وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین تنقلات برای فیلم دیدن های آخر هفته

بهترین تنقلات برای فیلم دیدن های آخر هفته

تعطیلات آخر هفته فرصت خوبی برای خانه ماندن و فیلم دیدن است. هرچند می توانید مشاهده کردن فیلم سینمایی را انتخاب کرده و همراه دوستان و خانواده لحظات خوشی را بگذرانید.

 

اما آنچه این لحظات را لذت‌بخش‌تر می کند همراه داشتن بهترین تنقلات برای فیلم دیدن است که در این مقاله به طور کامل به معرفی آنها می پردازیم.

 

معرفی بهترین تنقلات برای فیلم دیدن

بهترین تنقلات تعطیلات که هنگام فیلم دیدن هم می توانیم از آنها استفاده کنیم تقریباً در عموم کشورها مشابه است. شاید پاپ کورن مثال آشنایی باشد

 

در واقع تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی برای استراحت و فراموش کردن کوتاه مدت دغدغه های کاری به حساب می آید.

 

اگر این تعطیلات با دیدن فیلم و خوردن تنقلات سالم و خانگی همراه شوند، می توانند بهترین لحظات را برای شما رقم بزنند.

 

بهترین تنقلات خانگی و سالم

درست است که خوردن چیپس، دونات، پاپ کورن و پفک یا انواع آبمیوه هنگام فیلم دیدن به ویژه در سینما رایج است اما می توانید با مطالعه طرز تهیه دونات یا برشتوک، خوراکی های سالم و خوشمزه ای تهیه و میل کنید.

 

در ادامه به بهترین تنقلات برای فیلم دیدن که می توانید در خانه به راحتی تهیه کنید، می پردازیم.

 

پاپ کورن خانگی

پاپ کورن یا همان ذرت بو داده یکی از محبوب ترین تنقلاتی است که افراد در سراسر جهان را هنگام فیلم دیدن پای تلویزیون یا در سینما میخکوب می کند.

 

خوردن پاپ کورن سن و سال نمی شناسد و افراد بزرگسال نیز هم پای کودکان در خانه یا سینما پاپ کورن می خورند. کافی است بسته ای ذرت تهیه کنید.

 

سپس با ریختن آن دانه ها در ماهیتابه داغ و افزودن فلفل، کمی ادویه و حتی پنیر پارمسان به مقدار لازم، پاپ کورن خوشمزه ای آماده کنید.

 

بهترین تنقلات برای فیلم دیدن های آخر هفته

 

مغزیجات و آجیل

انتخاب دیگر آجیل و انواع مغزهاست. در واقع می توانید کمی گردو، بادام و پسته را در ظرفی مخلوط کنید. حتی افزودن کشمش به این مخلوط هم می تواند ظرف آجیل شما را مقوی تر کند.

 

مغزهایی که چند نمونه از آنها را نام بردیم منابع غنی آهن، کلسیم، پروتئین و انواع ویتامین به حساب می آیند. اگر این مواد را به صورت بو داده مصرف کنید بسیار خوشمزه تر می شوند.

 

اما افرادی که از بیماری قلب و عروق یا فشار خون رنج می برند باید مراقب سلامت خود بوده و نوع خام آجیل ها را انتخاب کنند.

 

البته فراموش نکنید که این مخلوط به جلوگیری از برخی سرطان ها، کاهش افسردگی و درمان سایر بیماری ها مانند کم خونی کمک می کند. هرچند نقش سیرکنندگی این مخلوط را نیز نباید فراموش کنید.

 

میوه های تازه و خشک شده

یکی دیگر از خوراکی هایی که در میان بهترین تنقلات تعطیلات هستند، میوه های تازه خرد شده یا میوه های خشک شده است. شما می توانید با مطالعه مقالات دیجی فود می توانید کم کالری ترین میوه ها مانند سیب و هویج را بشناسید.

 

سالاد میوه همان ظرفی از میوه های خرد شده است که به عنوان بهترین تنقلات سالم و خانگی انتخاب می شود. این سالاد می تواند به تنظیم قند خون کمک کرده و با فیبر کافی سلامت دستگاه گوارش را تنظیم کند.

