وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سالاد سبزیجات کاب با مرغ

روش تهیه سالاد سبزیجات کاب با مرغ

روش تهیه سالاد سبزیجات کاب با مرغ

 

*موادی که برای تهیه این سالاد لازم دارید:

-سینه مرغ   2 عدد

-کاهو   1 عدد خرد شده

-گوجه فرنگی   2 عدد خرد شده

-تخم مرغ   4 عدد

-پنیر فتا   160 گرم

-سس مایونز   340 گرم

-بیکن دودی   6 عدد

 

*برای تهیه این سالاد باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-درابتدای کار تخم مرغ ها را با مقداری آب سرد در یک ظرف مناسب قرار دهید و روی حرارت مناسب گذاشته و بگذارید پخته و سفت شود و بعد از روی حرارت برداشته و 15 دقیقه با درب بسته اجازه دهید تا تخم مرغ در همان ظرف بماند و بعد از پختن تخم مرغ ها را زیر آب سرد بگیرید و در زیر دست بغلتانید .

 

با این کار به راحتی پوست آن جدا می شود و بعد گوشت سینه مرغ را هم از قبل با کمی آب و سبزیجاتی مانند کرفس، برگ بو، کمی نمک و فلفل سیاه، ساقه جعفری و پیاز بگذارید تا بخار پز و پخته شود .

 

یا اگر دوست دارید آن را بعد از مرینت کردن روی آتش مستقیم گذاشته تا گریل شده و یا آن را برش نازک زده و در تابه دو طرف آن را سرخ و بپزید. که بستگی به سلیقه شما دارد، مرغ را بعد از آماده شدن به برش های دلخواه خورد کنید و آماده کنار بگذارید.

2-ابتدا کاهو را بشورید و بعد از گرفتن آب اضافی آن را به قطعات دلخواه خوب خورد کنید و کنار بگذارید و شما می توانید از انواع کلم برگ ها مانند کلم بنفش و کلم برگ هم استفاده کنید ولی اگر در ایام ماه رمضان استفاده می کنید.

 

کمی مراقب باشید چون کلم ها نفاخ هستند و کمی ایجاد مشکل میکند و در این زمان گوجه فرنگی ها را هم به اندازه های دلخواه آن را برش بزنید و اگر بخواهید که گوجه فرنگی سالاد آبدار و مرطوب نشود میتوانید از گوجه فرنگی کوچک و یا گوشت توی گوجه فرنگی ها را خارج کرده و باقی آن را خورد کنید.

3-نوارهای بیکن دودی و یا ساده یا می توانید از ژامبون استفاده کنید و برش ها را در یک تابه قرار دهید و روی حرارت متوسط گذاشته و دو طرف آن را سرخ کرده تا ترد و سرخ شوند و بعد از پخت و سرخ کردن آن را خورد کنید و کنار بگذارید و یا اگر دوست دارید در فربا دمای 425 درجه فارنهایت و یا 220 درجه سانتیگراد گرم کنید.

 

نوارهای بیکن را روی یک ورقه فویل قرارداده و در فر قرار داده و حدود 12 دقیقه آنرا بپزید، سپس بیکن را از فر خارج کرده و روی یک دستمال حوله ایی گذاشته و چربی اضافه آن را بگیرید. بعد آن را به سایز های دلخواه آن را خرد کنید.

 

4-در این مرحله ابتدا کاهو خرد شده توی یک کاسه بریزید و بعد گوجه فرنگی خرد شده و بعد مرغ پخته و خرد شده را با بیکن خرد شده را هم روی کاهو بریزید و تخم مرغ را به برش دلخواه خرد کنید و یا آن را قاچ کرده و روی کاسه سالاد بچینید و پنیر فتا یا سفید و یا هر نوع که دوست دارید خرد شده را هم به سالاد اضافه کنید و در آخر روی آن را با مایونز یا سبزیجات و یا هر نوع سس دلخواه را بریزید و آن را سرو کنید.

 

روش تهیه سالاد سبزیجات کاب با مرغ

 

5-برای داشتن یک سس سالاد خوشمزه در اینجا چند دستور داده شده که شما هر کدام را دوست دارید می توانید آماده کنید چون یک سس سالاد سنتی خانگی سالمتر و خوشمزه تر است.

 

برای سس مایونز سفیده و زرده دو تخم مرغ را از هم جدا کنید و بعد زرده را با 1 قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری پودر خردل و 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل سفید را در مخلوط کن یا میکسر بریزید و هم زده تا کرم رنگ شود و.

 

بعد 4 قاشق چایخوری آبلیمو و 2 قاشق غذا خوری سرکه را با هم ترکیب و بصورت کم کم به ترکیب توی میکسر اضافه تا سس غلیظ شود و بعد ادامه 2 لیوان روغن زیتون را کم کم اضافه کرده تا سس کاملا غلیظ و یکدست شود.

 

یا به راحتی می توانید در مخلوط کن و یا میکسر1 پیمانه گشنیز خرد شده، 1/2پیمانه روغن زیتون یا گیاهی، 1/4 پیمانه آب لیمو ترش،1/4 پیمانه آب پرتقال و کمی نمک و فلفل را بریزید و خوب هم بزنید و یک سس لیمو با گشنیز را دارید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی آن حدودا 30 دقیقه است.نوش جااااااان…