وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین روش برای از بین بردن تلخی زیتون

بهترین روش برای از بین بردن تلخی زیتون

بهترین روش برای از بین بردن تلخی زیتون

 

زیتون یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین همراهان غذا است که لذت خوردن را چند برابر می کند و ارزش غذایی بالایی دارد.

 

گاهی اوقات هنگام خرید زیتون تلخ توجه کافی نمی کنیم، اما روش هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها تلخی زیتون را از بین ببرید.

 

زیتون معمولاً در اوایل تابستان شکوفا می شود. سپس میوه ها به تدریج شکل گرفته و در اواخر تابستان به مرحله برداشت می رسند.

 

در ابتدا زیتون ها سبز کمرنگ هستند و به تدریج تیره می شوند ، اما در پایان پاییز رنگ آنها کاملا سبز تیره می شود. جالب است بدانید که درخت زیتون در گذشته نمادی از صلح و ثروت بود.

 

پرچم سازمان ملل همچنین از شاخه زیتون به عنوان نمادی از صلح استفاده می کند و به سه شکل کنسرو شده – شکسته و بدون دانه در دسترس است.

 

زیتون کنسرو شده همان زیتون های فاقد هسته هستند که روغنی نیستند و برای تهیه زیتون های فرآوری شده استفاده می شوند.

 

این نوع زیتون برای تزیین نیز استفاده می شود.زیتون خرد شده زیتونی است که با روغن آغشته نشود.

 

بهترین روش برای از بین بردن تلخی زیتون

 

انواع زیتون ها تلخ هستند و راه رفع تلخی آنها چندین بار شستن آنها با آب است ، به این معنی که زیتون ها باید سه یا چهار بار شسته و بعد از هر بار شستن در آب نمک خیس بخورند تا طعم دلخواه را بدست آورند.

 

هنگامی که تلخی زیتون از بین رفت ، آنها را دوباره در آب نمک بریزید تا میزان شوری به دلخواه شما باشد. سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلپر روی زیتون ها بریزید و در جای خنک به غیر از یخچال نگهداری کنید.

 

زیتون سبز و نارس را در محلول قلیایی خیسانده تا تلخی آن از بین برود ، سپس برای مدتی در آب نگهداری شود و سپس این زیتون را با مخلوط آب ، نمک و سرکه یا به روش آب نمک تلخ در ظرفی قرار می دهند و از بین می برد.

 

زیتون را می توان در خانه نیز تهیه کرد ، اما بیشتر مصرف کنندگان به دلیل زمان لازم ترجیح می دهند زیتون آماده درست کنند.

 

رنگ زیتون به نوع آنها بستگی دارد اما اگر زیتون پس از خارج شدن از محلول قلیایی در معرض هوا قرار گیرد ، رنگ آن سیاه می شود. محلولهای قلیایی خوراکی همان مخلوط آب، جوش شیرین و آهک است.

 

زیتون را می توان از این طریق حتی در خانه تهیه کرد، اما به دلیل فرآیند کار سخت، بیشتر مصرف کنندگان زیتون آماده را ترجیح می دهند. بعضی از زیتون ها پس از پردازش سیاه می شوند.

 

اگر زیتون پس از خارج شدن از پوست برای مدتی در معرض هوا قرار گیرد ، رنگ آن سیاه می شود. البته رنگ زیتون بیشتر به نوع آن مربوط می شود ، در مورد محلول های خوراکی قلیایی آب و بی کربنات مانند جوش شیرین و آهک که برای مربای خیار استفاده می شود.

 

زیتون خرد شده زیتونی است که روغن کاری شده باشد و زیتون بدون دانه همان زیتون کنسرو شده (روغن کاری نشده) است و برای تهیه زیتون کشت شده یا پوشاندن آنها با فلفل قرمز و بسته بندی های زیبا استفاده می شود

 

در هر صورت همه زیتون ها تلخی دارند و تنها راه خلاص شدن از تلخی آنها خیساندن آنها در آب نمک و چندین بار شستن آنهاست تا طعم تلخ آنقدر که انتظار دارید از بین برود. (می توانید زیتون را حدود سه تا چهار بار در روز بشویید و دوباره در آب نمک قرار دهید.