 

بهترین تنقلات برای فیلم دیدن های آخر هفته

 

البته به خاطر داشتن ویتامین E زیاد و انواع آنتی اکسیدان ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. این در حالی است که به خاطر کالری کمتر و سیرکنندگی بیشتری که نسبت به خوراکی هایی همچون برشتوک، چیپس و پفک دارد، انتخاب مناسبی است.

 

مصرف سالاد میوه

شما می توانید پیش از تماشای فیلم سالاد میوه را آماده کنید یا اینکه میوه ها را آماده کرده و در فریزر قرار دهید و پیش از تماشای فیلم آنها را از فریزر درآورده و سالاد خود را آماده کنید. میوه های یخی و منجمد مواد مغذی خود را می توانند حفظ کنند.

 

چیپس سبزیجات

وقتی اسم چیپس را می شنویم قبل از نوع خوراکی به یاد چیپس و سیب زمینی سرخ شده می افتیم. اما منظور ما چیپس سبزیجات است که به عنوان بهترین تنقلات برای فیلم دیدن به حساب می آید.

 

این خوراکی برخلاف چیپس های کارخانه ای خوراکی سالمی است که می توانید به آسانی در خانه تهیه کنید. کافی است میوه ها و سبزیجاتی که دوست دارید را تهیه کرده تا چیپسی رنگارنگ درست کنید.

 

تهیه چیپس سبزیجات

چیپس سبزیجات با ورقه ورقه کردن، خلال یا نگینی کردن سیب زمینی، هویج، بادمجان و کلم بروکلی و سپس سرخ کردن آنها در مقدار کمی روغن زیتون یا آفتابگردان به دست می آید. افزودن فلفل، نمک و سایر ادویه هایی که دوست دارید نیز می تواند طعم آن را بهتر کند.

 

علاوه بر سرخ کردن می توانید سبزیجات را در سینی فر یا مایکروفر قرار داده و بگذارید به مدت زمان کافی حرارت ببینند. به همین راحتی و بدون استفاده از روغن می توانید چیپس سبزیجات را آماده کرده و هنگام فیلم دیدن آخر هفته نوش جان کنید.

 

شکلات تلخ و بادام

خوراکی سالم و مقوی دیگری که به عنوان بهترین تنقلات برای فیلم دیدن آخر هفته انتخاب می شود، آماده کردن شکلات تلخ به همراه بادام یا حتی پسته و فندق است.

 

می توانید شکلات تلخ را به روش بن ماری آب کرده و بادام های خرد شده را به آن اضافه کنید. آن را در قالب های کوچک جایخی در فریزر قرار داده و صبر کنید تا کامل منجمد و سفت شود. سپس آن را مانند خارج کردن یخ‌های کوچک از قالب خارج کرده و سرو کنید.

 

حمص به همراه سبزیجات

یکی دیگر از تنقلات سالمی که می توانیم به آن اشاره کنیم، حمص است که می توان آن را همراه با برش های خیار، هویج و سالاد میل کرد. می توانید طرز تهیه حمص (هوموس) را در دیجی فود مطالعه کرده و به راحتی در خانه تهیه کنید. سپس با همراه برش هایی از میوه ها و سبزیجات هنگام فیلم دیدن میل کنید.

 

بهترین تنقلات برای فیلم دیدن های آخر هفته

 

ماست یونانی و توت فرنگی

بسیاری هنگام فیلم دیدن به بستنی های شیرین و خوشمزه کارخانه ای یا حتی خانگی روی می آورند. اما بهتر است به جای بستنی از ماست یونانی استفاده کنید. اگر آن را با توت فرنگی میل کنید طعم بهتری خواهد داد و شیرینی نسبی میوه می تواند دلچسب باشد.

 

این در حالی است که با خوردن ماست یونانی و توت فرنگی می توانید نیاز بدن خود به کلسیم، پتاسیم، پروتئین و ویتامین های مختلف را تأمین کرده و سیستم ایمنی را تقویت کنید.

 

نخود برشته تند

شاید با دیدن اسم نخود تفت داده شده یا کبابی تعجب کنید. مگر می شود نخود را به عنوان تنقلات خورد؟ باید بگوییم که نخود کبابی که با ادویه های مختلف خوشمزه می شود می تواند جایگزین پاپ کورن باشد.

 

طرز تهیه نخود برشته

برای تهیه نخود برشته باید مقدار مورد نظر نخود را مدت 24 ساعت در آب بگذارید و بعد از یک شبانه روز آنها را با آبکش از آب جدا کرده و در قابلمه قرار دهید. قابلمه باید روی حرارت کم باشد و مقداری آب ولرم روی نخودها بریزید.

