وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با مهم ترین خواص جو پرک آشنا شوید!

با مهم ترین خواص جو پرک آشنا شوید!

با مهم ترین خواص جو پرک آشنا شوید!

 

با سلام خدمت همراهان گرامی ایران نازخدمت شما هستیم امروز با مطلبی درباره خواص جو پرک.اگر از این ماده غذایی تا امروز استفاده نکرده اید پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نظرتان تغییر کند.با ما باشید تا 15 خاصیت مفید جوپرک را باهم بررسی کنیم.

 

*در ابتدا بدانیم که ارزش غذایی جو پرک چقدر است:

جوپرک به طور عمده یک کربوهیدرات است. شامل 13 درصد پروتئین، 7.5 درصد چربی و 5/79 درصد کربوهیدرات می باشد:

-کالری 153

-پروتئین 5 گرم

-چربی 3 گرم

-کربوهیدرات 27 گرم

-فیبر 4 گرم

-شکر 0 گرم

 

با مهم ترین خواص جو پرک آشنا شوید!

 

*در ادامه 15 مورد از خواص جو پرک را بررسی میکنیم.

1- جو پرک و بهبود سلامت قلب

جو حاوی فیبر قوی به نام بتا گلوکن است که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. بتا گلوکن فیبر اصلی محلول در جو است و کلسترول بد را بدون تأثیر بر سطح کلسترول خوب کاهش می دهد.

 

سبوس جو حاوی ویتامین E می باشد که یکی دیگر از مواد مغذی برای سلامت قلب است. براساس مطالعه دیگری در استرالیا، فیبر جو در مقایسه با فیبر گندم در کاهش سطح کلسترول موثرتر است. این مطالعه همچنین بیان می کند که جو پرک یا سبوس آن می تواند خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.

 

2- جو پرک و کمک به درمان دیابت

جو شاخص گلیسمی پایینی دارد و فیبر بالای آن به تنظیم قند خون کمک می کند. همچنین، جو، غنی از فیبر، به آرامی هضم می شود.

 

غذاهایی که به سرعت هضم میشوند می توانند موجب افزایش سریع قند خون شوند لعاب جو باعث می شود محتویات معده به آرامی هضم شوند. جو پرک می تواند باعث کاهش میزان دوز انسولین در بیماران دیابتی شود.

 

3- جو پرک و کمک به کاهش یبوست

از آنجا که جو غنی از فیبر است، می تواند به رفع یبوست کمک کند. در مطالعه دیگری، سبوس جو در نتیجه وجود ویتامین B12 به بهبود یبوست در افراد مسن کمک می کند. جو غنی از فیبر نامحلول است. فیبر نامحلول برای سلامت روده بسیار مفید است و یکی از مزایای آن درمان یبوست است.

 

با این حال، بعضی افراد علایم یبوست را پس از مصرف جو پرک گزارش کرده اند. دلیل این امر می تواند این باشد که در شرایط خاص جو پرک می تواند گاز روده ای ایجاد کند. جو همچنین دارای مقدار زیادی فیبر محلول است که می تواند تولید گاز بیش از حد را به همراه داشته باشد.

 

4- جو پرک و کمک به مبارزه با سرطان

آنتی اکسیدان ها در جو می توانند به مبارزه با سرطان کمک کنند؛ و فیبر در جو از سرطانهای رکتوم و کولون جلوگیری می کند. اگر چه تحقیقات محدودی بر روی نوع جو پرک انجام شده است.

 

مجموعه ای از 12 مطالعه که شامل بیش از 800،000 نفر در آن حضور داشتند نشان داد که مصرف یک کاسه بزرگ از فرنی (نام دیگری برای جو) در روز می تواند خطر مرگ توسط سرطان را تا 20 درصد کاهش دهد. مصرف فیبر می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را نیز کاهش دهد.

 

در اینجا، ما یک بار دیگر درباره آوننترامیدز، ترکیبات خاصی که در جو پرک وجود دارد صحبت می کنیم. آنها دارای خواص ضد التهابی هستند و بخشی از مکانیسم دفاعی گیاه جو پرک هستند. این ترکیبات مانع از رشد سلول های سرطانی بدون آسیب رساندن به رشد سلول های سالم می شوند.

 

5- جو پرک و  درمان فشار خون بالا

مصرف جو فشار خون سیستولیک را به میزان 7.5 و فشار خون دیاستولیک را به میزان 5.5 کاهش داده است. جو پرک نه تنها فشار خون شما را کاهش می دهد، بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز 22 درصد کاهش می دهد. برای این منظور، می توانید جو پرک پخته نشده (غیر فوری) را انتخاب کنید.

 

اضافه کردن جو به رژیم غذایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا اثرات مفید ی دارد مطالعه دیگری نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از جو، می تواند نیاز به داروهای ضد فشار خون را کاهش دهد.