 

در آخر ، وقتی طعم دلخواه را پیدا کرد ، دوباره زیتون ها را در آب نمک قرار دهید. شوری باید به حدی باشد که شما غذا را دوست داشته باشید (نه بدون نمک و نه نمک) ، و مثلا اگر سطل های پلاستیکی به اندازه سه کیلو ماست باشد.

 

ریزیم ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و گلپر (یک قاشق غذاخوری) روی آن بریزید، معمولاً زیتون ها را در جای خنک قرار می دهند و سعی کنید این مکان را در یخچال سرد نگه ندارید.

 

زیتون سبز یا زیتونی که فقط کمی رسیده اند برای مدتی در محلولهای قلیایی خیس می شوند تا تلخی گوشت آنها از بین برود.

 

سپس آنها را برای مدتی در آب خیس کرده و در نهایت در ظرفی حاوی محلول حاوی نمک کم (مخلوط آب ، نمک و سرکه) نگهداری می کنند و یا از همان ابتدا روند تلخی را فقط با آب نمک انجام می دهند.

 

زیتون را می توان از این طریق حتی در خانه تهیه کرد ، اما به دلیل فرآیند کار سخت ، بیشتر مصرف کنندگان زیتون آماده را ترجیح می دهند.

 

برخی از زیتون ها پس از پردازش سیاه می شوند. اگر زیتون پس از خارج شدن از پوست برای مدتی در معرض هوا قرار گیرد ، رنگ آن سیاه می شود. البته رنگ زیتون بیشتر مربوط به شکل ظاهری آن است.

 

در مورد محلولهای قلیایی خوراکی (ترکیبی از آب و بی کربنات مانند جوش شیرین و آهک) (برای مربای گل همیشه بهار استفاده می شود)

 

بهترین روش برای از بین بردن تلخی زیتون

 

برای شیرین سازی زیتون با استفاده از سودا ، ابتدا زیتون تازه چیده شده را تمیز کنید، پس از تمیز کردن و از بین بردن برگها و میوه های زخمی و بیمار یا پوسیده آنها را با یک ظرف مناسب در بشکه ریخته و آب ساده به آن اضافه کنید.

 

بنابراین پس از غوطه ور شدن زیتون ، حداکثر ۱۵ سانتی متر آب روی زیتون قرار می گیرد.در مرحله دوم شیرین سازی زیتون ، باید حجم آب (حجم آب ظرف) را اندازه گیری کنید

 

تا مشخص شود چند لیتر است (می توان از ۱.۵ لیتر بطری نوشابه استفاده کرد).

 

برای شیرین سازی زیتون ، 20 گرم سودا (NaOH) در هر لیتر آب در نظر بگیرید و سودا را در حجم مورد نظر آب در ظرفی بریزید و با دقت ، چند دقیقه با یک تکه چوب تمیز هم بزنید تا سودا کاملاً حل شده است.

 

با احتیاط و بدون تماس محلول با دست و پوست بدن یا قطرات آن ، به چشم آسیب می رساند. محصول را روی زیتون ها بریزید و ظرف را ببندید.

 

بعد از ۱۰-۱۲ ساعت برای زیتون گروه ۱ و ۸-۱۰ ساعت برای زیتون گروه ۲ ، ظرف را باز کنید (در این مدت بهتر است چندین بار محتوای ظرف را هم بزنید) رنگ محلول کاملاً قهوه ای تیره است.

 

قبل از ریختن محلول تیره ، با دقت چند دانه زیتون را با ابزار برداشته و خوب بشویید و برای چند دقیقه در آب سرد قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب شدید تغییر رنگ نمی دهد.

 

دانه های زیتون را با زبان خود امتحان کنید. اگر طعم تلخ احساس نشود ؛ محلول تیره بریزید ، در غیر این صورت زیتون هنوز باید در محلول باقی بماند.