 

بعد از پنج دقیقه جوشیدن آب، نخودها را از قابلمه خارج کرده و در سینی فر قرار دهید. این در حالی است که حرارت فر باید 200 درجه سانتی‌گراد باشد. بعد از 15 دقیقه نخودها را با قاشق هم بزنید و دوباره به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا به خوبی برشته شود.

 

کوکی های خانگی

کوکی و بیسکویت های خانگی یکی دیگر از تنقلاتی هستند که می توانید هنگام مشاهده فیلم در آخر هفته از آنها استفاده کرد.

 

وقتی اسم کوکی شنیده می شود یاد کوکی های شکلاتی یا کشمشی می افتیم که برای درست کردن آنها می توانید پودر کوکی را تهیه کرده و آن را طبق دستورالعمل نوشته شده روی بسته درست کنید. اما می خواهیم در ادامه طرز تهیه کوکی جو دوسر را توضیح دهیم.

 

طرز تهیه کوکی جو دوسر

برای تهیه کوکی جو دوسر کافی است که جو دوسر به مقدار 100 گرم را با دو عدد موز، پنج قاشق غذاخوری کشمش پلویی و یک قاشق چای خوری دارچین را به خوبی با هم مخلوط کنید.

 

بعد از اینکه مخلوطی یکدست و نرم حاصل شد، چندین گلوله از خمیر درسته کرده و در سینی فر قرار دهید. فر باید با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه روشن بماند تا کوکی ها آماده شوند.

 

ژله، لغزنده جذاب!

ژله یکی از محبوب ترین خوراکی هایی است که می تواند هنگام مشاهده فیلم استفاده شود. با در اختیار داشتن پودر ژله به طعم های مختلف و آب جوش و خنک می توانید در قالب های کوچک ژله را درست کنید. ژله می تواند به خاطر ژلاتینی که دارد استخوان های شما را تقویت کند.

 

خوراکی های رایج برای مشاهده فیلم

علاوه بر مواردی که توضیح دادیم می توانید از خوراکی های رایجی که در ادامه توضیح می دهیم، استفاده کنید.

 

چیپس

چیپس یکی از بهترین تنقلات برای فیلم دیدن است. درست است که خوراکی سرخ کردنی و پر نمکی به حساب می آید اما برای مشاهده دو ساعت فیلم آن هم به مقدار کم آسیب زننده نیست. با این حال اگر از فشار خون، بیماری قلب و عروق یا کبد چرب رنج می برید، بهتر است در خوردن چیپس احتیاط کنید.

 

ساندویچ

اگر می خواهید عصر یا شب فیلمی مشاهده کنید، می توانید ساندویچ هات داگ، فلافل، کتلت گوشت یا مرغ و کوکو سبزی یا سیب زمینی آماده کنید. علاوه بر این، می توانید از سایت اسنپ فود ساندویچ مورد نظر خود را تهیه کنید. با تهیه کتلت و کوکو می توانید ساندویچ خانگی و سالمی تهیه کنید.

 

بستنی

بستنی یکی از بهترین تنقلات تعطیلات است که می توانید هنگام مشاهده فیلم آخر هفته آن را خریداری کرده و نوش جان کنید. علاوه بر این می توانید به روش های خانگی، خودتان بستنی خوشمزه ای آماده کنید.

 

بهترین تنقلات برای فیلم دیدن های آخر هفته

 

کشمش و نخودچی

علاوه بر مغزها و آجیل هایی که به آنها اشاره کردیم می توانید از نخودچی و کشمش استفاده کنید. این خوراکی که در عیدها و شب یلدا پذیرایی می شود، می تواند انتخاب خوبی برای مشاهده دو ساعت فیلم باشد.

 

پیتزا و اسنک خوشمزه

پیتزا و اسنک های خوشمزه یا ذرت مکزیکی از بهترین تنقلات تعطیلات به حساب می آیند. شما می توانید آنها را در خانه تهیه کنید یا از اسنپ فود به راحتی خریداری کنید. پیتزا مخصوصاً وقتی می خواهید همزمان با ناهار یا شام فیلم مشاهده کنید، انتخاب خوبی می تواند باشد.