 

جو پرک به عنوان یک غذای آرام بخش شناخته می شود. سطح هورمون استرس را کاهش می دهد و سروتونین را افزایش می دهد، این باعث احساس آرامش می شود، همه اینها به کاهش فشار خون کمک می کند.

 

با مهم ترین خواص جو پرک آشنا شوید!

 

6- جو پرک و بهبود سیستم ایمنی

بتا گلوکان در بلغور جو پرک می تواند سطح ایمنی بدن را افزایش دهد. اکثر سلول های ایمنی بدن شما دارای گیرنده های خاصی هستند که برای جذب بتا گلوکان طراحی شده اند.

 

این گیرنده ها موجب فعالیت گلبول های سفید خون می شود و از بیماری ها پیشگیری می کند. جو همچنین غنی از سلنیوم و روی می باشد که در مبارزه با عفونت نقش دارند. جوپرک می تواند بهبود زخم را تسریع کند و آنتی بیوتیک ها را در انسان ها موثرتر کند.

 

جوپرک همچنین برای بهبود ایمنی در افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن یا استرس های جسمی یا عاطفی استفاده می شود. آنها همچنین در طول درمان های شدید مانند شیمی درمانی یا پرتودرمانی باعث بهبود سیستم ایمنی فرد می شوند. همچنین جو پرک در درمان و پیشگیری از آسم موثر است.

 

7- جو پرک و کاهش وزن

جو، همانطور که قبلا دیدیم، پر از فیبر است. فیبر باعث می شود که شما احساس سیری طولانی مدت تری داشته باشید و از خوردن غذا اجتناب کنید.

 

همانطور که در مطالعه یک تایوانی، جو از از چاقی و توزیع چربی شکم جلوگیری می کند؛ و اگر جو پرک به عنوان یک مکمل روزانه مصرف شود، حتی می تواند بعنوان درمان کمکی برای اختلالات متابولیکی عمل کند.

 

در مقایسه با سایر غلات آماده برای صبحانه از انرژِی بیشتری برخوردار می باشد. به همین دلیل است که می توانید جو پرک را در رژیم غذایی خود جایگزین مواد غذایی دیگر کنید و به مدت بیشتری می تواند شما را سیر نگه دارد.

 

مطالعات نیز نشان داده اند که یک رژیم غذایی غنی از دانه های کامل مثل جو، می تواند به تنظیم وزن بدن کمک کند. مصرف زیاد دانه ها ی غلات با افزایش وزن بدن رابطه معکوس دارد. جو همچنین می تواند آب را جذب کند که با اینکار خواص اشباع آن افزوده می شود؛ و بتا گلوکان در جو، می تواند تخلیه معده را به تاخیر بیندازد.

 

جوپرک در کاهش وزن موثر است. همه آنچه شما نیاز دارید یک فنجان جو پرک و مقداری دارچین و دو لیتر آب است. آنها را با هم مخلوط کنید و برای یک ماه هنگامی که معده خالی است مصرف کنید؛ و البته، باید با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشد. بعد از یک ماه از نتیجه آن شگفت زده شوید.

 

8- جو پرک و ارتقاء سلامت استخوان

جو پرک حاوی مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان است. یکی از مواد معدنی مهم در جو سیلیکون است. این کانی نقش مهمی در تشکیل و نگهداری استخوان دارد. سیلیکون همچنین می تواند در درمان پوکی استخوان پس از یائسگی کمک کند.

 

با این حال، طبق گزارش دانشگاه پنسیلوانیا، جو از جذب کلسیم جلوگیری می کند. از این رو، قبل از مصرف جو برای این منظور، با پزشک خود مشورت کنید.

 

9- جو پرک و  افزایش کیفیت خواب

اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی در جو، به تولید ملاتونین که باعث خواب می شود، کمک می کند؛ و هنگامی که جو پرک با شیر یا عسل مخلوط می شود، به یک نوشیدنی فوق العاده هنگام خواب تبدیل میشود.

 

دانه کامل جو نیز باعث افزایش تولید انسولین می شود که به اعصاب کمک می کند تا تریپتوفان دریافت کند. تریپتوفان اسید آمینه است که به عنوان یک آرام بخش برای مغز عمل می کند.

 

جو همچنین غنی از ویتامین B6 است که به کاهش استرس کمک می کند (یکی از علل عمده بی خوابی). ترکیب کردن جو با شیر و موز می تواند کمک بیشتر ی به استراحت بدن بکند.

 

کربوهیدرات در جو باعث آزاد شدن سروتونین که هورمون سرخوشی است میشود این هورمون باعث کاهش استرس و آرامش می شود.

 

با مهم ترین خواص جو پرک آشنا شوید!

 

10- جو پرک و برطرف کردن علائم یائسگی

افزایش مصرف فیبر میتواند تحریک پذیری ناشی از یائسگی را; کاهش دهد، جو میتواند در این زمینه شگفت انگیز باشد. اما نوعی از مشتقات جو حاوی لیگناها که یک نوع فیتواستروژن است می باشد؛ و مطالعات در مورد اثرات مفید فیتواستروژن ها در دوران یائسگی مطمئن نیستند.

