وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین دمنوش های گیاهی برای دفع سنگ کلیه

بهترین دمنوش های گیاهی برای دفع سنگ کلیه

بهترین دمنوش های گیاهی برای دفع سنگ کلیه

 

یکی از بیماریهای بسیار دردناک و متاسفانه شایع ، بیماری سنگ کلیه است. در درمان این مشکل ، میتوان از دم نوش های گیاهی مختلفی استفاده کرد.در این مطلب از ایران ناز به معرفی چند دمنوش گیاهی قوی که در رفع سنگ کلیه موثر هستند میپردازیم.

 

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

 

بهترین دمنوش های گیاهی برای دفع سنگ کلیه

 

معجون‌های برای دفع سنگ کلیه ,یکی از بیماری‌هایی که امروزه بسیاری از مردان و زنان به آن دچار هستند، سنگ‌کلیه است.

 

سنگ‌ کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در مردان و زنانی است که به علت غلیظ شدن رسوبات کلسیمی در کلیه‌هایشان، شاهد بروز سنگ و کریستال‌های کوچک در کلیه خود هستند؛ سنگ‌های کوچکی که با کوچک‌ترین جابه‌جایی و حرکتشان در مجاری ادرار، درد شدیدی را برای فرد ایجاد می‌کنند

 

همچنین شخص ممکن است با پیشرفت بیماری و افزایش درد کلیه به علائم دیگری مانند تهوع، دل‌درد، استفراغ، تب و لرز نیز دچار شود. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که مصرف آن‌ها تاثیر بسزایی در کاهش درد و دفع سنگ‌کلیه دارد.

 

قوی‌ترین معجون‌های سنگ‌شکن:

 

طرز تهیه دمنوش برگ توت فرنگی

 

مبتلایان به سنگ‌کلیه باید ۴۰ گرم از برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت سه تا ۴ دقیقه بجوشانند.سپس، این محلول را هر ۵ ساعت یک بار بنوشند.

 

طرز استفاده از آب کرفس با عرق بهارنارنج

 

نوشیدن نصف استکان آب کرفس با عرق بهارنارنج نیز قبل از هر غذا در افراد دچار سنگ‌کلیه مفید است.

 

طرز تهیه دمنوش دانه بوداده خرمالو

 

استفاده از دانه بوداده خرمالو نیز یکی دیگر از درمان‌های سنگ کلیه است. برای این منظور باید دانه بو داده خرمالو را آسیاب و یک قاشق چای خوری از پودر آن را در یک لیوان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه دَم کنید. نوشیدن این محلول به مدت ۳ روز برای دفع سنگ توصیه می‌شود.

 

طرز تهیه دمنوش برگ‌پنیرک

 

افرادی که سنگ کلیه دارند، باید ۱۰۰ گرم از برگ پنیرک را در یک و نیم لیتر آب بجوشانند و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه جوشیدن، آن را صاف کنند و در یک لیوان بریزند همچنین می‌توانند یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به این جوشانده اضافه کنند، این محلول را باید قبل از هر غذا نوشید.

 

همچنین اگر سنگ کلیه باعث درد شود و در کلیه یا حالب (لوله باریکی که ادرار را از کلیه‌ها به مثانه منتقل می‌کند) جابه‌جا شده باشد، باید ترکیب ۱۰۰ گرم برگ پنیرک را با ۱۰۰ گرم گل بابونه جوشاند، سپس به آن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کرد و قبل از هر غذا نوشید. این نوشیدنی سنگ را کاملاً خرد و بدون هیچ دردی از بدن خارج می‌کند.

 

طرز تهیه دمنوش قاصدک

 

برای تهیه دمنوش قاصدک باید یک قاشق غذاخوری از برگ خشک شده گیاه قاصدک را درون یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را دَم کنید و پس از ولرم شدن بنوشید.
معجون‌های برای دفع سنگ کلیه

 

طرز تهیه معجون عسل و ریحان

 

برای تهیه معجون عسل و ریحان باید یک قاشق چای‌خوری عسل را با یک قاشق چای‌خوری آب ریحان ترکیب کنید. استفاده مداوم از این معجون در هنگامِ صبح و با معده خالی، به مدت 6 ماه خارج شدن سنگ‌ها را از مجاری ادراری به همراه دارد.معجون‌های برای دفع سنگ کلیه ۱۰۰ گرم سیاهدانه را آسیاب، با یک کیلو عسل مخلوط و به مدت ۲ تا سه ماه روزانه سه قاشق چای‌خوری از آن میل کنید.