 

دسرهای شکلاتی و شیک

شکلات یا میلک شیک انتخاب دیگری هنگام فیلم دیدن آخر هفته است. شما می توانید با دستور پخت هایی که در دیجی فود وجود دارد، انواع شیک ها از جمله شیک شکلات و انبه را خود در خانه آماده کنید.

 

علاوه بر این دسرهای شکلاتی و نسکافه ای یا لاته می توانند به عنوان بهترین تنقلات تعطیلات و گذراندن ساعتی در جمع خانواده و دوستان به حساب آید.

 

پفک

یکی از تنقلات پرطرفدار پفک است که می توانید آن را خریداری کرده یا در خانه درست کنید. این خوراکی خوشمزه در خود پنیر دارد و نمک زیاد آن موجب خوشمزگی آن شده است.

 

البته افرادی که از فشار خون بالا یا کبد چرب رنج می برند بهتر است از خوردن پفک صرف نظر کرده و تنقلات دیگری را انتخاب کنند.

 

بهترین تنقلات برای فیلم دیدن های آخر هفته

 

اسنک فلفلی یا پنیری

اسنک فلفلی یا پنیری یکی دیگر از تنقلاتی است که خوردن هنگام فیلم دیدن آخر هفته در خانه دلپذیر است. صدای خرد شدن اسنک زیر دندان آن هم موقع فیلم دیدن در سینما می تواند برای دیگران آزاردهنده باشد. اما می توانید آن را در تعطیلات آخر هفته در خانه در نظر داشته باشید.

 

شیرینی حلقه ای

اگر با پفک، اسنک یا خوراکی های نمکی دیگر میانه ای ندارید، می توانید شیرینی خشک حلقه ای خریداری کنید. البته خشک بودن شیرینی باعث می شود که هنگام خوردن آنها ذرات ریز شیرینی روی لباس یا محلی که نشسته اید بریزد و نظافت آنها کمی سخت باشد.

 

در ضمن باید حواستان باشد شیرینی زیاد برای سلامتی مضر است. افرادی که دیابت یا چربی خون دارند باید مراقب خوردن شیرینی حتی برای همین دو ساعت فیلم دیدن باشند.

 

سیب زمینی سرخ کرده

یکی دیگر از خوراکی های محبوب سیب زمینی سرخ کرده است. شما می توانید خودتان در منزل آن را آماده کنید و همراه سس گوجه فرنگی یا کچاپ میل کنید. علاوه بر این می توانید آن را سفارش داده و به راحتی و در اسرع وقت دریافت کنید.

 

نوشیدنی های مختلف

داشتن نوشیدنی هنگام فیلم دیدن آخر هفته آن هم با تنقلاتی که از پیش انتخاب کرده اید تصمیم مناسبی است. اما یادتان باشد که اگر در سینما هستید ممکن است استفاده از نوشیدنی مخصوصاً نوشیدنی گازدار کمی دردسرساز باشد.

 

با این حال بهتر است نوشیدنی های بدون گاز را تهیه کرده و هنگام نوشیدن آنها مراقب باشید.

 

آب نبات چوبی

آب نبات چوبی هنگام فیلم دیدن آخر می تواند انتخاب شما باشد. شما می توانید آب نبات هایی به طعم و رنگ های مختلف تهیه کنید. درست است که بسیاری از آب نبات ها اسانس فراوان دارند اما می توانید از طعم های طبیعی نیز استفاده کنید.

 

برای مثال آب نبات هایی که طعم هل یا گل محمدی می دهند بسیار خوشمزه هستند. اگر در سینما هستید دقت داشته باشید که صدای ورق دور آب نبات ممکن است کمی اذیت کننده باشد. اما خوردن آن هنگام فیلم دیدن می تواند انتخاب مناسبی به حساب آید.

 

بیسکویت رژیمی

اگر می خواهید هنگام مشاهده فیلم از تنقلات رژیمی استفاده کنید، به شما بیسکویت رژیمی را پیشنهاد می کنیم. با خریداری این نوع تنقلات دیگر نگران برهم زدن رژیم غذایی خود در تعطیلات آخر هفته نخواهید بود. این نوع بیسکویت اغلب دارای سبوس و جو پرک فراوان است و مقدار خیلی کمی شکر در تهیه آن استفاده می شود.

