وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین زمان سفر به بالی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به بالی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به بالی چه زمانی است؟

 

بالی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مقاصد جهان است. سواحل در این جزیره‌ی اندونزی با شن‌های سفید ابریشمی و موج‌های فیروزه‌ای خود گردشگران را خیره می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به بالی چه زمانی است؟

 

اوبود، قلب فرهنگی بالی، بازدیدکنندگان را با موسیقی گیملان، مزارع برنج پلکانی و معابد خود مجذوب خود می‌کند و استراحتگاه‌های بالی شهرت افسانه‌ای به عنوان مکان‌های نهایی برای مهمان نوازی، آرامش، و نوازش به دست آورده‌اند.

 

این یک واقعیت است که هرگز زمان بدی برای بازدید از بالی وجود ندارد. اما برخی از ماه‌های سال ممکن است بر اساس فصل‌ و آب‌وهوا و همچنین بودجه و شرایط شما، تجربه‌ی بهتری نسبت به ماه‌های دیگر به شما ارائه دهند. دراینجا با بهترین زمان برای سفر به بالی آشنا شوید.

 

فصل خشک، بهترین زمان برای رفتن به بالی است

ماه‌های آوریل (فروردین و اردیبهشت) تا اکتبر (مهر و آبان) کم رطوبت‌ترین زمان در بالی است و به همین دلیل به آن فصل خشک بالی می‌گویند.

 

بهترین زمان برای بازدید از بالی در فصل خشک این جزیره است که از آوریل تا اکتبر ادامه دارد.

 

این آب‌وهوا در بالی در این زمان از سال به گردشگران آب‌وهوای لازم برای لذت بردن برخی از بهترین سواحل اندونزی و شرکت در ماجراجویی‌های فضای باز مانند بالا رفتن از کوه باتور و صخره‌نوردی را می‌دهد.

 

میانگین دمای بالی در طول سال بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد است. در طول فصل خشک، گردشگران با آب‌وهوای زیبای ساحل و میانگین دمای روزانه‌ی در بالای 20 درجه مواجه می‌شوند.

 

در این زمان شما می‌توانید انتظار آفتاب زیادی را داشته باشید اما گهگاه نیز زیر رگبارهای فصلی دوش بگیرید. با این حال، باران معمولاً در تمام طول روز دوام نمی‌آورد و به چشم‌انداز سرسبزی استوایی متمایز می‌دهد.

 

ترافیک جاده‌ای در فصل خشک

هجوم انبوه گردشگران در فصل خشک، موضوع دیگری را نیز مطرح می‌کند که باید از آن آگاه باشید و آن چیزی نیست جز ترافیک.

 

ترافیک جاده‌ای در اندونزی می‌تواند بسیار بد باشد و باعث شود حتی سفرهای ساده ساعت‌ها به طول انجامد.

 

اگر در فصل خشک به بالی سفر می کنید، سعی کنید از سفر بیش از حد با ماشین خودداری کنید و اگر نیاز به گردش در جزیره دارید، سفرهای خود را خارج از ساعات شلوغی برنامه‌ریزی کنید تا در ترافیک‌های سنگین گیر نیفتید.

 

با وجود شلوغی و ترافیک، بالی مکانی فوق العاده برای سفر از آوریل تا اکتبر است.

 

بهترین زمان سفر به بالی چه زمانی است؟

 

بهترین فصل برای بازدید از بالی چه زمانی است؟

بالی دو فصل مجزا دارد: مرطوب و خشک. بهترین فصل برای سفر به بالی در فصل خشک سال است.

 

روزهای آفتابی زیادی به گردشگران می‌دهد تا نقاط گرم ساحلی باورنکردنی بالی مانند ساحل سمینیاک، ساحل نوسا دوا و اکو بیچ را کشف کنند یا جاذبه‌های گرمسیری داخلی، مانند شهر فرهنگی اوبود یا شالیزارهای زیبای برنج را ببینند.

 

اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، بلیط هواپیما ارزان بخرید و در بودجه‎ی خود صرفه‌جویی کنید، سفر خود را در فصل خشک برنامه‌ریزی کنید.

 

پس در ماه‌های آوریل، می (خرداد)، سپتامبر (مهر) یا اکتبر (بان)، که زمان مدارس است و خانواده‌های کمتری به سفر می‌آیند و هوا نیز در بالی مطبوع به همراه کمی بارندگی است، به بالی سفر کنید.

 

بهترین ماه‌ها برای بازدید از بالی

بهترین ماه برای سفر به بالی آوریل و پس از آن ماه‌های می، سپتامبر و اکتبر است. این ماه‌هایی هستند که می‌توان آنها را بهترین زمان برای سفر به بالی دانست.

