وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه گولاش خانگی در ایران ناز

روش تهیه گولاش خانگی در ایران ناز

روش تهیه گولاش خانگی در ایران ناز

 

این دستور خوشمزه و آسان گولاش با گوشت گاو ، ماکارونی نرم ، مقدار زیادی سبزیجات و سس گوجه فرنگی خوش طعم تهیه می شود.

 

انواع مختلفی از گولاش وجود دارد. یکی از معروف ترین آنها گولاش مجارستانی است که یک خورش چاشنی متشکل از گوشت و سبزیجات است.

 

نکته جالب دیگر در مورد این دستور غذا این است که یک غذای ارزان است که با مواد ساده و روزمره تهیه می شود. هیچ چیز عجیب و غیر معمول در اینجا وجود ندارد.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 50 دقیقه است.نوش جاااان…

 

روش تهیه گولاش خانگی در ایران ناز

 

*موادی که برای تهیه گولاش لازم دارید:

-روغن زیتون   1 قاشق غذاخوری

-پیاز   1 عدد

-فلفل دلمه ای قرمز   1 فنجان

-هویج   1 عدد

-سیر   1 قاشق غذاخوری یا 3 حبه

-گوشت  نیم کیلو

-آب مرغ   1-1/4 فنجان

-رب گوجه فرنگی   2 قاشق غذاخوری

-سس گوجه   1 قوطی

-گوجه فرنگی   400 گرم

-سس ورسترشایر   1 قاشق غذاخوری

-ادویه   1 قاشق غذاخوری

-پاپریکا   1 قاشق چایخوری

-جعفری   1/4 فنجان

-ماکارونی   1-2/3 فنجان

نمک و فلفل   به مقدار کافی

 

*برای داشتن یک گولاش عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-در ابتدا شما تمام مواد مورد نیاز را مانند روغن زیتون ، 1-1/2 فنجان پیاز متوسط زرد ، پوست گرفته و خرد شده ، فلفل دلمه ای نگینی قرمز خرد شده ،حدود 1/2 فنجان هویج متوسط ، پوست گرفته و نازک خرد شده ، گوشت گاو بدون چربی و چرخ شده شما می توانید از گوشت های گوسفندی یا مخلوط و یا مرغ و بوقلمون استفاده کنید ، سیر چرخ کرده ، آب مرغ کم سدیم ، به اضافه مقدار لازم ، رب گوجه فرنگی ، 1 قوطی سس گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی ریز خرد شده ، سس ورسترشایر ، ادویه ایتالیایی اوراگانو ، پاپریکا ، نمک و فلفل ، به میزان لازم ، ماکارونی ، جعفری پاک و خرد شده ، را روی پیشخوان آماده کرده و این مواد فقط در یک قابلمه آماده و پخته می شود.

 

2-یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. پیاز را کمی تفت داده تا نرم و سبک شود و بعد، فلفل دلمه ای و هویج نگینی خرد شده را هم اضافه کرده و 6 دقیقه تفت دهید.

 

تا سبزیجات کمی تفت خورده و نرم شود. گوشت چرخ شده را هم در حدود 5 تکه اضافه کرده و اجازه دهید درسرخ و آب گوشت تبخیر شود ، حدود 2 تا 3 دقیقه هم بزنید و سپس گوشت و سبزیجات را با هم کاملا تفت دهید تا با هم مخلوط شود. سیر را هم اضافه و در صورت نیاز روغن اضافه کنید. سیر را اضافه کرده و 1 دقیقه دیگر تفت دهید.

3-سپس آب مرغ ، رب گوجه فرنگی ، سس گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی خرد شده ، سس ورچسترشایر ، ادویه ایتالیایی و پاپریکا را هم روی مخلوط توی تابه بریزید.

 

نمک و فلفل را به میزان لازم اضافه کنید و بعد از هم زده بگذارید تا مخلوط به جوش بیاید. ماکارونی خشک و خام را هم اضافه و کمی هم بزنید . حرارت را تا حد متوسط ​​کم کنید و بگذارید بجوشد ، گاهی اوقات هم بزنید تا حدود 10 – 12 دقیقه ماکارونی تقریبا نرم شود ، اگر به آب بیشتر احتیاج بود کمی در صورت نیاز آبگوشت اضافه کنید.

 

4-از روی حرارت بردارید و چند دقیقه کنار گذاشته استراحت دهید تا ماکارونی نرم شود و سس غلیظ شود. جعفری را هم اضافه کرده و ماکارونی را گرم سرو کنید.

 

*نکته قابل توجه:

شما می توانید از ذرت ، 1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز تند ، یا با پنیر پارمزان یا پنیر چدار تزیین کنید. شما میتوانید از انواع سبزیجات و گیاهان دیگری مورد دلخواه خود را می توانید به این غذا اضافه کنید.