 

بهترین تنقلات برای فیلم دیدن های آخر هفته

 

طرز تهیه بیسکویت رژیمی

برای تهیه بیسکویت رژیمی و خوشمزه ابتدا دو لیوان جو پرک را به مدت 15 دقیقه در فر 155 درجه قرار دهید تا کامل تست شود. سپس آن را به خوبی آسیاب و الک کنید.

 

اکنون یک تخم مرغ را در ظرفی شکسته و به طور کامل با نصف پیمانه شیره انگور مخلوط می کنیم. اکنون نوبت به افزودن پسته یا بادام خرد شده رسیده است. البته می توانید از مغزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید.

 

با افزودن و ترکیب کردن پودر رازیانه، بیکینگ پودر، نمک و نصف لیوان پودر جو پرک خمیری به دست می آید. کافی است خمیر را در ابعاد گردو گرد و کمی صاف کنید و بیسکویت ها را در فر 180 درجه به مدت 20 دقیقه قرار دهید. بعد از آماده شدن بیسکویت ها، بگذارید کمی خنک شوند و هنگام فیلم دیدن نوش جان کنید.

 

تخمه

یکی از پرطرفدارترین و بهترین تنقلات برای فیلم دیدن تخمه آفتابگردان بو داده است. البته انواع تخمه ها وجود دارد و شما با توجه به ذائقه خود آنها را خریداری کنید. البته مغز تخمه آفتابگردان و هندوانه یا کدو هم به صورت بسته بندی شده وجود دارد. شما می توانید به از سوپرمارکت ها آنها را تهیه کنید.

 

دونات

دونات هم یکی از تنقلات خوشمزه برای فیلم دیدن است. شما می توانید طرز تهیه دونات را مطالعه و اجرا کنید. بدون نیاز به خریداری دونات از شیرینی فروشی ها، آن را بر اساس سلیقه خود به صورت ساده یا شکلاتی تهیه کنید.

 

در ضمن با ترافل های رنگی و خوشمزه دونات های خوشمزه ای برای فیلم دیدن آخر هفته داشته باشید.

 

پفک هندی

پفک هندی هم سال هاست که به عنوان بهترین تنقلات برای فیلم دیدن تهیه یا خریداری می شود. این خوراکی بین افرادی با سنین مختلف طرفدار دارد. فراموش نکنید که این خوراکی را می توانید در خانه با داشتن آرد برنج، نمک، چند لیوان آرد و روغن درست کنید.

 

گندمک

گندمک یا همان گندم برشته نیز یکی از خوراکی های محبوب و قدیمی است. شما می توانید آن را به عنوان بهترین تنقلات تعطیلات برای فیلم دیدن تهیه و مصرف کنید. این خوراکی بو داده و پف کرده بین افرادی با سنین مختلف محبوبیت دارد.

 

قهوه و نسکافه

اگر تلخی قهوه یا طعم نسکافه و کاپوچینو را دوست داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که این نوشیدنی را با قهوه جوش و کمی قهوه فوری آماده و هنگام فیلم دیدن میل کنید.

 

البته استفاده از پودر نسکافه و کاپوچینو هم گزینه دیگری است که کار را برای شما راحت تر می کنند. البته در سینما نسکافه و قهوه داغ کمی مشکل است. اما در خانه تهیه و مصرف آن به آسانی انجام می شود.

 

چای و دمنوش

نوشیدنی دیگری که موقع فیلم دیدن آخر هفته به شما حس خوبی می دهد، چای و دمنوش است. کافی است آب جوش را آماده کرده و با چای کیسه ای یا سایر گیاهان دمنوش مورد نظر خود را آماده کنید.

 

لواشک

لواشک و ترشی مطبوع آن را نمی توان دست کم گرفت. شما می توانید از لواشک های خانگی با طعم های مختلف که از قبل آماده کرده اید استفاده کنید. علاوه بر لواشک، خوردن آلوچه و آلبالو خشک هم موقع فیلم دیدن انتخاب مناسبی است.

 

جمع‌بندی

اگر قصد دارید بهترین تنقلات برای فیلم دیدن آخر هفته را تهیه کنید می توانید در خانه پاپ کورن، چیپس سبزیجات و انواع نوشیدنی مانند قهوه و دمنوش را تهیه کنید. علاوه بر این پفک و چیپس یا انواع نوشیدنی های گازدار هم می توانید از سوپرمارکت ها تهیه کنید.