 

در این زمان جزیره همچنان شلوغ است، اما نه به اندازه‌ی فصل اوج گردشگری و ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست.

 

هوا در این ماه‌ها آفتابی و زیبا است و فقط گاهی باران می‌بارد. به علاوه، تعداد زیادی رویداد ویژه وجود دارد که این جزیره را سرشار از شور و نشاط می‌کنند.

 

رویدادهای بالی در چه زمان‎هایی است؟

در بالی جشنواره‌ها، مراسم و رویدادهای جالبی در طول سال اتفاق می‌افتد که به قرار زیرند:

 

. فصل جشنواره در بالی در ماه آوریل آغاز می‌شود که جشنواره‌ی روح بالی (جشن یوگا، موسیقی و هنر) و جشنواره غذای اوبود را در خود دارد.

 

. زمان آموزش موج سواری در بالی ماه‌های آوریل و مه (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) است که موج‌های عالی را به سواحل می‌آورند.

 

. روز نا‌یپی یا روز سکوت بالی، که بر اساس تقویم بالی معمولا در ماه مارس یا آوریل (فروردین و اردیبهشت) رخ می‌دهد و به مدت 24 ساعت، جزیره به طور کامل خاموش می‌شود و انتظار می‌رود همه در آن شرکت کنند. چراغ‌ها کم می‌شوند، کسب‌وکارها بسته می‌شوند، تلویزیون‌ها و استریوها خاموش می‌شوند، و حمل‌ونقل (از جمله فرودگاه) متوقف می‌شود که چالش‌هایی را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

 

. علاقه‌مندان به سینما می‌توانند در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم بومی بالی در اواسط ماه مه (اوایل خرداد) شرکت کنند. این رویداد که در اوبود برگزار می‌شود، معمولاً شامل ده‌ها فیلم از فیلم‌سازان سراسر جهان، همراه با بحث‌های میزگرد با کارگردانان و تهیه‌کنندگان است.

 

. در پاییز، بالی هنر و فرهنگ خود را در جشنواره‎ی پسنوا واقع در ساحل نوسا دوا به نمایش می‎گذارد. منتظر اجرای رقص سنتی، رژه، مسابقات عکاسی، مسابقات نقاشی بدن، و اجرای موسیقی زنده در سراسر این منطقه‌ی تفریحی ساحلی لوکس باشید.

 

. جشنواره‌ی نویسندگان و خوانندگان اوبود در پاییز یکی دیگر از رویدادهای خلاقانه‌ی بالی است که که معمولاً در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر (آبان) برگزار می‌شود. دوستداران ادبیات از سراسر جهان برای جشن چند روزه کتاب‌های بزرگ و شنیدن گفتگوی نویسندگان به بالی می‌آیند. این رویداد مشهور همچنین کارگاه‌های نویسندگی، نمایش فیلم، و نقد شعر ارائه می‎دهد.

 

. گردشگرانی که در ماه اکتبر یا نوامبر از بالی بازدید می‌کنند، این فرصت را نیز دارند که یک رویداد فرهنگی جذاب یعنی مسابقات بوفالو را ببینند. در این رویداد کشاورزان گاومیش خود را به گاوآهن‌های چوبی سنتی می‌چسبانند، سپس بر فراز آن می‌پرند و با این جانوران شاخدار در مزارع برنج 500 متری مسابقه می‌دهند.

 

بهترین زمان سفر به بالی چه زمانی است؟

 

ارزان‌ترین زمان برای بازدید از بالی فصل باران‌های موسمی است

ارزان‌ترین زمان برای سفر به بالی در فصل باران‌های موسمی، به‌ویژه ژانویه (اواخر آذر و دی) است که باران‌های شدیدی را شاهد هستیم.

 

با این حال، مردم هنوز در این زمان بازدید می‌کنند و کارهایی برای انجام دادن وجود دارد. در برخی سال‌ها، یکی از مهم‎ترین اعیاد هندوها در بالی در فصل باران‌های موسمی برگزار می‎شود.

 

این بر اساس تقویم 210 روزه بالی است، بنابراین تعطیلات گاهی اوقات ممکن است دو بار در یک سال تقویمی معمولی رخ دهد.

 

در این جشنواره خانواده‌ها برای ارواح خود غذا می‌پزند و گل‌های زیبایی را تزیین می‌کنند و آنها را به معابد محلی می‌برند. این عید جزیره را به یک بهشت ​​جشن تبدیل می‌کند.