 

همچنین، مصرف یک وعده جو پخته شده طی یک هفته می تواند باعث افزایش بی حالی و کاهش متابولیسم در افراد خاصی شود. اگر چنین اثراتی را تجربه می کنید، جو را با برنج باسماتی و سبزیجات بخار پز جایگزین کنید و با دکتر خود مشورت کنید.

 

11- جو پرک و تقویت انرژی

از آنجایی که کربوهیدراتها منبع اولیه انرژی بدن هستند و از آنجا که جو غنی از کربوهیدرات ها می باشد، در صورتی مصرف صحیح، انرژی را افزایش می دهد؛ اما نگران نباشید جو در بدن خیلی کندتر جذب می شود و این جذب تدریجی قند و انرژی باعث چاقی نمی شود. انواع ویتامین B در جو (به عنوان مثال تیامین، نیاسین و فولات) با هم کار می کنند تا بدن شما انرژی را متابولیزه کند.

 

تاثیر جو بر پوست نیز خیلی زیاد است. جو به جلوگیری از آکنه و بهبود چهره کمک می کند. آنها حتی به عنوان پاک کننده طبیعی پوست عمل می کنند.

 

12- جو پرک و کمک در درمان آکنه

جو پرک می تواند روغن اضافی روی پوست شما را جذب کند و به درمان آکنه کمک کند. کافی است یک فنجان جو را با یک سوم فنجان آب بجوشانید و بگذارید که سرد شود و یک لایه ضخیم را در مناطق آسیب دیده روی صورت خود قرار دهید.

 

آن را در حدود 20 دقیقه نگه دارید، سپس با آب گرم شستشو دهید. شما همچنین می توانید این ماسک را به همراه گوجه فرنگی یا سفیده تخم مرغ یا پیاز انجام دهید.

 

همچنین معجون جو پرک خورد شده می تواند در درمان آکنه مفید باشد. این مخلوط سلول های مرده را حذف می کند و پوست شما را تمیز می کند.

 

همچنین لکه ها را کاهش می دهد و پوست شما را نرم می کند. برای این معجون، شما نیاز به یک قاشق غذا خوری از جو پرک خرد شده، شکر قهوه ای، عسل خام و روغن ججو دارید.

 

شما همچنین می توانید چند قطره روغن اسطوخدوس یا شمع دانی اضافه کنید. مقدار کمی از این اسکراب را روی صورت مرطوب خود بمالید و در حرکت های کوچک و دایره ای ماساژ دهید.

 

شما می توانید حدود 10 دقیقه آن را روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم شستشو دهید. پودر صابون خشک نیز به همراه بلغور جو دوسر می تواند مفید باشد.

 

با این حال، گزارش های خاصی بیان می کنند که جو از طریق پوست می تواند آکنه را تشدید کند. قبل از استفاده از جو برای درمان بیماری خود، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

 

13- جو پرک و درمان خشکی و خارش پوست

براساس یک مطالعه، جو پرک دارای آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است و این می تواند به درمان خارش در پوست خشک و حساس کمک کند.

 

حتی یک حمام جو پرک می تواند کمک کند. آب وان خود را با مخلوط بکینگ پودر و نوشیدنی جو پرک مخلوط کنید. شما همچنین می توانید از جو کلوئیدی که مخصوص شستشو تهیه شده است استفاده کنید. 15 دقیقه در آب وان بمانید و سپس خود خشک کنید؛ و پوست خود را با مرطوب کننده مرطوب كنید.

 

14- جو پرک و مرطوب کردن پوست

جو می تواند سلول های پوست مرده را حذف و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کند. جو حاوی بتا گلوکان است که یک فیلم خوب بر روی پوست شماست. همچنین به داخل پوست نفوذ کرده و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کند.

 

به سادگی 2 فنجان جو با 1 فنجان شیر و 1 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و آنرا حدود 15 دقیقه بگذارید؛ و سپس با آب سرد شستشو دهید. همچنین می توانید عصاره جو پرک را برای پوست استفاده کنید.

 

15- جو پرک و روشن کردن پوست

این واقعیت که جو پرک در محصولاتی مانند اسکراب بدن، صابون ها و کرم ها استفاده می شود، به ما می گوید که که جو برای پوست چقدر سودمند است. شما می توانید هر روز صبح برای تمیز کردن پوست از جو شکلات (مخلوطی از پودر جو و شیر) استفاده کنید.

 

جو فشار خون بالا را کاهش می دهد اگر از فشار خون بالا رنج می برید، استفاده روزانه از جو پرک به مبارزه با این مشکل کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد. شما می توانید این خوراکی لذیذ و سالم را به شکل صبحانه و یا در طول زمان ناهار بخورید.