 

هنگامی که مطمئن شدید ؛ زیتون تلخ است. محلول تیره را با دقت دور بیندازید (توجه داشته باشید که این محلول قلیایی است و نباید روی گیاهان و باغچه ریخته شود).

 

زیتون ها را به مدت ۱-۲ روز در ظرف آب ساده بشویید و چندین بار آب آن را عوض کنید تا رنگ آب تغییر نکند.

 

برای خنثی سازی باقیمانده احتمالی ، به ازای هر ۱۰ لیتر آب ۱ لیتر سرکه اضافه کنید و بعد از یک روز آب موجود در ظرف را ۲-۳ بار عوض کنید.

 

سپس آب زیتون را ریخته و آنها را به مدت ۳۰-۲۰ ساعت در ۷٪ آب نمک (۷۰ گرم نمک در هر لیتر آب) نگه دارید.

 

در آخر ، زیتون ها را از ۷ درصد آب نمک خارج کنید و بهتر است ۴ درصد آب نمک اضافه کنید. آب نمک را بجوشانید و پس از خنک شدن آن را روی زیتون ها بریزید.

 

سپس زیتون ها را برای مصرف یا فروش به ظروف مناسب و کوچک منتقل کنید. ظروف شیشه ای به دلیل بهداشت آنها در اولویت نگهداری زیتون است.

 

طرز پخت زیتون شور:

در این روش باید زیتون های پوست کنده را خراشیده کنید. خراشیدن را می توان با خاراندن پوست میوه زیتون از ۴ طرف ، یا ضربه زدن به میوه زیتون به گونه ای که پوست میوه آن خراشیده شود ، یا با ایجاد یک برش عمیق با چاقو در دو طرف زیتون تا به آرامی به آب میوه نفوذ کنید.

 

سپس زیتون خرد شده را خوب بشویید و در ظرفی بردارید كه حداقل دو برابر حجم زیتون داشته باشد و ظرف را با آب سرد ساده پر كنید. هر روز صبح به مدت ۷-۱۰ روز آب را مرتب عوض کنید.

 

در این حالت ، زیتون نسبتاً تلخ است. باید مراقب باشید که ظرف آب و زیتون را در معرض آفتاب یا مکان گرم قرار ندهید.اگر در این مدت پوسیدگی در زیتون مشاهده شد ، توصیه می شود کمی نمک اضافه کنید.

 

سپس زیتون ها را به مدت ۳ هفته در آب نمک غلیظ (۱۰-۱۲٪) قرار دهید. آب نمک باید با آب جوشانده و سرد تهیه شود و بهتر است از نمک سنگ برای نمک زدن آب استفاده شود و در صورت امکان از نمک یددار استفاده نکنید.

 

زیتون ها را با کمک سبدهای پلاستیکی زیر آب قرار می دهید. به جای سبد می توانید از شبکه های پلاستیکی مناسب استفاده کنید تا زیتون ها کاملا در آب غوطه ور شوند.

 

زیتون ها وارد آب می شوند ، بنابراین شما باید زیتون ها را با استفاده از یک تور یا صافی در آب قرار دهید ، در غیر این صورت زیتون هایی که در آب هستند و در مرز بین هوا و آب هستند ، پوسیده می شوند.

 

در هفته های دوم و سوم ، اگر غلظت آب نمک کاهش یابد ، باید به غلظت بالایی افزایش یابد. برای نمک زدایی ، زیتون ها را از آب نمک خارج کنید ، به مدت ۴۸ ساعت در آب تمیز قرار دهید و چندین بار آب آن را عوض کنید.

 

سپس آنها را در ۳٪ آب نمک و ۳٪ سرکه نگهداری می کنند. زیتون نمکی خانگی سالم و خوشمزه شما آماده است. همانطور که گفته شد ، با استفاده از این روش ، زیتون طعم کمی تلخی دارد و یکی از موارد استفاده این زیتون های سبز له شده ، تهیه زیتون کشت شده است.