاندارد و طبی خود از آرگونومی های ساخت دیگری همچون طراحی رویه مواج نیز استفاده کرده اند .

 

وجود رویه های مواج در تشک بادی باعث می شود تا سطح تشک های بادی انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند ، این انعطاف پذیری بالا باعث می شود تا تشک فرم بدن را به خود گرفته و به مراتب بستری خوش فرم تر و راحت تری را برای افراد فراهم کند .

 

وجود رویه مواج می تواند تا حد زیادی فشار را از روی بدن بردارد تا علاوه بر سبکی نسبی جریان خون بدن شکل طبیعی خود را حتی در هنگام خواب داشته باشد .

 

از مهم ترین عوارض استفاده از بستر های خشک و سفت و حتی خوابیدن بر روی زمین می توان گرفتگی های عظلات و مفاصل را نام برد که علت آن نیز مناسب نبودن بستر های خواب و تشک ها می باشد زیرا در هنگام خواب فشار زیادی بر روی اندام ها وارد شده و باعث می شود خون به خوبی در اندام ها جریان نداشته باشد .

 

خوابیدن در تشک های مناسب و استاندارد حتی می تواند به رشد کودکان شما نیز کمک کند ، پس اگر کودکانی دارید که در سنین رشد هستند نیاز مبرمی به استفاده از بستر های استاندارد و طبی دارند تا بتوانند به خوبی از نظر جسمی و ذهن رشد داشته باشند که تشک های بادی به واسطه سطوحی که دارند از مناسب ترین تشک ها برای استفاده کودکان می باشند .

 

مزایای تشک بادی

 

ساختار، آرگونومی و مزایای تشک بادی

 

تشک های بادی علاوه بر ساختار مقاوم و سطح طبی و بسیار راحتی که دارند دارای ویژگی ها و مزیت های دیگری هستند که به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. از مهم ترین ویژگی های تشک های بادی می توان به جنس بدنه آن و ویژگی های خوب آن اشاره کرد .

 

بیشتر تشک های بادی با کیفیت و اورجینال از جنس pvc ساخته شده اند به همین دلیل در برابر رطوبت ها و وزن های بسیار بالا مقاوم هستند ، قدرت کشسانی بالای پی وی سی و همچنین خاصیت ضد آبی آن باعث شده است تا حتی از این تشک های بادی بر روی اب و حتی در کنار سواحل استفاده کرد زیرا با خیس شدن آسیبی نمیبینند .

 

اما بهتر است پس از هر بار استفاده از تشک های بادی بر روی آب ، آن ها را به خوبی خشک کنید . این جنس همچنین از مواد غیر شیمیایی و سمی تولید شده است به همین دلیل حساسیت های پوستی ایجاد نمی کند و سازگار با محیط زیست است .

 

به دلیل اینکه بیشتر حجم تشک های بادی را باد تشکیل می دهد و تنها بخش بدنه آن دارای جرم است ، وزنشان بسیار سبک است و عمدتا وزنی کمتر از 3 یا 4 کیلوگرم را دارند که حتی برخی از نمونه های سفری و کمپینگ آن وزنی کمتر از 1 یا 2 کیلوگرم را دارند ، همچنین حجم بسته بندی آن ها نیز بسیار کم است و به همین واسطه شما می توانید به سهولت تشک های بادی کمپینگ و حتی خانگی خود را به سفر ببرید و در هر لحظه از آن ها استفاده کنید .

 

تشک های بادی به دلیل ارتفاع کمی که دارند قابل استفاده در چادر های مسافرتی نیز هستند تا بدین ترتیب حتی در سفر ها و در صورت اسکان در محیط های بیرون از داشتن یک تشک نرم و راحت لذت ببرید .

 

تشک های بادی عمدتا بدون پمپ باد سرخود طراحی می شوند به همین دلیل شما می توانید با خرید پمپ باد دستی ، بدون نیاز به جریان برق تشک بادی خود را در محیط های بیرون از خانه و طبیعت راه اندازی و استفاده کنید .

 

تشک بادی و تعمیرات آن

از آن جا که تشک های بادی دارای بدنه نازک و آسیب پذیر هستند نیاز است تا با لطافت با آن ها برخورد شود .

 

اجسام تیز و برنده ای چون چاقو ، سوزن و هر شی دیگری که تیز باشد می تواند به تشک بادی آسیب برساند ، همچنین زمین های شن و ماسه ای ، آسفالت و … نیز می تواند به کف تشک بادی شما آسیب برساند ، پس بهتر است با استفاده از یک زیر انداز از آسیب دیدن کف تشک بادی خود جلوگیری کنید و حتما لباس های خود را که داری سگک هستند از تن جدا کنید و حدالامکان از لباس هایی استفاده کنید که نرم و راحت باشند تا تشک بادی آسیب نبیند .

 

اما در صورت آسیب دیدن و سوراخ شدن تشک بادی خود اصلا نگران نباشید چرا که تشک های بادی قابل تعمیر هستند و شما می توانید در صورت آسیب دیدن بدنه محصول ، با استفاده از برچسب تعمیرات اقدام به تعمیر تشک بادی خود کنید .

 

در کنار اغلب محصولات بادی به ویژه تشک بادی بسته تعمیراتی قرار گرفته است که شامل لیبل و چسب مخصوص تعمیرات می باشد که با استفاده از آن می توانید قسمت آسیب دیده تشک بادی خود را ترمیم کنید .

 

توصیه

از آن جا که محصولات بادی تقلبی یا درجه دو نیز در بازار ها وجود دارد بهتر است تا تشک های بادی خود را از برند ها و نمایندگی های معتبر فروش تشک بادی خریداری کنید تا با اطمینان خاطر از تشک بادی خود استفاده کنید .

 

از بهترین برند های تشک بادی می توان به تشک بادی اینتکس ، تشک بادی بست وی ، تشک بادی جیلونگ ، تشک بادی  اتک سیتی ، تشک بادی ایربد و … اشاره کرد که در راس آن ها تشک های برند اینتکس و بست وی هستند که بهترین تشک های بادی را دارند .

 

فروشگاه اینتکس تهران ، بزرگترین فروشگاه تشک بادی در ایران است که می توانید انواع تشک بادی اورجینال خود را با نازل ترین قیمت به صورت اینترنتی و حضوری خریداری کنید .