وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مسیر رشد کودک را با این سرگرمی ها لذتبخش کنید

مسیر رشد کودک را با این سرگرمی ها لذتبخش کنید

مسیر رشد کودک را با این سرگرمی ها لذتبخش کنید

 

یکی از بزرگ ترین دغدغه های والدین، رشد شخصیتی کودکان است. بهتر است بدانید که شما با بسیاری از سرگرمی ها و بازی های کودکانه می توانید به طور غیرمستقیم به رشد شخصیتی کودک خود کمک کنید.

 

همانطور که به احتمال زیاد می دانید بهترین روش آموزش به کودکان روش های غیرمستقیمی است که با بازی و سرگرمی همراه باشند. شما نیز با ترفند های بسیار می توانید نکات آموزنده ی زیادی را به فرزندان خود آموزش دهید.

 

مسیر رشد کودک را با این سرگرمی ها لذتبخش کنید

 

تاثیر داستان کودکانه بر روی رشد شخصیتی کودکان

شما با روایت داستان کودکانه برای فرزندان خود در واقع مسیر چندین هدف را دنبال می کنید.

 

کودک شما هنگام شنیدن داستانی که برای او می خوانید شخصیت ها و اتفاقات داستان را در ذهن خود تجسم می کند و به همین دلیل محتوای داستان انتخابی شما باید مناسب سن، سلیقه و روحیات فرزندتان باشد تا تاثیرات منفی و مخربی بر روی کودک شما به همراه نداشته باشد.

 

معمولا تمامی قصه هایی که برای کودکان وجود دارد پند های اخلاقی و آموزنده ای در آن ها گنجانده شده است و به همین دلیل بر روی رشد شخصیتی کودک شما تاثیر چشمگیری دارند.

 

شنیدن قصه های متنوع کودکانه علاوه بر تقویت گفتاری و شنیداری فرزند شما باعث تقویت قدرت تصویر سازی و حافظه ی آن ها می شود. همچنین شنیدن قصه ها و داستان های مختلف دایره ی لغت فرزند شما را افزایش می دهد.

 

تاثیر قصه گویی بر روی کودکان آنقدر زیاد است که کارشناسان و روانشناسان کودک برای حل برخی از مشکلات شخصیتی کودکان مانند پرخاشگری و لجبازی، روش قصه درمانی را پیشنهاد می کنند.

 

زیرا قصه های جذاب کودکانه می توانند بسیاری از هنجار های اجتماعی، دستور العمل های زندگی، چگونگی روبروی با مشکلات و بسیاری از الگو های رفتاری درست را به کودکان آموزش دهند.

 

البته قصه گویی به خودی خود یک هنر است. بنابراین سبک بیان و انرژی شما تاثیر بسیار زیادی روی اشتیاق کودک برای شنیدن ادامه ی قصه دارد. هنگام تعریف کردن داستان برای کودک خود، همراه قصه پیش روید و همواره پرانرژی باشید.

 

مسیر رشد کودک را با این سرگرمی ها لذتبخش کنید

 

تاثیر ساخت کاردستی روی رشد شخصیتی کودکان

یکی دیگر از سرگرمی های هدف دار برای کاردستی است .فرزند شما در ابتدا نتیجه ی کار را در ذهن خود تجسم می کند و به دلیل اینکه باید به هدف خود برسد در این راه تلاش می کند.

 

سپس روش ساخت را از بین راه و روش های موجود انتخاب می کند و مشغول ساخت کاردستی می شود.

 

این فرآیند باعث افزایش حافظه، افزایش خلاقیت، افزایش قدرت تخیل و تقویت بسیاری از خصلت های مثبت شخصیتی مانند تقویت اعتماد به نفس، تقویت قدرت تصمیم گیری و انتقاد پذیری در فرزندان شما می شود.

 

یکی از کاربرد های دیگر کاردستی برای کودکان، کمک به آموزش درسی آن ها است. به همین دلیل است که در مهد کودک ها، پیش دبستانی ها و پایه های ابتدایی مدرسه یکی از روش های اصلی آموزش به کودکان ساخت کاردستی با ایده های متنوع است.

 

ساخت کاغذ دیواری های متنوع که اکثرا به صورت گروهی انجام می شود نیز علاوه بر تمام اثرات مثبتی که ذکر شد، روحیه ی انجام کار گروهی را نیز در فرزند شما بالا می برد.

 

انواع کاردستی های کودکانه

کاردستی های مهارتی: بسیاری از کاردستی ها با هدف افزایش و تقویت بعضی از مهارت های کودکان طراحی می شوند. هدف این نوع کاردستی ها این است که کودکان با بعضی ابزارات مانند کاغذ، چسب، مقوا یا رنگ ها، اشکال، طرح ها و … آشنا شوند.

 

کاردستی های ساده: برخی از کاردستی ها برای کودکان با سن بسیار کم طراحی می شوند. کودک شما با کشیدن نقاشی گل بر روی کاغذ می تواند دور آن را ببرد و اینگونه یک کاردستی ساده ساخته می شود.

 

کاردستی های کاغذی (اوریگامی): یکی از انواع بسیار جذاب کاردستی، کاردستی های اوریگامی است که تنها به وسیله ی کاغذ و تا کردن آن ساخته می شوند. بنابراین این نوع کاردستی ها بسیار کم هزینه هستند که شما با پر کردن اوقات فراغت کودک خود با ساخت این نوع کاردستی ها می توانید آن ها را از فواید کاردستی بهره مند کنید.

 

کاردستی های خلاقانه با مواد بازیافتی: اینگونه کاردستی ها معمولا طرح مشخصی ندارند و در حین ساخت ایده ای تازه شکل می گیرد و اکثرا با مواد دور ریختنی و بلااستفاده ساخته می شوند. این نوع از کاردستی ها خلاقیت کودک شما را به اندازه ی چشمگیری افزایش می دهند.

 

به طور کلی تمایل به ساخت و خلق کردن، در انسان ها به طور غریزی وجود دارد و زمانی که فرزند شما از سن بسیار کم مشغول به ساخت کاردستی می شود این حس را در خود تقویت می کند و این امر به رشد روحی و عاطفی کودک شما کمک بسیار زیادی می کند.

 

کودکان امروزی علاقه ی بسیار زیادی به استفاده از ابزارات تکنولوژی دارند بنابراین شما می توانید از این طریق کودکان خود را به انجام این نوع فعالیت ها تشویق کنید.

 

شما می توانید با دسترسی راحت به سایت های مختلف کودکانه مانند وولک به انواع قصه های متنی، صوتی و تصویری کودکانه دست پیدا کنید. همچنین با مشاهده ویدیو های آموزش کاردستی های متنوع با طرح های جذاب کودکانه می توانید تمایل فرزند خود را برای انجام این نوع سرگرمی ها افزایش دهید.